Spotřebitelská poradna

Jako spotřebitelé máme svá práva i povinnosti. Jenže často se práva nemůžeme domoci – chceme odstoupit od kupní smlouvy, reklamovat zboží, ale obchodník to vidí jinak. Porušuje prodejce obchodní podmínky? Snaží se vás vzít na hůl? Nejste si jisti, jestli máte na reklamaci nebo vrácení zboží nárok? Zeptejte se expertů z naší spotřebitelské poradny. Napřed ale doporučujeme podívat se na nejčastější dotazy ostatních spotřebitelů, je možné, že podobný problém s reklamací měl i někdo jiný.

Poradna je dočasně uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Porovnejte si nabídky, vyberte tu nejvýhodnější a ušetřete.

Hledáte nejlepší půjčku na trhu? Porovnejte nabídky a ověřte si, na jakou sazbu můžete dosáhnout.

Všechny dotazy

Zamitnuta reklamace

Byla mi zamitnuta reklamace na necele 4mes.nosenou pracovni obuv,ktera se uvnitr za patami rozedrela.Jako duvod odmitnuti uvedl prodejce,ze nebyla pouzivana obouvaci lzice(POUZIVAL JSEM JI) a ze za vadu nelze povazovat zmenu vlastnosti zbozi behem uzivani.Prijde mi to nehorazne.Muzete mi, prosim,poradit,jak se jeste mohu branit? Dekuji predem P.Bunata

Dotaz poslal/a: PAVEL53, 20. 01. 2022 11:58

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Vzhledem k tomu, že se vada projevila v prvních 6 měsících od převzetí zboží, uplatní se tzv. domněnka vadnosti dle § 2161 občanského zákoníku. K zamítnutí reklamace je třeba odborného vyjádření, nejlépe znaleckého posudku. Doporučujeme vám obrátit se na prodávajícího s touto argumentací. V případě, že by se Vám spor s podnikatelem nepodařilo vyřešit smírně, doporučujeme věc řešit na stížnostním portálu VašeStížnosti.cz (www.vasestiznosti.cz), kde dTest zdarma pomáhá zprostředkovat dohodu mezi spotřebiteli a podnikateli ve sporech, které by jinak hrozily eskalací do podoby soudní pře. Také se můžete obrátit na Českou obchodní inspekci, která zajišťuje mimosoudní řešení sporů (ADR) www.coi.cz/informace-o-adr/. V obou případech se jedná o zprostředkování dosažení dohody mezi spotřebiteli a podnikateli ve sporech, a to za účelem předcházení finančně a časově náročných soudních pří. ADR České obchodní inspekce je zajišťováno ze zákona, ovšem řešení případu je neveřejné. Zatímco stížnostní služba VašeStížnosti.cz je provozována veřejně a není pod záštitou státu. Obě mimosoudní řízení jsou pro spotřebitele zdarma. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 01. 02. 2022 18:11

Neuznaná reklamace

Dobrý den, prosím o radu. Zakoupil jsem přes internetový obchod pilu Einhell. Po několika použití praskl kryt na straně řetězu, který drží lištu. Ihned jsem pilu zaslal k reklamaci. Ze strany zákaznického servisu Mall.cz, mi byla tato reklamace bez problému uznána a částka mi byla za zboží vrácena. Po nějaké době jsem se rozhodl si objednat novou stejnou pilu, jelikož jsem s touto byl jinak spokojen, ale od jiného internetového prodejce. Pilu jsem použil párkrát a opět praskl kryt na straně řetězu, který drží lištu. Pilu jsem zaslal k reklamaci. Bohužel ze strany tohoto prodejce mi byla reklamace zamítnuta. U první reklamace, která mi byla uznána, mi bylo dokonce sděleno pracovníkem reklamačního oddělení Mall.cz, že se jedná o konstrukční vadu a tato reklamace nebyla ojedinělá. Dočetl jsem se, že pokud se vada vyskytne do šesti měsíců od převzetí zboží, platí domněnka, že vada na věci existovala již při převzetí, a prodávající by tak neměl argumentovat zaviněním spotřebitele. V prvních šesti měsících od převzetí by musel prodávající náležitě dokázat, že nejde o vadu existující již při převzetí, nestačí to tedy jen tvrdit, ale i přesto mi reklamaci nechtějí uznat. Jsou nějaké možnosti, jak tuto věc dál řešit? Děkuji za odpověď,

Dotaz poslal/a: milan05, 20. 01. 2022 01:23

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Přesně jak uvádíte, v případě koupě zboží v obchodě se uplatní domněnka vadnosti zboží dle § 2161 občanského zákoníku. K zamítnutí reklamace je třeba odborného vyjádření, nejlépe znaleckého posudku. Doporučujeme vám obrátit se na prodávajícího s touto argumentací. V případě, že by se Vám spor s podnikatelem nepodařilo vyřešit smírně, doporučujeme věc řešit na stížnostním portálu VašeStížnosti.cz (www.vasestiznosti.cz), kde dTest zdarma pomáhá zprostředkovat dohodu mezi spotřebiteli a podnikateli ve sporech, které by jinak hrozily eskalací do podoby soudní pře. Také se můžete obrátit na Českou obchodní inspekci, která zajišťuje mimosoudní řešení sporů (ADR) www.coi.cz/informace-o-adr/. V obou případech se jedná o zprostředkování dosažení dohody mezi spotřebiteli a podnikateli ve sporech, a to za účelem předcházení finančně a časově náročných soudních pří. ADR České obchodní inspekce je zajišťováno ze zákona, ovšem řešení případu je neveřejné. Zatímco stížnostní služba VašeStížnosti.cz je provozována veřejně a není pod záštitou státu. Obě mimosoudní řízení jsou pro spotřebitele zdarma. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 01. 02. 2022 18:07

Reklamace po termínu

Dobrý den, 28.11. jsem reklamovala telefon (sms od Ceske posty o doručení zásilky přišla 1.12.). 29.12 mi přišel email, že reklamace je uznána, ale zboží nebylo dodnes (4.1.) doručeno. Mohu odstoupit od smlouvy z důvodu nedodržení termínu reklamace? Stačí jen oznámení o uznání reklamace do 30 dní, nebo musí být zboží 30.den dáno do přepravy? Děkuji.

Dotaz poslal/a: ZdenkaMus, 04. 01. 2022 18:53

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Ano můžete odstoupit od smlouvy. Dle zákona o ochraně spotřebitele musí být reklamace včetně odstranění vady vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se s Vámi prodávající nedohodne na delší lhůtě. V případě zaslání zboží k reklamaci poštou, mělo být nejpozději 30. den od uplatnění reklamace zboží předáno a to buď na prodejně, nebo jiným způsobem, na kterém jste se s prodávajícím dohodli (např. právě poštou). Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a mělo by Vám být umožněno od smlouvy odstoupit. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 01. 02. 2022 18:04

Zrušení permanentky a vrácení peněz

Dobrý den, již cca 4 roky pravidelně ráno navstěvuji fitness centrum, kde mám zaplacenou permanentku vždy na rok. Poslední jsem hradil před dvěmi měsíci a má platnost ještě 10 měsíců. Cena je 11 000 Kč. Fitnes centrum navštěvuji ráno, jelikož kvůli práci se do něj jindy nedostanu. Nyní, ze dne na den upravilo fitnes centrum otevírací dobu namísto původních 8 hodin ráno až na 11 hodinu dopolední. Nemám tedy možnost centrum navštěvovat a tedy permanentka je mi k ničemu. Jaká jsou má práva, když budu požadovat zrušení permanentky a vrácení poměrné části peněz? Permanentku jsem kupoval za zcela jiných podmínek a jiné otevírací doby. S novou otevírací dobou nejsem schopen ji využívat, jelikož takto pozdě se do fitnes centra nedostanu. Smlouva žádná mezi mnou a poskytovatelem není, mám jen stvrzenku a provozní řád či podobné věci nemají na webu dostupné. Děkuji

Dotaz poslal/a: 626rs, 02. 01. 2022 00:09

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Vaše práva a povinnosti se primárně odvíjejí od smlouvy uzavřené mezi Vámi a fitness centrem. Součástí takové smlouvy zpravidla bývají také obchodní podmínky, ve kterých nejprve doporučujeme ověřit, zda a za jakých podmínek byla ujednána možnost zrušení členství. Zároveň by bylo možné využít ustanovení § 1765 občanského zákoníku, podle kterého, dojde-li ke změně okolností tak podstatné, že změna založí v právech a povinnostech stran zvlášť hrubý nepoměr znevýhodněním jedné z nich buď neúměrným zvýšením nákladů plnění, anebo neúměrným snížením hodnoty předmětu plnění, má dotčená strana právo domáhat se vůči druhé straně obnovení jednání o smlouvě. Nicméně toto ustanovení Vás přímo neopravňuje k požadování vrácení části poskytnutého plnění, pouze k opětovnému jednání o obsahu smlouvy. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 01. 02. 2022 17:57

6ti mistna SPZ na moto

Dobry den, mam problem se zadanim spz me moto do jakekoli aplikace ci systemu. Chce to po me jeste jedno cislo. Je zpusob jak to udelat??? Diky

Dotaz poslal/a: MIIIPower, 31. 12. 2021 15:07

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pro řešení tohoto problému doporučujeme kontaktovat přímo provozovatele systému či aplikace a požadovat řešení tohoto problému. Více informací a kontakty můžete nalézt například zde: www.dopravni-inspektoraty.cz. S přáním příjemného dne, Váš dTest.

dTest, 01. 02. 2022 17:39

E-shop poslal zboží, ale nechce peníze

Dobrý den, objednala jsem si zboží na dobírku. Teď mi má přijít, ale dle dopravce je zaplaceno a při předání po mě peníze chtít nebude. Do jaké doby bych měla kontaktovat prodejce s tím, že by měl chtít platbu? Tu věc nutně potřebuji, takže ji převzít chci... Děkuji T.K.

Dotaz poslal/a: votatera, 03. 12. 2021 09:29

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Základní povinností kupujícího, plynoucí z kupní smlouvy, je převzít věc a uhradit její kupní cenu. Pokud neuhradíte kupní cenu věci nyní, prodávající ji po Vás může vymáhat, dokud se jeho právo nepromlčí, tj. po dobu tří let. Doporučovali bychom Vám se s prodávajícím prokazatelně domluvit na jiném způsobu úhrady, například bankovním převodem. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 31. 12. 2021 18:11

Reklamace telefonu

Dobrý den, reklamoval jsem mobilní telefon a reklamace mi byla zamítnuta. Telefon jsem reklamoval z důvodu, že při telefonování není slyšet volajícího a že při provozu se vypíná a je vadný kontakt při nabíjení, občas nenabíjí. Telefon dle mého názoru není v nějakém poničeném stavu, byl nošen v obalu. Doslovné vyjádření servisu: reklamace se zamítá z důvodu ucpané mřížky sluchátka nečistotami, ucpaného konektoru nečistotami, mechanického poškození zařízení,zařízení nadměrně otlučené, nese známky pádů. Takové poškození může mít za následek nestandardní chování telefonu, jako např. restarty, vypínání. Není v souladu se záručními podmínkami. Vracíme zpět bez opravy. Chtěl bych se zeptat, je-li možnost nějaké obrany nebo je-li případně možnost domáhat se záruční opravy. Nevím... Třeba má servis pravdu a já nemám možnost reklamovat telefon a tím pádem ho na své náklady asi budu muset nechat opravit. Děkuji za odpověď

Dotaz poslal/a: BERUSS, 08. 12. 2021 21:08

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud jste telefon reklamoval déle než půlroku od jeho koupě, nezbývá Vám nic jiného než při zamítnuté reklamaci prokázat, že jste vadu nezpůsobil. Zamítnutou reklamaci můžete rozporovat a připojit důkazy, proč za vadu neodpovídáte. K tomu může posloužit například znalecký posudek znějící ve Váš prospěch. Pokud by prodávající reklamaci následně uznal, byl by povinen Vám uhradit náklady na pořízení takového znaleckého posudku. Pokud jste reklamaci uplatnil v prvním půlroce od koupě věci, prodávající nebyl oprávněn ji zamítnout bez doložení silného důkazu (třeba znaleckého posudku), že jste vadu způsobil Vy jako kupující. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 31. 12. 2021 18:08

Srážky z platu na exekuce

Dobrý den, při strhávání peněz z výplaty exekutorem dochází v dnešní době (k datu 28. 11. 2021) k automatickému plnění napřed jistiny a až potom exekutorských výmyslů? (dluh 1500, výmysly exekutora Homoly + 25 000 k dluhu). Ptám se z důvodu snahy zaplatit dluhy v rámci mil. léta. Respektive mají exekutoři povinnost napřed dávat peníze na jistinu nebo nemají?

Dotaz poslal/a: Ostrostrelecc, 28. 11. 2021 13:06

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Dotazy týkající se takzvaného milostivého léta nepatří do agendy naší poradny pro spotřebitele. Pro informace ohledně milostivého léta se obraťte přímo na webové stránky milostiveleto.cz, dluhovou linku 770 600 800 (Po-Pá od 9 do 17 hod.), popřípadě e-mailovou adresu jakprezitdluhy@clovekvtisni.cz. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 31. 12. 2021 17:59

Špíčky milostivého léta

Dobrý den, v rámci pokoušení se vyřešit svoji dluhovou situaci jsem zjistil, že moje dluhy za pokutu DPMB (Dopravní Podnik Města Brna) byly odprodány společnostem jako CP Inkaso či Argemon Invest. Táži se, zda se dá nějak postupovat dále v rámci mil. léta, jelikož dluh byl původně státní instituce nebo je zde díra v zákoně? Děkuji za odpověď.

Dotaz poslal/a: Ostrostrelecc, 28. 11. 2021 13:00

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Dotazy týkající se takzvaného milostivého léta nepatří do agendy naší poradny pro spotřebitele. Pro informace ohledně milostivého léta se obraťte přímo na webové stránky milostiveleto.cz, dluhovou linku 770 600 800 (Po-Pá od 9 do 17 hod.), popřípadě e-mailovou adresu jakprezitdluhy@clovekvtisni.cz. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 31. 12. 2021 17:50

Kiwi.com zadržuje mé peníze

Dobrý den, už několik měsíců se dohaduji se zákaznickým servisem Kiwi.com. Automaticky mi poslali refundaci na již neexistující kartu, načež moje bývalá banka tyto peníze poslala zpět jim. Kiwi.com mi neustále tvrdí, že to mám řešit s bankou. Banka mi potvrdila, že oni s tím už nemohou nic dělat, protože obchodník peníze přijal zpět. Kiwi.com jsem přeposílala konverzace s bankéřem, přesto mě nadále odbývají automatickými odpověďmi. Je to velká částka a táhne se to už několik měsíců, proto bych prosila o radu, jestli se dá podat stížnost na nějaký úřad v ČR, třeba by je to přimělo se případu opravdu věnovat. Děkuji předem za odpověď!

Dotaz poslal/a: SarkaVe, 06. 10. 2021 08:25

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud jste společnost prokazatelně informovala o změně Vašich platebních údajů, jsme toho názoru, že Vám měla uhradit částku neprodleně po doručení této informace. Za dobu (měsíce), po které se společnost zdržela s vrácením uhrazené částky, jste oprávněna po ní požadovat zákonné úroky z prodlení. Společnost můžete vyzvat k úhradě dlužné částky předžalobní výzvou. Dále se s případem můžete obrátit na mimosoudní řešení sporů České obchodní inspekce. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 15. 11. 2021 16:49

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku.

Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení...
Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest.

Kontakty:
Časopis dTest
vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice

tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za tuto kategorii odpovídá:

dTest

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Móda, káva, tetování. Projděte si nové značky, které zamířily do Česka

Móda, káva, tetování. Projděte si nové značky, které zamířily do Česka

Do Česka letos zamířilo dvacet nových značek obchodů a služeb. U některých se budete divit,...více

Spočítejte si, jak stoupnou přídavky na děti. Dosáhnete na ně i vy?

Spočítejte si, jak stoupnou přídavky na děti. Dosáhnete na ně i vy?

Zvýšení přídavku na dítě už schválili poslanci. Vliv bude mít také chystané zvýšení životního...více

Nová kalkulačka výživného. Jak určit výši alimentů na děti?

Nová kalkulačka výživného. Jak určit výši alimentů na děti?

Tabulka říká, kolik procent příjmu by měl rodič platit na výživném. Kalkulačka navíc započítá...více

Interaktivní grafiky

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Tihle muži se podepsali na vašich penězích. Od Tošovského po Michla

Tihle muži se podepsali na vašich penězích. Od Tošovského po Michla

Posledního června si Jiří Rusnok sbalí diplomatku a v červenci už do práce nepřijde. V...více

Nemáte v peněžence poklad? Tyhle koruny jsou vzácné

Nemáte v peněžence poklad? Tyhle koruny jsou vzácné

Zlatý svatováclavský pětidukát z roku 1937, který se před týdnem vydražil za rekordních...více

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.