Dva tarify (T150 a B150) produktu ING Investor Plus jsou rozdílné v době nákupu počátečních jednotek (1 rok vs. 2 roky), což znamená, že v našem modelovém příkladě na nich klient zaplatí buď jen 26 878 Kč (T150), anebo dvojnásobek 53 138 Kč v případě tarifu B150. Je zde ale možnost část pojistného vkládat jako mimořádné s polovičním vstupním poplatkem (tj. rozdílem mezi nákupní a prodejní cenou), což ovšem znamená nižší provizi pro poradce.
Podobnou strategii najdeme i u pojišťovny Aviva, i když produkty mají jiné názvy: Osobní životní plán je prodáván výhradně v síti pojišťovny, kdežto Komfort je určen prodejním společnostem. Efekt je téměř stejný jako u ING Investora.
Produkt Finance Life (tarif FLV 35) pojišťovny Uniqa byl podrobně popsán v dubnovém FP 4/2006. Jen upozorňujeme, že výpočet poplatků se poněkud vymyká u nás běžným postupům.
Perspektiva od pojišťovny Kooperativa nepoužívá počáteční jednotky, ale strhává si 13% poplatky po dobu maximálně 20 let (pro delší období by tedy vyšla ještě efektivněji).
Flexi Invest Pojišťovny České spořitelny je pro klienta výhodný produkt, protože alokační procento v prvním roce "nechá" jen 10 %, ale ve druhém již plných 90 %. |
Sdílejte článek, než ho smažem