Dostupnost přímo u prodejce zvoleného zboží a flexibilita jsou hlavní konkurenční zbraně splátkových firem. Prozatím úspěch splátkového prodeje zaručoval především první z parametrů, chtějí-li v sílící konkurenci bank splátkové společnosti obstát, budou muset zohlednit i druhý z nich. "Do našeho modelu umíme a chceme zapracovat i rizika jednotlivých profesí a typů zaměstnavatelů," říká František Hlaváč z Beneficial Finance. Například svářeč pracující pro České dráhy tak bude moci mít v budoucnu úvěr levnější než člověk pracující ve stejné profesi v nově založené soukromé firmě. Podobná segmentace splátkové firmě umožňuje "vyzobávat" přesně zvolené atraktivní a zároveň dostatečně zajímavé cílové skupiny.
Zostřující se konkurenční prostředí, ve kterém hlavním splátkovým firmám GE Capital Multiservis, Home Credit a Cetelemu chtějí začít šlapat na paty banky, CCS a Beneficial Finance povede ke stále častějšímu výskytu nabídek bezúročného odkladu splátek a zvýhodňovaní prověřených klientů. Další pro klienta příjemnou novinkou bude možnost přefinancovat splátky u konkurence novou, výhodnější půjčkou. S touto, především v USA rozšířenou strategií, se chystá na trh v příštím roce vtrhnout Beneficial Finance. Jelikož se jedná o jednu z největších amerických retailových bank, která je silná také ve Velké Británii a prudce expanduje i v Maďarsku, bude muset konkurence na její agresivní marketing reagovat. Pro úvěrující firmy se stává klíčovou schopnost jednat s celosvětovými či evropskými centrálami obchodních řetězců. Právě kvůli schopnosti otevřít si dveře k centrále Royal Aholdu, Kauflandu a dalších se v celosvětovém měřítku stále výrazněji prosazuje trojice globálních bank GE Capital, Citibank a Household (ve střední Evropě působí bod značkou Beneficial Finance) na úkor lokálních hráčů jako jsou v tuzemsku Home Credit nebo CCS Triangl.
Sdílejte článek, než ho smažem