Česká pošta nově na svých pobočkách prodává i možnost registrace do systému elektronické evidence tržeb. Od pondělí 17. února zprostředkovává na zhruba třetině svých poboček službu EETparagon od společnosti EETpro.
Na základě zmocnění klienta pošta zprostředkuje vyzvednutí autentizačních údajů pro registraci do EET, následné vygenerování EET certifikátu a jeho uložení na bezpečném externím úložišti nebo předání klientovi.
Pošta slibuje, že k tomu všemu stačí jediná návštěva pobočky. Služba vyjde na 500 korun a pošťáci budou nabízet i registrace do následné služby, kdy je za 70 korun měsíčně možné evidovat tržby přes SMS.
Službu může využít ten, koho se od 1. května 2020 nově týká povinnost evidovat. Pro zřízení služby je třeba navštívit vybranou pobočku České pošty a vzít s sebou občanský průkaz, informace o podnikání (adresu, IČ a DIČ), číslo mobilního telefonu a e-mailovou adresu pro další komunikaci.
O autentizační údaje lze přímo požádat jakýkoli finanční úřad, který je při osobní návštěvě vydá okamžitě. Zažádat je možné také přes Daňový portál pomocí přihlašovacích údajů do datové schránky. O EET certifikáty se žádá elektronicky přes webovou aplikaci elektronické evidence tržeb na stránkách Daňového portálu. Vše je přitom zdarma. Návod, jak se zaregistrovat k EET, najdete třeba na webu Finanční správy k EET.
Pošta také od 10. března začne na svých pobočkách prodávat paragony od firmy Baloušek.
Čtěte více:
Jiří Hovorka
O osobních financích píše od roku 2009. Začínal v Měšci, pak se stejným tématům věnoval v Aktuálně.cz, po sloučení s vydavatelstvím Economia se jeho texty objevovaly i v Hospodářských novinách. Dlouhodobě se věnuje důchodům,... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem