Postup při ztrátě či krádeži platební karty u jednotlivých bank

Kateřina Boušová | 5. 4. 2006
Banka Telefon Blokace Vydání nové karty Pojištění
Raiffeisenbank (profil, názory) 800 900 000 ČR, + 420 417 941 446 zahraničí okamžitě, od nahlášení ztráty banka přebírá odpovědnost za veškeré škody, u embosovaných karet (automaticky pojištěny) i zpětně do začátku dne, u karet typu Gold a Business 48 hodin zpětně, blokace u elektronických debetních karet stojí 200 Kč u embosovaných karet 2 000 Kč 90 Kč, do 10 dnů, stačí zavolat pouze pro embosované karty a je zdarma
Živnostenská banka (profil, názory) 800 12 24 12 okamžitě a zdarma, banka neprovádí stoplistaci, odpovědnost přebírá od půlnoci dne nahlášení do plné výše neoprávněně provedené transakce banka umožňuje zpětné odblokování karty,od dubna zdarma, kartu po blokaci vydává do 10 pracovních dnů podle způsobu distribuce za 50 % původní ceny karty doporučeno Day to Day (pro všechny typy debetních i kreditních platebních karet) za 250 Kč ročně na kartové transakce na běžném účtu s limitem 30 000 Kč, za 300 Kč ročně na kartové transakce s limitem 50 000 Kč. V obou verzích se pojištění vztahuje navíc na odcizenou hotovost do výše 10 000 Kč do dvou hodin po výběru hotovosti, dále náhrada ztracených či odcizených klíčů do 5 000 Kč a náhrada za vydání nových osobních dokladů do výše 2 500 Kč
Česká spořitelna (profil, názory) 800 207 207 VISA + 1 410 581 9994 nebo + 1 410 581 3836, fax: + 1 410 902 8070 – v AJ MasterCard + 1 636 722 7111, fax: + 1 636 722 2805 – v AJ 200 až 500 Kč podle typu karty, banka přebírá odpovědnost ihned po zablokování karty v plné výši za všechny ztráty platí pro všechny karty, zpětná blokace možná není do 6 pracovních dnů, expresní vydání debetní karty možné do 3 dnů včetně doručení na adresu v rámci ČR 3 000 Kč + poplatek za vydání, náhradní karta (původní platnost jako odcizená) 100 Kč nebo 200 Kč, nová karta standardně dle sazebníku klient se může proti ztrátě karty pojistit ve třech variantách výše pojistného plnění (P10 – 10 000 Kč, P30 – 30 000 Kč a P50 – 50 000 Kč), cena činí od 170 Kč do 480 Kč ročně. Pojištění se vztahuje na náhradu škody vzniklou zneužitím ztracené nebo odcizené karty 72 hodin před okamžikem nahlášení, nevztahuje se na PIN s výjimkou neoprávněné karetní operace učiněnou držitelem karty pod hrozbou fyzického násilí.
Citibank (profil, názory) + 420 233 062 222 okamžitě a zdarma, stoplistaci banka neprovádí (rozdíl pouze, že blokace je odvolatelná) odpovědnost v plné výši u embosovaných banka přebírá okamžitě po nahlášení ztráty, u elektronických hodinu po nahlášení zdarma, zhruba do týdne kryje případné škody do výše 10 000 Kč dva dny zpětně od nahlášení ztráty či zcizení, automaticky při uzavření pojištění CreditShield ke kreditní kartě, pojištění zdarma, lze využít jen u kreditních karet, Citibank vydává debetní karty pouze elektronické chráněné PINem, tzn. považuje možnost zneužití za téměř nulovou
HVB Bank (profil, názory) + 420 224 221 017 okamžitě, cena podle typu karty: VISA, MasterCard 1 500 Kč, Maestro/Cirrus 100 Kč, kreditní karty 1 500 Kč debetní karty Maestro/Cirrus 150 Kč, VISA, MasterCard 300 Kč, kreditní karty 300 Kč, vydání do 10 dnů pojištění Safe za 300 Kč ročně plnění do 20 000 Kč, za 500 Kč ročně plnění do 50 000 Kč, pojištění se vztahuje na transakce od okamžiku zcizení, ztráty karty a končí ve 24:00 hodin dne, kdy situaci nahlásíte bance (max. do 5 dnů)
eBanka (profil, názory) 800 124 200, 00420 222 115 200 200 Kč, zařazení embosované karty na mezinárodní stoplist 1 900 Kč, u elektronických karet (VISA Elektron, MasterCard) odpovědnost banka přebírá 1 hodinu od nahlášení, u embosovaných karet od půlnoci následující po nahlášení u první nové 250 Kč + poplatek za vedení pro všechny typy karet, cena závisí na výši plnění: 20 000 Kč - 230 Kč ročně, 30 000 Kč – 290 Kč ročně, 40 000 Kč – 360 Kč ročně, 50 000 Kč – 480 Kč ročně, 80 000 Kč – 720 Kč ročně
GE Money Bank (profil, názory) 224 443 636, 272 711 111 u elektronických karet přebírá banka plnou odpovědnost v okamžiku nahlášení ztráty či zcizení, u embosovaných od konce dne, ve kterém byla ztráta či krádež nahlášena, cena elektronické karty Maestro a internetové karty MasterCard Internet 100 Kč, u embosované karty MasterCard Standard a Gold stoplistace 2 000 Kč zdarma během několika dní, stejně jako vydání nové karty nenabízí
Komerční banka (profil, názory) + 420 224 412 230, + 420 222 412 241 okamžitě od nahlášení v plné výši, u transakcí, kde nelze doložit přesný čas banka přebírá odpovědnost od půlnoci dne, kdy byla ztráta či krádež nahlášena, elektronické a virtuální karty 150 Kč (osobní) a 200 Kč (služební), tuzemské platební karty 350 Kč (osobní) a 400 Kč (služební), embosované Gold Card, Business Card 4 000 Kč, ostatní platební karty 2 000 Kč zdarma s platností původní karty do 5 pracovních dnů Merlin ke všem platebním i kreditním kartám, plnění do 30 000 Kč při platbě, do 10 000 Kč při výběru peněz u KB, do 5 000 Kč při výběru u jiné banky, do 2 000 Kč při krádeži vybrané hotovosti, až 4 000 Kč na stoplistaci, až 5 000 Kč na výrobu nových klíčů a až 500 Kč na pořízení nových osobních dokladů, lze sjednat ke každé kartě za 276 Kč ročně
Volksbank (profil, názory) VISA, VISA Electron, MasterCard, Maestro + 420 495 800 111, Diners Club + 420 267 197 450, VISA vydané ve spolupráci s ÖVAG + 43-1-711 11 550, fax: +43-1-711-11 559 okamžitě po nahlášení, VISA Electron a Maestro 200 Kč, MasterCard domácí 1 000 Kč a MasterCard mezinárodní a VISA 2 000 Kč, nutno bezodkladně potvrdit písemně během 2 až 3 pracovních dní, poplatek dle sazebníku jako v případě vydání nové karty několik druhů pojištění (Basic za 150 Kč ročně – krytí do 15 000 Kč, Classic za 460 Kč ročně – krytí do 50 000 Kč, Super za 800 Kč ročně – krytí do 85 000 Kč, Extra za 1 300 Kč ročně – krytí do 200 000 Kč), pojištění je jednorázové, končí den po ohlášení ztráty či zcizení, zpětná platnost 72 hodin před nahlášením ztráty či krádeže karty, zahrnuje poplatek za blokaci
ČSOB (profil, názory) + 420 495 800 111, nutno doložit písemně s kódem, který se klient dozví při telefonní blokaci banka přebírá odpovědnost okamžitě po blokaci, blokace je nevratná a stojí 200 Kč u elektronické karty a 2 000 Kč u embosované karty, dočasná blokace jen u poruchy bankomatu (kdy bankomat kartu "sežere") v balíčku služeb zdarma, běžný účet 200 Kč elektronická karta, 500 Kč embosovaná karta, do 10 dnů podle týdenního limitu výběru na kartu: 15 000 Kč – 150 Kč ročně, 50 000 Kč – 460 Kč ročně, 85 000 Kč – 800 Kč ročně, 200 000 Kč – 1 300 Kč ročně, odpovědnost zpětně dva dny od hlášení

Držíte se udržitelnosti?

Držíte se udržitelnosti?

Generali Česká pořádá soutěž SME EnterPRIZE, která oceňuje udržitelné podnikání. Přihlásit se můžete do 5. dubna.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-5
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

První pomoc pro případ ztráty peněženky

6. 4. 2006 | Kateřina Boušová | 10 komentářů

První pomoc pro případ ztráty peněženky

Přišli jste o peněženku a s ní také o platební karty, občanský a řidičský průkaz, legitimaci MHD či průkaz pojištěnce? Co honem dělat, kam zavolat, co musíte doložit, za jak dlouho... celý článek

Partners Financial Services