Spotřebitelská poradna

Jako spotřebitelé máme svá práva i povinnosti. Jenže často se práva nemůžeme domoci – chceme odstoupit od kupní smlouvy, reklamovat zboží, ale obchodník to vidí jinak. Porušuje prodejce obchodní podmínky? Snaží se vás vzít na hůl? Nejste si jisti, jestli máte na reklamaci nebo vrácení zboží nárok? Zeptejte se expertů z naší spotřebitelské poradny. Napřed ale doporučujeme podívat se na nejčastější dotazy ostatních spotřebitelů, je možné, že podobný problém s reklamací měl i někdo jiný.

Byl dosažený maximální počet položených otázek za den. Navštivte prosím naší poradnu zítra. Děkujeme za pochopení.

Nejnovější dotazy

Použité zboží

Dobrý den, prosím o radu. Dne 5.2.2021 jsem prodala použité akvárium na Sbazaru jako soukromá osoba. Akvárium bylo zcela v pořádku. Bylo prodáváno z důvodu stěhování a nákupu nového akvária. Před prodejem bylo vypuštěno a vyčištěno. Pán si pro akvárium přijel, akceptoval jeho stav i cenu. Zaplatil stanovenou cenu a akvárium si spokojeně odvezl. Byl upozorněn, že akvárium bylo měsíc vypuštěné a vodu ať nalévá pomalu. Po 3 týdnech se mi pán ozval, že akvárium teče a že jsem ho …

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud jste akvárium prodala jako soukromá osoba (tj. nikoliv jako podnikatel), odpovídáte za to, že je zboží v ujednaném množství, jakosti a provedení, a kupující j…

Zobrazit celou odpověď

Reklamace set-top box

Dobrý den, obracím se na Vás s žádostí o pomoc s reklamací. V červnu roku 2020 jsme si zakoupili v elektru Set-top box. Po vyzkoušení přístroje se nám nepodařilo programy ČT naladit, ostatní programy fungovaly. Přístroj jsme reklamovali a byl nám vyměněn za zcela nový s tím, že se na náš přístroj nikdo ani nepodíval. Přístroj opět nefungoval, znovu jsme ho reklamovali a dostali nový, který opět nefungoval. Až teď po třetí reklamaci se na přístroj někdo podíval a bylo nám sděl…

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za vadu věci nejméně 24 měsíců od její koupě, v této době jste vždy oprávněni reklamaci uplatnit a prodávající ji musí přijmout, vyřídit a vyst…

Zobrazit celou odpověď

Reklamace v autoservisu

Dobrý den, na začátku prosince 2019 jsem dával auto do servisu na repas automatické převodovky. Repas byl proveden a v lednu 2020 mi auto bylo předáno jako opravené s 12 měsíční zárukou. Po měsíci užívání, kdy jsem servis několikrát kontaktoval, že s převodovkou není něco v pořádku, mi bylo vždy řečeno, že se adaptuje. Nicméně převodovka se opět pokazila a v polovině února 2020 šla na další opravu v rámci reklamace. Délka této reklamace trvala až do poloviny června 2020 s tím…

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Servis odpovídá za vady, které má provedená oprava (repas) při převzetí věci objednatelem, byť se projeví až později. Taktéž odpovídá za vady věcí a dílů, které pro…

Zobrazit celou odpověď

Mobilní telefon

[Dobrý den, po půl roce jsem poslala na opravu mobilní telefon s tím, že nefunguje reproduktor. Je to Dogge odolný telefon, do prachu, dílny, nepříznivých podmínek. Vyloženě píšou, že je odolný proti kamenům, dřevěným pilinám, železným pilinám, je vodotěsný a mnoho dalšího. Dnes mi přišel finanční návrh na opravu tohoto telefonu, že jsou uvnitř železné piliny. Na dotaz ohledně záruky a klamavé reklamy mi bylo odpovězeno, že na tohle se záruka nevztahuje, a že kdybych telefon …

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za to, že věc má vlastnosti, které si strany ujednaly, nebo takové vlastnosti, které popsal, a to podle § 2161 občanského zákoníku. Pokud prodá…

Zobrazit celou odpověď

Vrácení peněz místo výměny za nový kus

Dobrý den, u czc.cz jsem si koupil sluchátka. Asi po roce přestaly fungovat, jak mají, tak jsem je dal na reklamaci, která byla uznána. V reklamačním protokolu bylo požadované řešení - oprava. Sluchátka však opravit nešla a od czc jsem dostal dobropis, i když jsem chtěl výměnu za nový kus. Po mé žádosti o výměnu za nový kus mi paní na infolince řekla, že mi byl vystaven dobropis, protože zboží nemají na skladu (Na e-shopu mají napsáno, že mají více jak 5 kusů skladem). Když j…

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající je povinen vyřídit uznanou reklamaci opravou, výměnou za zcela stejný nový bezvadný kus nebo odstoupením od kupní smlouvy, tedy vrácením původní kupní c…

Zobrazit celou odpověď

Indukční deska

Dobrý den, reklamovala jsem indukční desku, část hrnců s označením loga vhodné na indukci na této desce nefunguje, část hrnců funguje normálně. Servis mi sdělil, že pokud jejich hrnec na desce funguje, nemají co reklamovat a reklamaci zamítli. Je možné to s nimi ještě řešit? Děkuji

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za vady, které se na věci vyskytnou ve lhůtě nejméně 24 měsíců od jejího převzetí, tedy od koupě. Pokud jste reklamaci uplatnila v prvních šest…

Zobrazit celou odpověď

Vrácení zboží

Dobrý den, dcera mi koupila jako dárek v Alze novou žehličku. Žehlička byla příliš těžká, a tak jsme ji chtěly vrátit ve lhůtě 14 dnů. Dle instrukcí jsme se k navrácení zboží zaevidovaly a žehličku jsem donesla do prodejny. Tam mě vyzvali, ať na počítači napíši kontaktní údaje a ev. číslo vrácení. Pokoušela jsem se oslovit zaměstnance a vysvětlit, že vracím zboží osobně, ale odkázal mě na box, na který jsem měla nalepit štítek, který vyjel z tiskárny u počítače. Vložila jsem …

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud jste odstoupila od kupní smlouvy uzavřené na dálku, byl Vám prodávající povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději však do čtrnácti dnů, vrátit všechny peněžn…

Zobrazit celou odpověď

NTB ztracený v servisu

Dobrý den, nechal jsem si v servisu opravit NTB. Spravený měl dorazit na prodejnu, kam bych si pro něj došel. Ovšem při přepravě byl NTB ztracen. Po výměně e-mailů mi byla nabídnuta náhrada, která po amortizaci činí 2/3 původní ceny (stáří NTB 41 měsíců). K náhradě nebyly vzaty v potaz některé licence, například MS Office, antivir - roční licence, které budu u nového zařízení potřebovat. Lze po servisu žádat nahrazení celé (původní) ceny NTB spolu s náhradou za licence progra…

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Servis je povinný uhradit Vám škodu na převzaté věci ve smyslu § 2944 občanského zákoníku. Náhrada škody by měla spočívat v uhrazení tržní ceny notebooku (tj. ceny,…

Zobrazit celou odpověď

Pátá reklamace

Dobrý den, prosím vás o radu. V r. 2015 jsme podepsali smlouvu na montáž HS portálu (posuvné skleněné dveře z obývacího pokoje ven) od společnosti Vekra. Již po montáži nastal problém s otevřením a zavřením dveří. Reklamovali jsme již 4x stejný problém, vždy vyřešeno opravou, která nějaký čas fungovala. Nyní máme opět stejný problém a společnost odmítá reklamaci řešit. Domnívám se, že se záruka na opravenou část dále prodlužuje? Sjednaná doba záruky byla 5let. Prosím o radu, …

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Zákon umožňuje spotřebiteli odstoupit od kupní smlouvy v případě výskytu třetí totožné vady po nejméně dvou předchozích uznaných reklamacích vyřešených opravou. Nic…

Zobrazit celou odpověď

Zaruka na auto

Dobry den, mám dotaz, zda neztratím celkovou zaruku na nové auto rok staré, na které chci namontovat tažné zařízení /montáž ne v autorizovaném servisu /u mechanika, který má živnost na opravy mot. vozidel. S pozdravem Volařík

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Odborná montáž tažného zařízení by obecně neměla mít vliv na plynutí záruky. Při výskytu vady v dvouleté záruční době prodávající nebude oprávněn reklamaci zamítnou…

Zobrazit celou odpověď

Cena náhradního dílu

Dobrý den, rád bych se informoval na možnost bránit se ceně, kterou mi autoservis naúčtoval za náhradní díl vyměněný při opravě. Fakturovaná cena se mi nezdála, a tak jsem se na přibližnou cenu informoval u autorizovaného prodejce originálních náhradních dílů přímo na značku mého vozu. K mému překvapení je naúčtovaná cena trojnásobná, což mi připadá minimálně v rozporu s dobrými mravy. Mám nějakou možnost se proti ceně dílu ohradit, nebo si prostě autoservis může naúčtovat ce…

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud nebyla sjednána přesná cena opravy, platí za ujednanou cena placená za tutéž nebo srovnatelnou opravu v době uzavření smlouvy a za obdobných smluvních podmíne…

Zobrazit celou odpověď

Zrušení souhlasu z mobilního čísla

Dobrý den, mám k Vám prosbu ohledně postupu, který já sama bohužel neznám. Má maminka (1947), která je nyní nemocná covidem, měla dnes dopoledne hovor z telefonního čísla +4207398400765, kde jí nabízeli nějaké produkty ohledně vitamínů a krmiv pro psa... Vzhledem k tomu, že má navýšenou v tomto období psych. léčbu, netuší, co všechno odsouhlasila, protože ji telefonát vzbudil. Já se nyní intenzivně snažím na uvedené číslo dovolat a bohužel nemám štěstí a po pravdě si myslím, …

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud byla smlouva uzavřena po telefonu, jste oprávněna od ní odstoupit do 14 dní od převzetí zboží. Doporučujeme Vám tedy vyčkat, než bude Vaší mamince doručena pr…

Zobrazit celou odpověď

Ojeté auto

Dobrý den, nastala mi situace taková, že jsem 24. 11. koupil ojeté auto se závadami a bez platné technické prohlídky. Sepsali jsme s prodávajícím smlouvu, kde je určeno, že vozidlo se přehlásí na mě do 10 prac. dní. Vozidlo jsem na své náklady celé nechal opravit a obnovit technickou prohlídku. To celé mi trvalo týden, do 1. 12. Teď musím vyřešit přepis, ALE jelikož jsou omezené časy na úřadech, tak jsem to ve středu nestihl kvůli oné STK. A prodejce mě týž den, tj. 2. 12., k…

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Podle zákona obecně platí, že uplatňování soukromého práva je nezávislé na uplatňování práva veřejného. Pokud jste si ve smlouvě s prodávajícím výslovně neujednali,…

Zobrazit celou odpověď

Nespokojenost s vadným hydraulicko-pneumatickým lisem a problémy se záručním servisem

Dobrý den. Koupil jsem po internetu hydraulicko pneumatický lis, který přestal zhruba po 1 měsíci částečně fungovat. Po oslovení prodejce mi bylo sděleno, abych demontoval vadnou část a zaslal ji na své náklady výrobci lisu na Slovensko. Myslím si, že já nemůžu z lisu nic demontovat protože je v záruce a nelíbí se mi ani posílat něco na Slovensko, když jsem lis koupil v České republice. Děkuji Vám za vyjádření.

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající je v rámci uplatněné reklamace povinen posoudit vytýkanou vadu a pokud uzná, že za ni odpovídá, zákonným způsobem ji v celém rozsahu odstranit. Nevíme, …

Zobrazit celou odpověď

Reklamace hodinek

Dobrý den, podal jsem reklamaci svých hodinek a byly mi zaslány hodinky nové. V reklamačním protokolu bylo uvedeno opraveno výměnou sériového čísla. Jelikož jsem se dočetl, že tento způsob řešení je obvyklý z důvodu často se opakujících vad, tak moje důvěra ve výrobek značně klesla. Je nějaká šance na odstoupení od kupní smlouvy, když vlastně moje původní hodinky byly neopravitelné? Nebo neměl bych minimálně mít novou dvouletou záruku? Děkuji za reakci

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Uznanou reklamaci je možné vyřešit několika způsoby, které odstraní vadu. Mezi ně patří mimo jiné oprava věci nebo výměna věci za zcela stejnou novou bezvadnou věc.…

Zobrazit celou odpověď

Zamítnutá reklamace u dopravce

Dobrý den. Posílal jsem počítač na reklamaci prostřednictvím DPD, ale z reklamačního oddělení daného obchodu mi oznámili, že je počítač poškozený. Z přiložených fotek je patrné, že reklamační oddělení přijalo balík poškozený, ale argumentují tím, že přebírají balíky hromadně, a proto nebyl sepsán s dopravcem žádný protokol o škodě. Z toho důvodu mi dopravce reklamaci zamítl. Dopravce odpověděl, že reklamační oddělení nesepsalo zápis o poškození, a proto jsem musel počítač špa…

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Službu doručení zásilky nejprve musíte reklamovat v souladu s dopravními podmínkami konkrétní dopravní společnosti. Podle reklamačního řádu společnosti DPD platí, ž…

Zobrazit celou odpověď

Nákup na Slevomatu

Dobrý den, nakoupil jsem na Slevomatu 2x pobyty v hotelu. Potřebovali jsme je na určitý konkrétní termín. První vlna covidu nám to zhatila. Prodloužili jsme to, na další konkrétní termín. Druhá vlna covidu nám to zhatila. Ze dvou voucherů nám jeden odmítly proplatit, že jsme měli v létě to vybrat, takže nám pár tisícovek "propadlo". A druhý nám refundovali, ale z částky můžeme u nich použít jenom 20 procent na jeden nákup, takže jsem nucen u nich 5x nakoupit. Mají na to právo…

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Jelikož z Vašeho dotazu dovozujeme, že se jednalo o objednávku ubytování, a nikoliv celého zájezdu, nelze využít úpravu obsaženou v tzv. lex voucher. Obecně platí, …

Zobrazit celou odpověď

Zboží po opravě je stále rozbité

Dobrý den, na začátku září jsem reklamovala svůj notebook, při každém zapnutí na pár minut vydával zvuk jako drtička na dřevo. Po 27 dnech, kdy už jsem spíš doufala, aby překročili záruční lhůtu a vrátili mi peníze, mi notebook vrátili s tím, že vada byla opravena. Jen co jsem notebook doma zapnula, počítač opět vydával ten příšerný zvuk, ba dokonce ještě horší a tentokrát už nepřestal. Okamžitě jsem tedy jela zpět do prodejny, kde mi slečna řekla, že nejde udělat nic jiného,…

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud prodávající neodstraní vadu v rámci uznané reklamace včas a řádně, tedy pokud je věc po jejím převzetí z reklamace pořád vadná, jste oprávněna požadovat odstr…

Zobrazit celou odpověď

Po roce nemá akumulátor ani 50 % kapacity

Dobrý den, bojuji teď s e-shopem, u kterého jsem zakoupil akumulátor VARTA 12V 60Ah do svého automobilu, který mě po necelém roce zklamal, když jsem ráno nedokázal automobil nastartovat. Mám zařízení na měření kapacity akumulátorů, a tak jsem zjistil, že akumulátor 60Ah má po necelém roce provozu pouhých 27,3Ah. Odeslal jsem akumulátor na reklamaci, ale prodejce mi sdělil, že po jeho testech (asi krátkodobé testy startovacím proudem...) nezjistili žádnou vadu, a i kdyby byla …

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Jelikož reklamujte věc po roce od koupě, jste povinen prokázat, že věc je vadná, tedy že nemá sjednané nebo deklarované vlastnosti, popřípadě že neodpovídá právním …

Zobrazit celou odpověď

Automatické prodloužení reklamace

Dobrý den, píši z pozice pracovnice na reklamačním oddělení. Lhůty pro reklamaci / odstoupení, výměnu vždy splňujeme, jak nám je ukládá zákon. Bohužel stále tápeme nad tím, jak vyřešit reklamaci, když nám zákazník o reklamaci napíše na e-mail (posíláme zdarma štítek na Zásilkovnu nebo svoz PPL) a zákazník nám zboží na reklamaci / výměnu posílá až po uplynutí doby na vyřízení reklamace (30 dní). Prodlužuje se nám automaticky lhůta na vyřízení reklamace na nezbytně nutnou dobu …

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající je povinen vyřídit reklamaci do 30 dní od jejího uplatnění. Aby spotřebitel řádně uplatnil reklamaci, je povinen jednak prokazatelně vyrozumět prodávají…

Zobrazit celou odpověď

Aktuální články

Češi mají nejdražší elektřinu v EU, ukazuje nové porovnání

Češi mají nejdražší elektřinu v EU, ukazuje nové porovnání

Cena elektrické energie pro domácnosti v Česku byla v loňském druhém pololetí nejvyšší...více

Už víte, kolik zaplatíte na dani z nemovitostí? Termín se blíží

Už víte, kolik zaplatíte na dani z nemovitostí? Termín se blíží

Finanční správa začala rozesílat informace o dani z nemovitých věcí. Lhůta pro zaplacení...více

Kdy půjdete do důchodu? Ve hře jsou tři návrhy

Kdy půjdete do důchodu? Ve hře jsou tři návrhy

Důchodový věk poroste. Otázkou je, jak přesně. K původnímu návrhu ministerstva práce a...více

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services