Spořící účtyjsou v době velkých kolapsů ve finančním světě nejspíše jedním z nejoblíbenějších produktů. Vklady jsou ze zákona pojištěnydo určité výše, jsou v podstatě okamžitě k dispozici a nesou ne úplně zanedbatelný úrok. Rostoucí obliby spořících účtů u klientů se snaží bankyvyužít a o překot je lákají k založení spořícího účtu. LBBW Bank CZ, která koupila Bawag Bank, v aktuální kampani s horkovzdušnými balóny tvrdí, že právě s tímto účtem půjdou klientovi úspory nahoru nejrychleji aneb: „Nechte své peníze stoupat nejvýše ze všech.“ Jenže LBBW nejrychlejší růst hodnoty úspor na trhu nenabízí.
Až do konce letošního září byl spořící účet LBBW úročený 3,5 procenty tak jako některé jiné spořící účty konkurence. Od 1. října banka sazby snížila jako ostatní hráči na trhuo několik desetin procentního bodu.
Úročení spořícího účtu LBBWs 3,3 procenty v České republice teď sice ještě stále patří k těm lepším, zdaleka ale není tím nejvyšším, jak by se z reklamy mohlo na první pohled zdát. Stejné úročení a za velmi podobných podmínek v Česku nabízí polská mBank a nepatrně více i Volkbank s úročením 3,33 procenta. Původně vyšší úrok, 3,5 procenta, drží nyní už jen družstevní záložna FIO. Spořící účty eKontoči dětské konto Včeličkaod Raiffeisenbanksice nabízejí také úročení 3,5 procenta, podmínkou ale je minimálně milionový zůstatek na účtu. Při nižších zůstatcích pod sto tisíc korun je úročení téměř zanedbatelné, pohybuje se mezi pásmy 0,85 a 1 procentem.
Ještě vyšší úročení než u FIO, třeba i přes čtyři procenta, nabízejí další tuzemské družstevní záložny. Podmiňují je ale poměrně vysokým zůstatkem či výpovědní lhůtou. Kupříkladu Moravský peněžní ústavnyní vychází na trh s novou marketingovou akcí ke spořícím účtům s možností získání výhodného úrokuaž 5,3 procenta. Klient ale musí na účet vložit nejméně sto tisíc korun a počítat s minimálně šestiměsíční výpovědní lhůtou.
Pokud se tedy někdo rozhodne ukládat si volné finanční prostředky prostřednictvím spořícího účtu LBBW, bude mít své peníze relativně slušně úročené. Nezhodnotí je ale zdaleka nejvíce, jak tvrdí reklama. Alespoň ne české koruny. Vklady v eurech zatím banka původními 3,5 procenty ještě úročí. Ani jedno ovšem reklamní upoutávky banky nezmiňují. Na svých internetových stránkách už je banka přesnější. Uvádí, že korunový spořící účetmá jednu z nejvyšších sazeb na trhu pro jakýkoliv zůstatek. A to už pravda je.
Spořící účet LBBW si může klient založit, aniž by měl v této bance založený běžný účet. Ke spořícímu účtuse neváže ani žádná předem definovaná výpovědní lhůta či povinný minimální vklad nebo zůstatek na účtu. Úroky jsou na tento spořící účetpřipisovány měsíčně.
A jak věříte reklamám na finanční produkty Vy? Které Vám přijdou zajímavé? Přispějte svým názorem do diskuse nebo nám pošlete tip na jinou zavádějící reklamu.
Sdílejte článek, než ho smažem
Diskuze
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
23. 10. 2008 7:58
Citace - Buddy / 23.10.2008 07:45
Každému bystřějšímu je jasné, že řada lidí reklamám a předvolebním slibům věří. Nebo doufá, že jsou pravdivé?
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
23. 10. 2008 3:30, Patrik
Ještě by to chtělo zmínit MPÚ a WPB.
V diskuzi je celkem (14 komentářů) příspěvků.