Mezi úvěrovými kartami v tuzemsku stále dominují jednoduché splátkové karty s limitovaným použitím u obchodníků. Nástup klasických kreditních karet charakterizovaných bezúročnou lhůtou a mezinárodní platností povede k postupnému ústupu produktů jako O.K. či Aura karta. "Ve Velké Británii obdobu českých nákupních úvěrových karet úspěšně vytlačují kreditní karty, které jsou často vydávány ve spolupráci splátkové firmy s některým z velkých obchodních řetězců," potvrzuje ředitel retailového bankovnictví GE Capital Bank Tomáš Salomon. Na rozdíl od univerzálních kreditních karet jsou tyto tzv. Private Label Credit Card použitelné například pouze v obchodech Tesco nebo Carrefour. Od běžných kreditek se liší tím, že je můžete získat přímo v obchodě při nákupu zboží. Odměnou za jejich používání bývají různé slevy posilující loajalitu s obchodem. Pro řetězec jsou výhodné tím, že podchycují potenciálního klienta a usnadňují jeho oslovení dalšími nabídkami.
Splátkové firmy se na razantní nástup kreditních karet již připravují. Home Credit uvedl svou kreditní kartu Yes na trh již loni, CCS Triangl představila klasickou kreditní kartu na mezinárodním standardu MasterCard Electronic letos na jaře (a na podzim zatraktivnila její parametry), GE Capital, CCB Credit a Beneficial Finance chystají kartovou ofenzívu na příští rok. "Produkt pro masový trh musí být především jednoduchý. Přehnaně sofistikované produkty použije jen pět až deset procent populace z řad bonitnějších klientů," vysvětluje Salomon. Bohatí klienti navíc většinou celou dlužnou částku splácejí v bezúročném období a jsou nestálí, když se objeví výhodnější nabídka, přefinancují úvěr a přejdou ke konkurenci. Proto je pro každou nově uváděnou kreditní kartu důležité oslovit střední vrstvy s průměrnými příjmy.
Sdílejte článek, než ho smažem