Tomáš Prouza, ředitel Peníze.CZ
Podívejte se na jeho
další články.
Credit Suisse Life&Pensions PF
Známky (informační hodnota, uživatelské prostředí, praktický test): 2-, 4, 5
Na první pohled dobře působí integrace nabídky penzijního připojištění a životního pojištění, pokud se ale ponoříme hlouběji, je vidět, že jde jen o překlopené letáky (i když v elegantním designu). Dojem kazí reklama "24x Božena Němcová…", upozorňující na daňové odpočty - od největšího fondu v zemi je to trošku podřadné řešení…
Je překvapující, že v sekci Fakta a čísla jsou jen výroční zprávy ve formátu pdf a nic víc, chybí historická zhodnocení i jakýkoliv nástroj pro výpočet.
ČSOB Penzijní fond Stabilita
Známky: 2, 1, 1
Opět decentní design a velmi dobře rozvržená homepage, návštěvníky jistě osloví osm sloganů sloužících jako rozcestník. Ocenit je potřeba především bohaté informace, dobře promyšlenou rychlou navigaci i přehledný výpočet. PF ČSOB Stabilita také jako jediný z testovaných fondů nabízí přehled zhodnocení až do roku 1996 i takové věci jako stažení aktuálního portfolia v excelové tabulce.
ING Penzijní fond
Známky: 2, 2-, 3
Stránka drží osvědčený a povedený design webu celé skupiny ING (kromě fondů), ale na jedné jediné stránce nabízí málo informací. Velmi povedený je propočet naspořených peněz a snaha o interaktivitu - přímo pod propočtem je možnost sjednat si smlouvu online.
PF České pojišťovny
Známky: 1, 1, 3
Web PFČP se drží osvědčeného receptu, který mu přinesl již dvě ocenění - přehledné portálové řešení s velkým objemem informací. Web má také zřejmě nejlepší vnitřní prolinkování uvnitř jednotlivých stránek. Jako u většiny ostatních chybí lehce dostupné informace o zhodnocení za uplynulé roky a při zadání slova "zhodnocení" do vyhledávacího okýnka se mezi výsledky objeví i následující:
Výpočet spoření u Penzijního fondu České pojišťovny
= 48) && (event.keyCode =4) {vystup=+pomm.substring((pomm.length-3),pomm.length)+vystup; pomm=p...
Také další drobnosti ukazují na nepříliš kvalitní technické řešení, například nutnost zadávat při výpočtech desetinou tečku místo české čárky ilustruje nepříliš kvalitní programátorskou práci.
PF České spořitelny
Známky: 2, 2, 3-
Velmi hezká úvodní stránka, ale další stránky již tak povedené nejsou. Poněkud překvapivé je na úvodní stránku webu pro "osoby" umístit aktuality jako "Jak hlásit změnu trvalého bydliště". Také technické řešení není příliš kvalitní, špatně se překreslující a skákající menu se již příliš často nepoužívá, velmi překvapující je chybějící možnost vyhledávání.
Výpočet spoření ukazuje jen celkovou částku, ale ne třeba měsíční dávky jako většina ostatních, již tradičně chybí výsledky o minulém zhodnocení.
PF Komerční banky
Známky: 1-, 2, 3
Nový design je dlouho očekávaným krokem z internetového pravěku. Web nabízí i mnoho informací a logickou navigační strukturu, jen ne vždy zcela konzistentně. Kalkulačka pro výpočet vypadá bohatě, ale měla by na uživatele mluvit lidsky - ne každý chce přemýšlet, co to jsou "Výnosy z PÚ a PZ". Trapně ale působí vyhledávání - při zadání slova "zhodnocení" jako první dva odkazy vyjedou veřejnosti nepřístupně Prodejní argumenty a Metodická příručka prodeje. To opravdu nemohli programátoři tyto stránky zahrnout do vyhledávání pouze pro přihlášené prodejce???
Podívejte se na náhled výsledku vyhledávání.