Děda, vnuk a modré nebe ...

Jan Žáček | 15. 11. 2002
Děda, vnuk a modré nebe ...
... vás uvítají na internetových stránkách IPB Pojišťovny. Podívejte se, jak dopadly v předposledním díle hodnocení webů finančních institucí.
www stránky finančních institucí
Připravili jsme pro vás cestopis po serverech na českém internetu. Týden co týden se podíváme na jednu finanční instituci a její způsob prezentace na síti sítí. Hodnotíme vždy pět nejvýznamnějších firem daného oboru (banky, stavební spořitelny, investiční společnosti...), každý týden jednu. Poté (v šestém týdnu) bude následovat článek shrnující využití internetu daným odvětvím.
Hlavním hodnotitelem je Jan Žáček, porotu serveru Peníze.CZ tvoří osm osobností.
Adresa dnes hodnocených stránek:
www.ipbpojistovna.cz

Hodnocení - výsledky
Kreativní rovina: 3 Marketingová rovina: 3 Informační rovina: 2 Grafická rovina: 2 Navigační rovina: 3 Technická rovina: 4 Použitelnost: 4
Výsledná známka: 3,00



Kreativní rovina:

Rozesmátí pojištěnci s růžovou budoucností nelze označit za výrazný přínos v kreativitě. Stejně tak modrá barva se na stránkách pojišťoven používá téměř inflačně. Ale tyto body opakuji tak často, že už mě to přestává bavit. Obávám se ale, že se neblýská na lepší časy, spíše naopak.

Výsledná známka (jako ve škole): 3



Marketingová rovina:

Marketing IPB pojišťovny (profil, ) je ovlivněn spojováním s ČSOB pojišťovnou (profil, názory). Tento proces bude pravděpodobně brzo ukončen a značka IPB zanikne i na pojišťovacím trhu. Klienti zůstanou, smlouvy také, ale nová pojišťovna se asi bude snažit od původní výrazněji odlišit. Není proto překvapením, že do marketingu IPB pojišťovny už nejsou investovány další prostředky a úsilí.

Výsledná známka: 3



Informační rovina:

V této oblasti plní stránky svojí funkci poměrně dobře. Web popisuje jednotlivé pojišťovací produkty velmi důkladně, až by někdy neškodilo informace rozdělit a zjednodušit. Struktura informací vychází z letákových vzorů, která je doplněná kontextovým menu, které vás navede i na další produkty z jednotlivých skupin pojištění. I v tomto ohledu by stálo za to informace přizpůsobit on-line použití a připojit i informace, které nejsou jinými cestami poskytované.

Výsledná známka: 2



Grafická rovina:

Web působí příjemným dojmem, vychází z corporate identity, kterou nepřebíjí, ale příjemně podporuje. Ilustrační ikony a použité fotografie potvrzují profesionalitu grafika, grafická úroveň stránek převyšuje všechny ostatní.

Výsledná známka: 2



Navigační rovina:

Navigace je přehledně členěná, uživatel nebude bloudit. Vodítkem mu ale nemůže být fulltextové vyhledávání – normální nefunguje, pokročilé taky ne. Nenajdete-li položku v navigaci, jste ztraceni. Na úvodní stránku se nedostanete kliknutím na logo vpravo nahoře, ale přes položku v kontextovém menu.

Jen nic nehledejte v sekci Zajímavosti, menu je sice členěno na dalších 5 kategorií, většina ale nic neobsahuje a proto navrhuji položku redukovat nebo úplně vyřadit.

Výsledná známka: 3



Technická rovina:

I když chápu, že použitý webserver technickou správu neulehčuje, jako potenciální klient to odmítám akceptovat. Stránky se chovají občas velmi divně, tu a tam se něco nenačte, při použití Netscape Navigatoru je funkčnost webu narušena ještě výrazněji – nefunguje téměř nic. Na pokročilé vyhledávání potřebuje uživatel jméno a heslo, on-line pojištění nefunguje – seznam nedostatků by byl asi hodně dlouhý, a proto se pouze omezím na konstatování, že je co zlepšovat.


Výsledná známka: 4



Použitelnost:

Možnost sjednat pojištění on-line je v případě IPB pojišťovny velmi omezená. V nabídce webu najdete pouze cestovní pojištění Speciál. Vlastní formulář je ale natolik nefunkční, že se podivuji nad odvahou pojišťovny nabídnout tento nedodělek uživatelům.

Web ale plní svůj informační účel, i když to je v dnešní době poměrně málo.

Výsledná známka: 4


Závěr:
Stránky kvůli spojení IPB pojišťovny a ČSOB pojišťovny nečeká dlouhá a růžová budoucnost, proto si na webu v klidu dožívají. Když je během svého brouzdání nenavštívíte, nemusí vás to mrzet.

Doufám, že k tomuto hodnocení máte co říci a přidáte svůj názor.

Hodnocení webu porotou serveru Peníze.CZ (známky jako ve škole)
MD EH VI PJ RJ PN PP TT průměr
obsah - 3 - 2 3 1,5 1,5 2 2,167
vzhled - 3 - 2,5 4 3 1,5 3 2,833
Vysvětlivky: MD - Michal Drtina, Vltava-Labe Press; EH - Eda Hekšová, CREDIT SUISSE ASSET MANAGEMENT; VI - Vladimír Iliev, Strategie; PJ - Pavel Janeček, Pioneer; RJ - Radovan Jelen, Forrest Gump; PN - Petr Nešpůrek, ARBOmedia; PP - Pavla Paseková, Českomoravská stavební spořitelna; TT - Tomáš Tyll, Nexen
Slovní komentáře jednotlivých porotců najdete na speciální stránce.

Vytrženo z kontextu
... Stránky mě nepřesvědčily ani obsahem, ani zpracováním ... shrnuje Eda Hekšová (Celý názor)
... Rozmazané spokojené tváře vnuka s dědou by už snad mohly být nahrazeny něčím novějším, originálnějším ... říká Petr Nešpůrek (Celý názor)


---> Kdo jsou porotci serveru Peníze.CZ? Seznamte se s nimi <---

  • Vyhrát mobilní telefon můžete výměnou za hlas webu některé z hodnocených pojišťoven.

  • Podívejte se, jak dopadlo letošní hodnocení webu České pojišťovny, Kooperativy a Pojišťovny Allianz.

  • Porovnejte dnešní výsledek s loňským hodnocením webů pojišťoven.

  • Hledáte další články našeho seriálu hodnocení webů finančních institucí? Pomůže vám náš hlavní rozcestník.
  • Příští týden se můžete těšit na poslední hodnocení v kategorii pojišťoven, které věnujeme ING Nationale-Nederlanden .

Navštívili jste internetové stránky IPB Pojišťovny? Líbily se vám? Našli jste na nich vše, co jste hledali? Napište nám své zkušenosti a názory.


Partneři soutěže
Tiscali
Strategie

Držíte se udržitelnosti?

Držíte se udržitelnosti?

Generali Česká pořádá soutěž SME EnterPRIZE, která oceňuje udržitelné podnikání. Přihlásit se můžete do 5. dubna.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-22
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Oblíbená témata

Internet

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

A jsme zpátky v modrém moři...

8. 11. 2002 | Jan Žáček

A jsme zpátky v modrém moři...

Poté, co naše hodnocení webů minulý týden krátce spočinulo na zeleném ostrově, jsme se opět dostali na moře k dalšímu modrému webu, tentokrát Pojišťovny Allianz.

Jako zelený ostrov v modrém moři...

1. 11. 2002 | Jan Žáček

Jako zelený ostrov v modrém moři...

... lze charakterizovat webové stránky Kooperativy. Na jejich provedení jsme si posvítili v dalším díle našeho seriálu hodnocení internetovových prezentací. Po několika týdnech zoufalství... celý článek

Mnoho povyku pro nic

25. 10. 2002 | Jan Žáček

Mnoho povyku pro nic

Masivní kampaň v médiích se snaží vzbudit dojem, že Česká pojišťovna není zkostnatělou institucí, ale moderní dynamickou firmou. Internetová prezentace ale opakuje stejné chyby jako... celý článek

Allianz: vítěz s odřenýma ušima

5. 10. 2001 | Lukáš Půda

Allianz: vítěz s odřenýma ušima

Pozorné čtenáře naší soutěže o nejlepší web pojišťoven určitě nepřekvapí její výsledky. Cenu serveru Peníze.CZ si neodnese jedna, ale dvě pojišťovny: Allianz a Česká pojišťovna. Sympatie... celý článek

Partners Financial Services