Oranžová pojišťovna
22. 11. 2002 | Jan Žáček
Pomeranče, cesta životem, oranžové konto a pojištění jsou pojmy které se vám mohou vybavit, když se řekne ING. Utečme od obvyklé pojišťovací modré k veselé a hravé oranžové barvě stránek... celý článek
Mnoho povyku pro nic
- BEST WEB 2002 - CENA ČTENÁŘŮ PENÍZE.CZ |
||
Cenu čtenářů serveru Peníze.cz za nejlepší pojišťovní webovou prezentaci roku 2002 získává Česká pojišťovna. |
Jako zelený ostrov v modrém moři...
… se tváří web Kooperativy (profil, názory). No vida, nakonec to není takový problém udělat kreativní a nápaditou prezentaci. Informací na webu najdete určitě dostatek, grafické zpracování také na jedničku, prostě paráda. Bohužel i chybky se najdou. Jak se může opomenutí definice barvy pozadí projevit v praxi, se můžete podívat zde. Jako pěst na oko působí v záplavě vynikajících známek trojka za použitelnost. Hlavní kritika směřuje k absenci on-line sjednání pojištění. Nebýt tohoto nedostatku, mohlo být z letošního stříbra zlato. Oproti loňskému čtvrtému místu je to ale výrazný posun kupředu. V hlasování čtenářů získala Kooperativa také druhou příčku.
A jsme zpátky v modrém moři.
Po zelené pauze přichází opět záplava modré. Dvojka za kreativitu a grafiku svědčí sice o snaze udělat pěkný web, ovšem vzdát se dnes již obligátní modré prostě pojišťovna Allianz (profil, názory) nechce. Corporate identity je silnější než snaha se odlišit. Trojku za navigaci a technickou stránku si web vysloužil hlavně díky problémům s menu a kódováním. Srozumitelné texty se zvýrazněním klíčových pojmů táhnou Allianz zpátky do hry. Použitelnost webu ohodnotil hlavní porotce dvojkou a stejně dopadla i celková známka. Loňský vítěz letos odkládá korunu a odsouvá se až na třetí příčku. Útěchou může být druhé místo od čtenářů našeho webu. Usínat na vavřínech se nevyplácí!
Děda, vnuk a modré nebe ...
... vás uvítají na internetových stránkách IPB Pojišťovny (PJIPB). Grafické zpracování webu si vysloužilo dvojku, což je spíše průměr testu. Stejně dopadla i informační hodnota prezentovaných textů. No a pak už to jde z kopce. Kreativita jde ruku v ruce s marketingem, ovšem ne zrovna správným směrem - dostává trojku, stejně tak použitý systém navigace. Čtyřky se web dočkal za technickou stránku a použitelnost. V celkovém hodnocení to znamená poslední místo, a to jak od poroty, tak i v hlasování čtenářů. Paradoxně jde o zlepšení loňského stavu, kdy stránky v době testu nefungovaly vůbec. Web již odpočítává poslední týdny své existence a připravuje se na integraci s ČSOB Pojišťovnou (profil, názory), není tedy divu, že do jeho rozvoje již není investováno.
Oranžová pojišťovna…
- BEST WEB 2002 - CENA POROTY PENÍZE.CZ |
||
Cenu poroty serveru Peníze.cz za nejlepší pojišťovní webovou prezentaci roku 2002 získává ING. |
Vysvědčení hodnocených webů (známky jako ve škole) | |||||||
Kdo hodnotil |
|||||||
Jan Žáček |
2,86 |
1,50 |
2,140 |
3,00 |
1,57 | ||
Odborná porota |
2,205 |
2,125 |
1,935 |
2,500 |
1,915 | ||
Průměr poroty |
2,533 |
1,813 |
2,038 |
2,750 |
1,743 | ||
Hlasování čtenářů1 |
31 % |
24 % |
24 % |
6 % |
15 % | ||
Vysvětlivky: ČPOJ - Česká pojišťovna; KOOP - Kooperativa; IPB Poj. - IPB Pojišťovna; ING NN - ING Nationale-Nederlanden |
Chcete mobil zadarmo?
Pokud ano, hlasujte a při troše štěstí jeden vyhrajete. Z posledního letošního kola si nový telefon odnáší Jana Hýblová z Hovoran, David Navrátil ze Sokolova a František Malík z Českého Krumlova. Všem výhercům gratulujeme.
Letošní ročník soutěže Best Web sice končí, ale do Vánoc je ještě času dost. Rozhodli jsme se zpříjemnit vám zbytek podzimu recenzí třech webů, které s financemi mají co do činění. Můžete se těšit na exkurz stránek Ministrstva financí ČR, České národní banky a Komise pro cenné papíry z klávesnice hodnotitele Leoše Bárty.
Souhlasíte s hodnocením porotců serveru Peníze.CZ i se čtenářskými hlasy? Pro koho byste hlasovali vy? Myslíte si, že je hodnocení objektivní - a pokud ne, proč? Napište nám, vaše reakce jsou pro naši práci důležité.
Držíte se udržitelnosti?
Generali Česká pořádá soutěž SME EnterPRIZE, která oceňuje udržitelné podnikání. Přihlásit se můžete do 5. dubna.
Sdílejte článek, než ho smažem