Ideální banka II: věrné klienty banka náležitě odmění

Ideální banka II: věrné klienty banka náležitě odmění
Ideální banka si svých klientů patřičně cení. Sestavuje pro každého klienta tzv. Index loajality, podle něhož ho odmění například vyšší úrokovou sazbou u termínovaného účtu. Tak si představuje budoucnost vítěz soutěže Ideální banka 21. století.

Ideální banka má sice propracované internetové bankovnictví, ale také vychází vstříc těm, kteří raději jednají přímo s úředníky. Pobočky má téměř všude. A na pobočkách poskytuje výborné služby.

Soutěž Ideální banka 21. století

Soutěž pořádaly už druhým rokem Poštovní spořitelna spolu se serverem www.bankovnipoplatky.com. Studenti měli napsat esej na téma, jak si představují ideální banku. Vítěz, Michal Obrázek z Vysoké školy ekonomické, získal odměnu 20 tisíc korun a možnost stáže v Poštovní spořitelně.

Hned za vchodem v prostorách městské pobočky se nachází menší místnost. Nese nenápadné onačení KCPK (Kontaktní centrum pro potenciální klienty), kterému klienti i zaměstnanci bankyfamiliérně říkají „Kácépéčko“. „Kácépéčko“ slouží jako první kontaktní místo pro zákazníky, kde mohou získat přehled o všech produktech a službách Ideální bankya přítomní odborníci jim pomohou vybrat produkty, které jsou pro mě opravdu nejvhodnější.

Ideální banka 3

O nově příchozí klienty se stará Kontaktní centrum pro potenciální klienty.
Ilustrace: Štěpán Růt

Oddělení nahrazuje řadu propagačních letáků, které stejně nikdo nečte nebo jim nerozumí. Pořádá workshopy a prezentace produktů, přičemž potenciální zákazník může přijít prakticky kdykoli. Připraveny jsou studie, které porovnávají produkty a služby Ideální banky a ostatních neideálních bankovních institucí. Ideální banka je ve všech ohledech, ať už v širokém spektru produktů nebo jejich cenou, vždy ta nejvýhodnější. Ačkoli si vzpomínám, že jednou mi odborníci Ideální banky sami sdělili, že konkurenční produkt je levnější.

Ideální banka si uvědomuje, že budování důvěry a férové chování ke klientům je to nejdůležitější pro dlouhodobý a zdravý vztah banky s klientem. Proto vím, že bance mohu důvěřovat, a víc si ji proto vážím. Doba, po kterou byl zmiňovaný konkurenční produkt levnější, navíc netrvala dlouho.

V bance se nečekají fronty, vše každé setkání lze naplánovat v předstihu. Pokud si však klient předem schůzku nedomluví, okamžitě ji sjedná některá z hostesek. Klient může zatím vyčkat v pohodlné kožené sedačce, které lemují kruhový tvar haly. K dispozici má notebook s připojením k internetu a telefon, a to přesto, že čekání na osobního asistenta nikdy není dlouhé. V bance neexistují klasické bankovní přepážky, vše lze diskrétně vyřídit v přilehlých kancelářích. Klienti, kteří řeší rozsáhlé finanční a investiční projekty a tráví v bance více času, mohou využít konferenčních místností.

Na pobočce se objevuje i několik čelních představitelů banky, kteří se věnují „obyčejným“ klientům. Nedávno jsem při zakládání termínovaného vkladuspolupracoval s ředitelkou Ideální banky. Prý tak má blíže ke klientům a lépe zná jejich potřeby. Já jí na oplátku prozradil, že mi takový přístup dává najevo, jak moc jsem pro banku důležitý. Líbí se mi také, že banku vede žena, Ideální banka je místem rovných příležitostí.

Ideální banka 4

O ideální bance lze zatím jen snít. Rozsáhlé služby bez poplatků jsou nejspíš utopií.
Ilustrace: Štěpán Růt

Ideální banka je místem bez poplatkůs širokým portfoliem produktů a služeb, které lze klientům ušít na míru. Banka také zvýhodňuje dlouhodobé klienty. Pro vlastní potřeby zavedla tzv. Index loajality, který sleduje u každého klienta. S rostoucí dobou, po kterou klient bankovní produkty a služby využívá, s množstvím používaných produktů, ale také s klientovou spolehlivostí při splácení roste Index loajality. Klienti s vyšším Indexem mohou využívat výhod, která banka nabízí. Jde zejména o poskytnutí vyšších úvěrůnebo zvýšení úrokové sazby z termínovaných vkladů.

Banka si uvědomuje, že klienti jsou rovnocenní partneři, a že se jeden bez druhého neobejde. To dala najevo zavedením úročeného běžného účtu. V mém případě jsou úroky sice menší, ale i tak člověka peníze navíc potěší a banka zároveň dokáže, jak moc si cení, že může pracovat s mými penězi. Kdyby v Ideální bance existovaly nějaké bankovní poplatky, byl by připisovaný úrok právě na jejich pokrytí. Banka vypočítá měsíční úrok (od prvního k poslednímu dni měsíce) standardně ve výši 1 procento jako průměr ze stavu účtu po každé transakci. Pokud zůstatek na účtu neklesne po dobu tří měsíců pod 20 tisíc korun, zvýší se úrok na 2 procenta. Uvedená úroková sazba je standardní a zvyšuje se s růstem Indexu loajality. Ideální banka si prostě věrných zákazníků cení.

Redakčně upraveno.

Autor je student Vysoké školy ekonomické v Praze.

Jak dnes banky odměňují věrné klienty? Podělte se o zkušenosti.

 

Držíte se udržitelnosti?

Držíte se udržitelnosti?

Generali Česká pořádá soutěž SME EnterPRIZE, která oceňuje udržitelné podnikání. Přihlásit se můžete do 5. dubna.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

0
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 3 komentářů

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Nejabsurdnější poplatek: letos pokuta za práci na přepážce

3. 3. 2009 | redakce Peníze.CZ | 2 komentáře

Nejabsurdnější poplatek: letos pokuta za práci na přepážce

Kdo vkládá na účet v hotovosti více než půl milionu korun, musí se připravit, že bance zaplatí až stovky korun. Taková praxe je absurdní rozhodli bankovní klienti, kteří poplatek za... celý článek

Další puzzle z České spořitelny, tentokrát pro studenty

2. 3. 2009 | Věra Tůmová | 4 komentáře

Další puzzle z České spořitelny, tentokrát pro studenty

Česká spořitelna nabízí další produktovou skládačku. Tentokrát jde o účet pro studenty. I u tohoto účtu si klienti volí vlastní kombinaci produktů a služeb. V recenzi jsme tomuto účtu... celý článek

Ideální banka I: videobankéř poradí, co s penězi

2. 3. 2009 | Michal Obrázek | 3 komentáře

Ideální banka I: videobankéř poradí, co s penězi

Internetbanking ideální banky nabízí videokonzultace i sjednání osobní schůzky na pobočkách. Ty jsou téměř všude, stejně jako bankomaty, z nichž lze zadarmo vybírat. Tak si představuje... celý článek

Kdy podávají daňové přiznání studenti

26. 2. 2009 | Petr Čermák | 5 komentářů

Kdy podávají daňové přiznání studenti

Každý pracující student má práci jako vedlejší činnost, z čeho plynou výhody pro případné placení sociálního a zdravotního pojištění. Stát také zvýhodňuje studenty speciální slevou... celý článek

Partners Financial Services