MeteoUniqa pomůže zachránit majetek, ale jen někomu

Věra Tůmová | rubrika: Recenze | 14. 7. 2009
MeteoUniqa pomůže zachránit majetek, ale jen někomu
Povodním, ani vichřici zabránit nelze. Vědět, že se k nim schyluje ale může lidem pomoci zachránit majetek, který by jinak tyto živly poškodily. V tomto ohledu může být velmi užitečná novinka od pojišťovny Uniqa. Zaujala nás natolik, že jsme jí dali tři hvězdičky.

Hodnocení Peníze.cz

Zobrazit podrobnější hodnocení

Dozvědět se v předstihu, že hrozí vichřice nebo prudký liják, začíná být vlivem nevyzpytatelného počasí i v Česku stále důležitější. Nejenže by to třeba při posledních červencových záplavových deštíchněkterým nešťastníkům umožnilo zachránit život, ale dalším stovkám a možná tisícům lidí by to pomohlo uchránit alespoň částečně jejich majetek. Velmi užitečným pomocníkem by se jim mohla stát služba MeteoUniqa, kterou v Česku od července zatím jen některým novým klientům nabízí pojišťovna Uniqa.

MeteoUniqa je nový meteorologický servis, který umožňuje rozesílat klientům informace SMS nebo emailem o blížící se extrémní nepřízni počasí, jež by mohla ohrozit jejich zdraví nebo majetek. V tuto chvíli je systém, který využívá služeb UBIMET - největší soukromé firmy pro předpovědi počasí ve střední Evropě, nastavený pouze pro některé klienty pojišťovny. Podle tiskové mluvčí pojišťovny UniqaEvy Svobodové je služba přístupná klientům, kteří si nově uzavřou buď kompletní pojištění vozidla (tedy pojistku na povinné ručenía havarijní pojištění), nebo si u pojištění majetku sjednají pojistku na domácnosta stavbu Uniqa Top1, případně budou mít obě pojištění. Kdo ze stávajících klientů by měl o službu zájem, bude muset podle manažerky produktu Zity Sklenářové původní pojistku zrušit a sjednat ji nově, jiná možnost zatím podle ní není.

Meteorologickou službu bude mít podle Sklenářové k dispozici rovněž více než čtyři tisíce tři sta stávajících členů věrnostního programu Q-Partner (klienti s více produkty, kteří splňují podmínky věrnostního programu). Do budoucna je podle ní možné, že se služba rozšíří i na další klienty, popřípadě neklienty, podobně jako v Rakousku, kde tuto službu Uniqa takto provozuje již pět let (služba pro neklienty je zpoplatněná). Rozhodující pro další rozšiřování bude, jak se služba v Česku uchytí a zda o ní projeví klienti zájem.

Klienti, kteří budou mít na novou službu pojišťovny Uniqa nárok se nejprve musí zaregistrovat přes webové stránky pojišťovny, bezplatnou telefonní linku nebo prostřednictvím obchodního zástupce pojišťovny. Zde vedle základních údajů klienti uvedou, jakým způsobem chtějí zprávy dostávat a pro jakou oblast. Registrace i posílání varovných zpráv je zdarma. Zařazení do databáze může po registraci trvat podle Sklenářové zhruba jeden až dva týdny dle typu pojistné smlouvy a způsobu sjednání.

Varovnou zprávu ze systému MeteoUniqa obdrží klienti jen v situaci, že experti meteorologického týmu UBIMET vyhodnotí blížící se výkyv počasí jako extrémní. V takovém případě přijde SMS či emailové varování těm klientům, které by tento výkyv počasí mohl ohrozit. Ve zprávě bude vždy specifikace druhu nepříznivého počasí, upřesnění jeho síly a času, kdy by mělo nastat. Klient by ji měl obdržet vždy s dostatečným předstihem, a to minimálně několika hodin, tvrdí pojišťovna.

Možnost, že by MeteoUniqa klientům posílala zbytečně poplašné zprávy o blížící se živelné události, která by na konec vůbec nepřišla, není podle mluvčí Evy Svobodové příliš pravděpodobná. "Za celou dobu mého dvouletého pobytu v Rakousku, kde jsem tuto službu využívala, nikdy nenastala situace, že bych obržela varování bezdůvodně. Bouře nebo vichřice, před kterou zpráva varovala, opravdu vždy dorazila. Někdy ale přišla zpráva se čtyř hodinovým předstihem, jindy třeba jen 40 minut před živelnou událostí, podle toho, jak se meterologům podařilo data vyhodnotit," poznamenává Svobodová.

Před jakým nepřízivým počasím MeteoUniqa varuje

Varování obdržíte v následujících případech:

  • Vichřice: riziko silného vichru s rychlostí v nárazech >100km/h
  • Bouře: riziko silné bouře spojené se silným deštěm a možným krupobitím
  • Přívalový déšť: riziko intenzivního přívalového deště (30/50/70/100 mm během 6/12/24/36 h)
  • Sníh: riziko nového sněžení (10/15/25 cm během 6/12/24 h)
  • Namrzající déšť: riziko mírně silného namrzajícího deště

Zdroj: Uniqa

Systém dokáže varovat u pětice vybraných druhů nepříznivého počasí, a to od určité jejich intenzity (viz Box). Zahrnuje momentálně jen oblasti na území České republiky. Zpráva je vázaná na jedno konkrétní poštovní směrovací číslo (PSČ). Zadané poštovní směrovací číslo lze podle Zity Sklenářové snadno změnit. Je možné ho přeregistrovat přes web pojišťovny Uniqa či na pobočce. „Když se chystáte na cestu nebo hodláte strávit víkend na chatě, jednoduše změňte své PSČ a získávejte informace o blížícím se nepříznivém počasí pro místo, kde se právě nacházíte,“ píše se u produktové informace na webové stránce pojišťovny. Kdo by ovšem potřeboval být informovaný o počasí na dvou různých místech, jak v souvislosti s pojištěným majetkem doma, tak třeba i na chatě nebo ve firmě, má zatím smůlu.

Novinka pojišťovny Uniqavypadá jako velice užitečný a efektivní pomocník při ochraně majetku. V tuto chvíli je ale zatím spíše jen bonusem pro vybraných pár tisíc klientů a lákadlem pro nové zákazníky neživotního pojištění. Pokud by ji pojišťovna rozšířila za rozumný poplatek třeba i pro klienty konkurence, určitě by to prospělo oběma stranám, tedy pojišťovnám i klientům.

Znáte nebo využíváte nějakou podobnou službu? Podělte se o zkušenosti s ostatními čtenáři.

Držíte se udržitelnosti?

Držíte se udržitelnosti?

Generali Česká pořádá soutěž SME EnterPRIZE, která oceňuje udržitelné podnikání. Přihlásit se můžete do 5. dubna.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+16
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Jak postupovat, když voda odnese či zatopí dům

26. 6. 2009 | Věra Tůmová | 2 komentáře

Jak postupovat, když voda odnese či zatopí dům

Tisíce lidí, kterým nynější povodně poškodily dům, hlásí pojišťovnám škody na majetku. Ve spolupráci s pojišťovnami jsme připravili stručný manuál, jak nejlépe postupovat a na co nezapomenout... celý článek

Pojištění domácnosti: případy, kdy od pojišťovny nic nedostanete

25. 6. 2009 | Věra Tůmová | 25 komentářů

Pojištění domácnosti: případy, kdy od pojišťovny nic nedostanete

Ještě než uzavřete pojištění domácnosti, pořádně prostudujte všechny výluky, při nichž nedostanete od pojišťovny ani korunu. Vyplatí se číst nejen obecné, ale i speciální výluky k jednotlivým... celý článek

V čem se nevyplatí dělat chyby při pojištění majetku

17. 2. 2009 | Věra Tůmová | 19 komentářů

V čem se nevyplatí dělat chyby při pojištění majetku

Snaha ušetřit na pojištění domácnosti za každou cenu se může vymstít. Stejně tak nechat si zastaralou pojistnou smlouvu či nepřečíst si pojistné podmínky. Zní to jako banální rady,... celý článek

Riziko povodně se dá nyní ověřit i z digitálních map

14. 1. 2009 | Věra Tůmová | 1 komentář

Riziko povodně se dá nyní ověřit i z digitálních map

Nově zveřejněné povodňové mapy mohou zjednodušit rozhodování těm, kdo se chystají stavět dům či kupovat nemovitost. Dozví se, jaké je riziko povodní, a tedy i o možnosti pojištění dané... celý článek

Na co si dát pozor při nákupu pojištění domácnosti

31. 7. 2007 | Věra Tůmová | 6 komentářů

Na co si dát pozor při nákupu pojištění domácnosti

Mít pojištěnou domácnost a při škodné události dostat málo nebo nic je snadné. Stačí nepřečíst si pojistné podmínky psané drobným písmem.

Partners Financial Services