Rok 2003 očima šéfů bank
13. 1. 2003 | Dušan Hradil
Ještě více úvěrů než loni, nové depozitní produkty a hlavně důraz na kvalitní služby formou osobního přístupu. To jsou hlavní výhledy na letošní rok pro oblast drobného bankovnictví.... celý článek
Jaká bude pozice KB v retailovém bankovnictví na konci tohoto roku?
Očekáváme, že konkurenční boj mezi bankami bude výrazně sílit, ale KB si v každém případě hodlá uchovat postavení vedoucí finanční instituce v bankovnictví pro individuální klienty, malé a střední společnosti a municipality a zůstat klíčovým poskytovatelem služeb investičního bankovnictví pro velké podniky. K tomu, aby uhájila tyto pozice, bude KB působit jako profesionální a inovativní banka.
Profesionalismus znamená, že budeme mít konkurenceschopnou nabídku, která uspokojí potřeby klientů a přispěje k růstu ziskovosti banky, např. Perfekt konto. Profesionalismus také znamená, že každému klientovi budou poskytovány služby nejvyšší kvality. To je také důvodem, proč budou mít všichni naši klienti na konci června 2003 osobního bankéře.
KB je inovativní bankou, protože dokáže využívat nové technologie ke zvyšování kvality a rychlosti poskytovaných služeb ve prospěch klientů: KB má vedoucí postavení v oblasti přímého bankovnictví (telefonní, internetové a PC bankovnictví), KB uvedla jako první na trh platební kartu pro podnikatele (garantovaná platba), v bankomatech KB si klienti mohou finančně „dobít“ své mobilní telefony. Inovativnost také znamená schopnost zjednodušovat procedury nebo využít daňového rámce ke zvýšení prospěchu klientů (stavební spoření nebo produkty životního pojištění jako například řada Vital).
Bezpochyby dojde také k rázné změně v chování bank vůči drobným klientům.
Jak jsem již řekl, banky musí pozorně naslouchat přáním klientů a přizpůsobovat se jejich potřebám. Banky se musí ke klientům chovat přátelštěji. Chceme našim klientům nabízet nejlepší služby. Klienti si mohou vybírat z rostoucího počtu kvalitnějších produktů KB a každý z nich bude mít svého osobního bankéře, který bude odpovědný za všechny operace a služby: otevírání účtů, spořicí programy, životní pojištění, penzijní fondy atd. Právě v této souvislosti nabývá na významu nová segmentace. Klient dnes chce služby upravené podle jeho potřeb (šité na míru). Je to jediný způsob jak zvýšit loajalitu klientů a tím zároveň i ziskovost banky.
Jaké hlavní trendy či události letos ovlivní sektor retailového bankovnictví?
Jako všude jinde, politické a ekonomické dění vždy ovlivňuje chování klientů. Obecně řečeno, pokud spotřeba obyvatelstva a úrokové sazby zůstanou na loňské úrovni, na bankovní činnost budou mít největší dopad
Na úseku podnikového bankovnictví se zájem více obrátí k lepším službám pro Trade Finance (financování obchodu) a Cash Management (řízení hotovostních toků) a různé typy komplexního financování, jakými jsou například leasing, car fleet management (pořizování vozového parku) nebo faktoring.
Očekávaný vstup České republiky do Evropské unie zřejmě povede k růstu poptávky po investičním bankovnictví (akvizice, fúze atd.).
Ve všech těchto směrech je KB schopna poskytnout odpovídající služby. Komerční banka v uplynulých měsících úspěšně realizovala plánované kroky transformačního programu a hodlá využít všech synergií vyplývajících z nové organizační struktury a zároveň všech zkušeností mateřské Société Générale. Naším cílem je stát se tvůrcem expanze retailového bankovnictví. Komerční banka chce aktivně ovlivňovat daný sektor a tím se zároveň stát dodatečným důležitým prvkem jeho rozvoje.
Držíte se udržitelnosti?
Generali Česká pořádá soutěž SME EnterPRIZE, která oceňuje udržitelné podnikání. Přihlásit se můžete do 5. dubna.
Sdílejte článek, než ho smažem