Spotřebitelská poradna

Jako spotřebitelé máme svá práva i povinnosti. Jenže často se práva nemůžeme domoci – chceme odstoupit od kupní smlouvy, reklamovat zboží, ale obchodník to vidí jinak. Porušuje prodejce obchodní podmínky? Snaží se vás vzít na hůl? Nejste si jisti, jestli máte na reklamaci nebo vrácení zboží nárok? Zeptejte se expertů z naší spotřebitelské poradny. Napřed ale doporučujeme podívat se na nejčastější dotazy ostatních spotřebitelů, je možné, že podobný problém s reklamací měl i někdo jiný.

Byl dosažený maximální počet položených otázek za den. Navštivte prosím naší poradnu zítra. Děkujeme za pochopení.

Nejnovější dotazy

Vrácení zboží v rámci 14 dní

Dobrý den, u společnosti Koupelny Ptáček jsme si prostřednictvím e-mailové komunikace s jejich prodejkyní objednali sprchový kout (zástěna + dveře + úchyty). Bohužel jsme po dodání zboží zjistili, že nesedí rozměrově a nepůjde bez problémů namontovat. Oznámili jsme toto prodejkyni s tím, že bychom rádi zboží vrátili v rámci zákonných 14 dní. Bylo nám řečeno, že s tím bude velký problém a možná nám zboží vezmou nazpět, pokud si zaplatíme nové obalové materiály, do nichž pak sp…

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud bylo zboží objednáno prostřednictvím prostředku komunikace na dálku (třeba webového rozhraní e-shopu, e-mailu či telefonu) a nejedná se o zboží upravené podle…

Zobrazit celou odpověď

Bazos.cz - klamavá koupě zboží

Dobrý den, chtěl bych se zeptat. Na portále Bazos.cz jsem koupil PC komponent. Jednalo se o RAM paměti. Zboží jsem zakoupil od fyzické osoby. Po předání jsem zboží zkoušel doma. Dotyčná osoba tvrdila, že vše při předání funguje, jak má, že je to odzkoušené a že by tedy neměl být problém s funkčností a že je zboží ještě v záruce. Po odzkoušení zboží nefungovalo. Po komunikaci s prodávajícím jsem chtěl odstoupit a zboží mu vrátit z důvodu nefunkčnosti a požadoval jsem po něm pe…

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud jste zboží zakoupil u fyzické osoby, nikoliv u podnikatele, jste oprávněn vytýkat nedostatky zboží a požadovat jejich odstranění. A pokud prodávající vadu neo…

Zobrazit celou odpověď

Reklamace telefonu

Dobrý den, dne 22. 7. jsem obdržela mobilní telefon, který jsem si koupila přes e-shop na IČO. Po týdnu řádného užívání se začaly objevovat první problémy s mikrofonem a dotyčný člověk mě neslyšel. Rozhodla jsem se telefon reklamovat (bohužel odstoupit od kupní smlouvy jsem kvůli nákupu na IČO nemohla). Dne 1. 8. jsem telefon poštou poslala na místo určení a dne 3. 8. byl telefon prodávajícímu doručen. Dneska je 2. 9. a já vím jenom to, že servisní středisko neshledalo žádný …

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud jste si koupila mobilní telefon za účelem podnikání, nevztahuje se na Vás stejná právní úprava jako na kupujícího spotřebitele, například 30denní lhůta pro vy…

Zobrazit celou odpověď

Reklamace nabíječky na elektrokolo

Dobrý den, chtěla bych se zeptat na reklamaci nabíječky na elektrokolo. Po čtyřech měsících přestala nabíjet, prodávající mi ji vyměnil za novou a dnes mi napsal, že mu nebyla uznaná reklamace, nabíječka že je neopravitelná a chce po mně polovinu ceny nové nabíječky. Jak mám postupovat v této situaci? Předem děkuji za odpověď.

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající může reklamaci buď uznat, a potom je povinen odstranit vadu zákonným způsobem v celém jejím rozsahu, nebo může reklamaci zamítnout. Toto zamítnutí pak m…

Zobrazit celou odpověď

Vada 3 měsíce po reklamaci

Dobrý den, je nějaká záruka na reklamaci zboží. Zboží bylo reklamováno 1 měsíc před koncem záruky. Reklamace proběhla opravou. Po 3 měsících (po záruční době) zboží vykazuje opět reklamovanou vadu. Lze to ještě řešit? Děkuji

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za vady, které se na věci vyskytnou do 24 měsíců od jejího převzetí, tedy od koupě. Tato záruční doba neběží pouze po dobu, po kterou byla věc …

Zobrazit celou odpověď

Reklamace dětského kočárku

Dobrý den, chtěla bych vás požádat o radu, jak postupovat při reklamaci kočárku. Kočárek jsme zakoupili v polovině června a na začátku srpna jej reklamovali. Důvodem reklamace byly "hrkající" přední kolečka při jízdě i po hladké zámkové dlažbě, celkově je jízda s kočárkem o mnoho horší než na začátku. Reklamaci nám zamítli jako neoprávněnou - vada se v servisu neprojevila, vibrace/hrkání koleček nejsou vada, ale vlastnost. Jaký by měl být další postup? Můžu jim zaslat video, …

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za vady, které se na věci vyskytnou v prvních 24 měsících od převzetí, tedy od koupě věci. Pokud se vada na věci projeví v prvních šesti měsící…

Zobrazit celou odpověď

Neuznaná reklamace mobilního telefonu

Dobrý den, prosím o zodpovězení dotazu k lehce zapeklitému problému. V lednu 2020 jsem si v internetovém obchodě zakoupila chytrý telefon. Fungoval bez problémů do cca 22. 6. 2020, pak se najednou začal sekat a nakonec nešel ani spustit. Odeslala jsem jej zpět na reklamaci, která mi byla uznána, v telefonu byl dán nový software. Poté jsem jej používala asi 4 dny, když se naprosto stejná závada objevila opět. Bohužel mi během této krátké doby spadl na zem - v obalu na linoleum…

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za vady, které se na věci vyskytnou v prvních 24 měsících od převzetí, tedy od koupě věci. V této době je povinen věc do reklamace přijmout, vy…

Zobrazit celou odpověď

Záloha na vrácení starého dílu

Dobrý den. Minulý rok jsem z internetového obchodu objednal náhradní díl na svůj vůz, u kterého byla záloha cca 1500 Kč na vrácení starého dílu. Po výměně dílu jsem tedy ten starý odeslal na uvedenou adresu do Německa. Již je tomu skoro rok, kdy internetový obchod říká, že starý díl odeslali výrobci a čekají na vyjádření, zda-li díl splňuje požadavky pro vyplacení zálohy. Na jejich stránkách píší, že celý proces trvá zhruba 8 týdnů. Je nějaký způsob, jak obchod nuceně popohna…

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud prodávající deklaruje slevu z kupní ceny ve výši 1500 Kč za zaslání starého dílu na jím uvedenou adresu bez dalších podmínek, máte na tuto slevu po zaslání d…

Zobrazit celou odpověď

Výrobce nedokáže opravit reklamaci

Dobrý den, rád bych se poradil, než budu situaci eskalovat dále. Notebook české značky byl velmi poruchový, dvě uznané reklamace během záruční doby, jedna vedla k výměně celého kusu. Teď, zhruba 2 měsíce před koncem záruky, šel do servisu znovu. Mechanik pravil, že je to poměrně častá vada, nicméně reklamaci neuznali. Zajímavá informace ovšem byla, že ani mimo-záruční oprava není možná, jelikož výrobce (= jediný autorizovaný servis) nemá náhradní díly. Tímto vzniká zajímavá s…

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za vady, které se na věci vyskytnou do 24 měsíců od jejího převzetí, tedy od koupě. Pokud prodávající reklamaci zamítne, můžete se bránit poříz…

Zobrazit celou odpověď

Vrácení zálohy

V půjčovně svatebních šatů jsem si zamluvila zapůjčení svatebních šatů na 4. září 2020. Musela jsem zaplatit zálohu 5000 Kč. Nyní moje maminka onemocněla na koronavirus 19 a leží v nemocnici na infekčním oddělení na plicní ventilaci. Z tohoto důvodu jsme svatbu zrušili a chtěli jsme zrušit objednávku na svatební šaty. Objednávku nám zruší, ale zálohu nám nechtějí vrátit. Může nám někdo poradit? Předem děkuji za odpověď. Mirek

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. V první řadě nám dovolte, abychom Vaší mamince popřáli brzké uzdravení. Co se týče zálohy na šaty, zákon stanoví, že se zakazují ujednání, která umožňují, aby podni…

Zobrazit celou odpověď

Reklamace sekačky

Dobrý den, před cca 3 týdny jsem si koupil novou sekačku, kterou jsem dnes reklamoval pro závadu (nefukční elektrický startér a špatné sbírání trávy). V prodejně mi uvedli, že na vyřízení reklamace mají 30 dnů. Jenže po tuto dobu nemám čím posekat trávu, čímž trávník značně utrpí. Chtěl bych se zeptat, zda mám či nemám nárok na bezplatné půjčení jiné sekačky po dobu vyřizování záruční opravy? Jinak si budu muset náhradní sekačku půjčovat v půjčovně.

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud prodávající svoji odpovědnost za vadu uzná (tj. vadu v rámci uplatněné reklamace odstraní), bude povinen Vám zároveň uhradit škodu, která Vám v důsledku dodán…

Zobrazit celou odpověď

Odeslání stornované objednávky

Dobrý den, objednala jsem potisk trička s mnou vyrobeným nápisem, který měl být svatebním darem. Firma má na stránkách uvedeno, že zboží bude odesláno do 10 dnů od objednání. Po 10 dnech, kdy zboží nepřišlo, jsem se snažila firmu kontaktovat e-maily, na které nikdo nereagoval. Telefonovala jsem tam celkem 11x, nejdříve hovory nepřijímali a pak si vypli telefon. Pobočku jsem navštívila osobně, kde jsem jim vysvětlila, že objednávku potřebuji nejpozději do pátku, protože svatba…

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud prodávající deklaruje, že zboží odešle do 10 dní od obdržení objednávky, je k této lhůtě ještě nezbytné připočítat tři pracovní dny na dopravu zboží (pokud za…

Zobrazit celou odpověď

Energie

dobrý den, vážení, prosím o radu, aktuálně řeším přepis energií (plyn, elektřina) a dovolala se mi pracovnice z energie bohemia direct a nabízí možnost nemít fix, ale cena se bude odvíjet dle aktuální ceny na fin.trzích. a aktuálně se to tváří snad o polovinu ještě levněji. Hledala sem nějaké informace k této problematice, můžete mi napsat něco tady k tomuto. děkuji

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Při změně dodavatele elektřiny nebo plynu se vždy vyplatí být obezřetní a řádně se seznámit s veškerou smluvní dokumentací. Nabídka nemusí být tak výhodná, jak je p…

Zobrazit celou odpověď

Vrácení zboží ve 14denní lhůtě

Dobrý den, objednali jsme si postel u spol. Aldo. Nerozbalenou postel chceme vrátit zpět, ale Aldo naše vrácení neakceptuje z důvodu, že v kupní smlouvě byla kromě jména manžela uvedena i firma. Napsali nám, že nejsme spotřebitel, tedy nemáme nárok na vrácení zboží. Jak se prosím můžeme bránit?

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Jestliže jste při nákupu uváděli své identifikační číslo, druhá strana Vás může důvodně pokládat za podnikatele jednajícího v rámci své podnikatelské činnosti. Tímt…

Zobrazit celou odpověď

Vymáhání po roce a půl neužívání služeb

Dobrý den, od srpna 2018, kdy jsem měla autonehodu, nepoužívám služby firmy T-Mobile. Plně chápu, že mi poté přišlo vymáhání na cca 4500 Kč, které jsem uhradila a v dopise bylo uvedeno, ze tímto vymáháním smlouva mezi poskytovatelem a spotřebitelem zaniká. Od té doby mi přišlo dalších asi 8 vymáhání od firmy b4b a mba finance na cca 20 000 Kč a všechny byly řádně zaplaceny. Od firmy T-Mobile mi žádné vyúčtování služeb či faktura nepřišla a nevím, jak tento kolotoč ukončit. Ži…

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud Vám poskytovatel elektronických komunikací zaslal dopis, ve kterém uvádí, že Vaše smlouva zanikla, zkontrolujte si v tomto dopise, popřípadě ve Vaší smlouvě, …

Zobrazit celou odpověď

Reklamace kupce

Dobrý den, před měsícem jsem prodal konzoli ps4, hry a ovladač. Kupující si pro to přijel, vše proběhlo v pohodě, zaplatil částku 5000 a odjel. Doma konzoli zapnul a fungovala, jenom lehce hučela, ale na to jsem ho informoval. Dnes po měsíci mi napsal, že ps4 přestal fungovat a že to chce řešit, ale moje vina není, že ps4 přestala fungovat. Po předání mu vše fungovalo. Má nárok na vrácení peněz nebo ne? Věřím že ne, protože to v době koupi fungovalo. Děkuji za odpověď a hezký…

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Ve Vašem případě záleží, jestli jste při prodeji vystupoval jako podnikatel nebo jako soukromá osoba. Pokud jste vystupoval jako soukromá osoba, je Vaše postavení v…

Zobrazit celou odpověď

Zboží

Dobrý den, objednala Zrcátka pro Chopper koloběžku (0043) objednávka 16553337 dne 24.3. dnes je 4.4. a zrcatka nikde penize mate davno na uctu, muzete mi napsat kdy zrcatka prijdou. Dobry den pišu už nekolikaty email pan prodejce vubec nereaguje objednavala jsem 24.3. a platila hned druhy den a dodnes zbozi nikde panu majiteli volala a byl hruby a na email vubec neodpovida dnes je 14.4. co s tim muzu delat prosim muzete poradit dekuji moc jitka

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající je povinen, na základě Vaší objednávky, dodat předmět koupě. Pokud při objednávce nebyla uvedena jiná dodací doba, měl by Vám prodávající odeslat zboží …

Zobrazit celou odpověď

Získaní zaplaceného zboží z e-shopu

Dobrý den, objednala jsem si v e-shopu zboží za danou cenu. Bylo mi zasláno jiné zboží a navrženo, ať zboží zašlu zpět, že mi budou vráceny peníze. Já chci však objednané zboží za danou cenu, mám právo ho požadovat?

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Ano, obecně platí, že můžete trvat na plnění z uzavřené smlouvy a prodávající Vám bude povinen předmět smlouvy předat. O odlišnou situaci by se jednalo v případě vy…

Zobrazit celou odpověď

Oprava reklamované obuvi

Dobrý den, při reklamaci kožených vysokých kozaček - částečně nepřišitá vnitřní výstelka - jsem požadovala vrácení kupní ceny. Reklamace byla vyřízená opravou, která je však nekvalitně provedená, čímž došlo k poničení výstelky, kdy známky nekvalitního lepení mají ostré hrany. Reklamované a nekvalitně opravené zboží jsem nepřevzala a opětovně uplatnila reklamaci s požadavkem na vrácení peněz. Mám ještě jinou možnost, než opět čekat dalších 30 dní na vyřízení II. reklamace? Děk…

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající je povinen vyřídit reklamaci jedním ze způsobů popsaných v § 2169 občanského zákoníku, tedy opravou, kterou se nijak nesníží hodnota věci, výměnou věci …

Zobrazit celou odpověď

Reklamace televizoru

Dobrý den, mám dotaz na délku lhůty určenou na reklamaci. Vím, že když produkt reklamuji u prodejce, tak je lhůta na reklamaci 30 dní. Já jsem však výrobek reklamoval na speciální telefonní lince určené výrobcem. Jsem přesvědčen o tom, že trvání lhůty 30 dní trvá ode dne uplatnění reklamace - tedy ode dne, kdy jsem na této telefonní lince reklamaci nahlásil. Avšak protože šlo o telefonický hovor, nemám žádné písemné potvrzení o tom, že jsem tuto reklamaci uplatňoval. Pracovni…

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Lhůta pro vyřízení reklamace běží ode dne následujícího po dni, kdy se prodávající o reklamaci dozvěděl, tedy ode dne po Vašem telefonátu. Problém může spočívat v t…

Zobrazit celou odpověď

Aktuální články

Tři banky hlásí odstávku, limity na víkend si nastavte včas

Tři banky hlásí odstávku, limity na víkend si nastavte včas

ČSOB, Raiffeisenbank a mBank o víkendu dočasně vypnou své elektronické bankovnictví. Klienti...více

Jídlo před koncem spotřeby za polovic. Řetězce rozšiřují výhodné balíčky

Jídlo před koncem spotřeby za polovic. Řetězce rozšiřují výhodné balíčky

Zákazníci Penny Marketu si ode dneška mohou přímo na prodejnách řetězce zakoupit balíčky...více

Která sleva je falešná? ČOI má jasno, říká šéf kontroly

Která sleva je falešná? ČOI má jasno, říká šéf kontroly

Novela zákona o ochraně spotřebitele funguje krátce a s prodejci je třeba si stále vymezovat...více

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services