Když modrá není dobrá

Když modrá není dobrá
Sázka na klasický design v modrých odstínech znamená utopit se v moři. Základem jsou informace a online služby. To jsou hlavní závěry našeho hodnocení webů pojišťoven. Chcete vědět, kdo odchází s titulem Best Web 2002?
Závěr roku je téměř za dveřmi a tak je čas uzavřít naše putování po internetových stránkách finančních institucí. Poslední na řadě byly pojišťovny a jejich webové počiny. Po grafické stránce to nebylo putování, ale spíše plavba po modrém moři s dvěma ostrůvky – jedním zeleným a druhým oranžovým. No a co že jsme na naší plavbě čekali? Weby plné kreativity, které prodávají pojištění doslova na každé stránce, informační centra, která vysvětlí principy jednotlivých pojistek, v neposlední řadě on-line uzavření pojistky. Po doplutí mohu říci jen jedno - byli jsme zklamáni. Sice jsme zvolili krále, ale bez chyb rozhodně není. Posuďte sami…

Mnoho povyku pro nic

- BEST WEB 2002 -
CENA ČTENÁŘŮ PENÍZE.CZ

Cenu čtenářů serveru Peníze.cz za nejlepší pojišťovní webovou prezentaci roku 2002 získává Česká pojišťovna.

Je největší na českém trhu, snaží se komunikovat moderní dynamický image, přitom web žádná sláva. To je Česká pojišťovna (profil, názory). Její internetová prezentace postrádá kreativním náboj, strohá a příliš tmavá grafika také není to pravé. Navigace sice funguje, ovšem má své meze – např. fulltextové vyhledávání najdete jen na homepage. Po technické stránce narazil hlavní hodnotitel na nekompatibilitu s některými prohlížeči, absenci stylů, nezabezpečené on-line formuláře a další chyby. A další trojka je na světě. Pochvalu si zaslouží informační bohatost webu – uživatel najde vše, co hledá. To ale samo o sobě nestačí a proto je použitelnost stránek hodnocena jako průměrná. Celkově skončil web u poroty na čtvrtém místě, u čtenářů je však jedničkou a odnáší si první dnešní zlato. Gratulujeme.

Jako zelený ostrov v modrém moři...

… se tváří web Kooperativy (profil, názory). No vida, nakonec to není takový problém udělat kreativní a nápaditou prezentaci. Informací na webu najdete určitě dostatek, grafické zpracování také na jedničku, prostě paráda. Bohužel i chybky se najdou. Jak se může opomenutí definice barvy pozadí projevit v praxi, se můžete podívat zde. Jako pěst na oko působí v záplavě vynikajících známek trojka za použitelnost. Hlavní kritika směřuje k absenci on-line sjednání pojištění. Nebýt tohoto nedostatku, mohlo být z letošního stříbra zlato. Oproti loňskému čtvrtému místu je to ale výrazný posun kupředu. V hlasování čtenářů získala Kooperativa také druhou příčku.

A jsme zpátky v modrém moři.

Po zelené pauze přichází opět záplava modré. Dvojka za kreativitu a grafiku svědčí sice o snaze udělat pěkný web, ovšem vzdát se dnes již obligátní modré prostě pojišťovna Allianz (profil, názory) nechce. Corporate identity je silnější než snaha se odlišit. Trojku za navigaci a technickou stránku si web vysloužil hlavně díky problémům s menu a kódováním. Srozumitelné texty se zvýrazněním klíčových pojmů táhnou Allianz zpátky do hry. Použitelnost webu ohodnotil hlavní porotce dvojkou a stejně dopadla i celková známka. Loňský vítěz letos odkládá korunu a odsouvá se až na třetí příčku. Útěchou může být druhé místo od čtenářů našeho webu. Usínat na vavřínech se nevyplácí!

Děda, vnuk a modré nebe ...

... vás uvítají na internetových stránkách IPB Pojišťovny (PJIPB). Grafické zpracování webu si vysloužilo dvojku, což je spíše průměr testu. Stejně dopadla i informační hodnota prezentovaných textů. No a pak už to jde z kopce. Kreativita jde ruku v ruce s marketingem, ovšem ne zrovna správným směrem - dostává trojku, stejně tak použitý systém navigace. Čtyřky se web dočkal za technickou stránku a použitelnost. V celkovém hodnocení to znamená poslední místo, a to jak od poroty, tak i v hlasování čtenářů. Paradoxně jde o zlepšení loňského stavu, kdy stránky v době testu nefungovaly vůbec. Web již odpočítává poslední týdny své existence a připravuje se na integraci s ČSOB Pojišťovnou (profil, názory), není tedy divu, že do jeho rozvoje již není investováno.

Oranžová pojišťovna…

- BEST WEB 2002 -
CENA POROTY PENÍZE.CZ

Cenu poroty serveru Peníze.cz za nejlepší pojišťovní webovou prezentaci roku 2002 získává ING.

… je jednou z částí finanční skupiny ING (profil, názory). Korporátní barvou není modrá, ale veselá oranžová, což se pozitivně podepsalo na výborné známce za kreativitu webu. Akční prezentace, soutěže, virtuální Cesta životem - marketéři se opravdu "vyřádili" a získávají další jedničku. Dostatek informací pro potenciální i současné klienty, ve kterých se díky intuitivní navigaci neztratíte. Už to vypadalo, že jsme narazili na pojistného premianta, když se na řadu dostala technická stránka webu. Díky častým chybám dostává trojku. Nedotažené on-line služby se zase podepsaly na trojce za použitelnost webu. I tak se ale internetová prezentace ING stává vítězem našeho testu a odnáší si titul Best Web 2002 v kategorii pojišťoven. Gratulujeme. Čtenáři webu přisoudili čtvrtou příčku.

Vysvědčení hodnocených webů (známky jako ve škole)

Kdo hodnotil

ČPOJ

KOOP

Allianz

IPB Poj.

ING NN

Jan Žáček

2,86

1,50

2,140

3,00

1,57

Odborná porota

2,205

2,125

1,935

2,500

1,915

Průměr poroty

2,533

1,813

2,038

2,750

1,743

Hlasování čtenářů1

31 %

24 %

24 %

6 %

15 %

Vysvětlivky: ČPOJ - Česká pojišťovna; KOOP - Kooperativa; IPB Poj. - IPB Pojišťovna; ING NN - ING Nationale-Nederlanden
1) procento z celkových hlasů čtenářů

Chcete mobil zadarmo?

Pokud ano, hlasujte a při troše štěstí jeden vyhrajete. Z posledního letošního kola si nový telefon odnáší Jana Hýblová z Hovoran, David Navrátil ze Sokolova a František Malík z Českého Krumlova. Všem výhercům gratulujeme.

Letošní ročník soutěže Best Web sice končí, ale do Vánoc je ještě času dost. Rozhodli jsme se zpříjemnit vám zbytek podzimu recenzí třech webů, které s financemi mají co do činění. Můžete se těšit na exkurz stránek Ministrstva financí ČR, České národní banky a Komise pro cenné papíry z klávesnice hodnotitele Leoše Bárty.

Souhlasíte s hodnocením porotců serveru Peníze.CZ i se čtenářskými hlasy? Pro koho byste hlasovali vy? Myslíte si, že je hodnocení objektivní - a pokud ne, proč? Napište nám, vaše reakce jsou pro naši práci důležité.

Držíte se udržitelnosti?

Držíte se udržitelnosti?

Generali Česká pořádá soutěž SME EnterPRIZE, která oceňuje udržitelné podnikání. Přihlásit se můžete do 5. dubna.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-3
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 5 komentářů

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Oranžová pojišťovna

22. 11. 2002 | Jan Žáček

Oranžová pojišťovna

Pomeranče, cesta životem, oranžové konto a pojištění jsou pojmy které se vám mohou vybavit, když se řekne ING. Utečme od obvyklé pojišťovací modré k veselé a hravé oranžové barvě stránek... celý článek

Děda, vnuk a modré nebe ...

15. 11. 2002 | Jan Žáček

Děda, vnuk a modré nebe ...

... vás uvítají na internetových stránkách IPB Pojišťovny. Podívejte se, jak dopadly v předposledním díle hodnocení webů finančních institucí.

A jsme zpátky v modrém moři...

8. 11. 2002 | Jan Žáček

A jsme zpátky v modrém moři...

Poté, co naše hodnocení webů minulý týden krátce spočinulo na zeleném ostrově, jsme se opět dostali na moře k dalšímu modrému webu, tentokrát Pojišťovny Allianz.

Jako zelený ostrov v modrém moři...

1. 11. 2002 | Jan Žáček

Jako zelený ostrov v modrém moři...

... lze charakterizovat webové stránky Kooperativy. Na jejich provedení jsme si posvítili v dalším díle našeho seriálu hodnocení internetovových prezentací. Po několika týdnech zoufalství... celý článek

Mnoho povyku pro nic

25. 10. 2002 | Jan Žáček

Mnoho povyku pro nic

Masivní kampaň v médiích se snaží vzbudit dojem, že Česká pojišťovna není zkostnatělou institucí, ale moderní dynamickou firmou. Internetová prezentace ale opakuje stejné chyby jako... celý článek

Partners Financial Services