Co o webu Českomoravského penzijního fondu soudí porotci Peníze.cz

Dušan Hradil | 27. 9. 2002
Eda Hekšová, Marketing  manager, CREDIT SUISSE ASSET MANAGEMENT Eda Hekšová, Marketing manager, CREDIT SUISSE ASSET MANAGEMENT

Poměrně rozsáhlý web, přesto přehledný. „Rychlá navigace“ a „Vyhledávání“ zůstává na všech obrazovkách, jen přehled o tom, kde právě jste, se zobrazuje pouze na úrovni hlavního menu a pouze pokud jste na stránku nepřišli výše zmíněnou zkratkou. Můžete si zkusit spočítat stav účtu i doživotní penzi či Vám poradí, jak si na penzi naspořit; zde bych však uvítala alespoň stručný popis jednotlivých položek :-(. Překvapily mě formuláře ve Wordu, trošku komplikovaný je i návrat z nich (otevírají se ve stejné stránce). Zajímavá je možnost sjednat si schůzku, jen nevím – potvrdí mi ji někdo? Kdo? Kdy? Jak? Grafika, jak se zdá, skončila na úvodní stránce…

Gabriela Hrušková, Advertising Sales Manager, Tiscali Czech Republic Gabriela Hrušková, Advertising Sales Manager, Tiscali Czech Republic

Stránky penzijního fondu jsou laděny do korporátních barev ČSOB a vyznačují tak příslušnost k tomuto peněžnímu ústavu. To je jistě chvályhodné, pozitivním dojmem působí i obrázek motýla, ale tím však výčet grafických předností webu končí. Pak již následují pouze strohé dokumenty bez obrázků, které vypadají velmi úředně a klienta nijak nevedou k tomu, jak a proč služby fondu využít. Nicméně předností webu je navigace, která umožňuje rychlý vstup k vybraným tématům. Závěrem lze tedy říci, že web svoji informační funkci splňuje, ale v marketingové části za svými konkurenty značně pokulhává.

Gabriela Hrušková hodnotila spolu s Naveedem Gillem, generálním ředitelem Tiscali Czech Republic.

Pavel Janeček Pavel Janeček, IT Manager, Pioneer Investments

Web ČMPF nepřekvapil. Strohé a marketingově suché texty, žádný grafický nápad a grafika vůbec, velmi prostá navigace. Pochvalu snad zaslouží dobře fungující vyhledávání. Interaktivní výpočet penze je vzhledem k jednoduchosti algoritmu standardem snad u všech penzijních fondů v ČR. Tento styl www stránek bych snad pochopil u maličké firmy, která svou přítomnost na Internetu používá převážně jako kontakt k dalšímu jednání, ale u tak velkého penzijního fondu, potažmo banky, bych jej nečekal.

Radovan Jelen, internet full-service agentura Forrest Gump Radovan Jelen, internet full-service agentura Forrest Gump

Po delší době je tu zase možnost hodnotit vydařený web. Prezentace Českomoravského penzijního fondu obsahuje velmi podrobné informace o penzijním připojištěním - až se zdá, že je jich příliš mnoho. Na druhou stranu je vše podstatné komunikováno hned na úvodní stránce s možnými prokliky přímo do příslušných sekcí. Web komunikuje informace různým cílovým skupinám, takže výhody produktů tu naleznou i zaměstnavatelé. Grafika vychází z korporátního stylu skupiny ČSOB a jediný grafický motiv ruky umístěné na homepage ji vkusně doplňuje.

Co dodat? Zdá se, že ČMPF bude v tomto hodnocení favoritem.

Pavla Paseková, tisková mluvčí Českomoravské stavební spořitelny Pavla Paseková, tisková mluvčí Českomoravské stavební spořitelny

Úvodní stránka ctí barvy své mateřské banky, ale obrázek dlaně s přiskenovaným motýlkem je odpuzující. Zřejmě má evokovat nesnesitelnou lehkost bytí, pořídím-li si penzijní připojištění? Na první pohled mám dojem, že organizace dalších kapitol – soudě alespoň podle odkazů na hlavní stránce – bude přehledná a dozvím se vše, co potřebuji. Ale při kliknutí na jednu z nich – a potom další – zjišťuji, že jsou tady zřejmě vyvěšené obchodní podmínky a jiné naprosto neapelativní texty. Minimálně v kapitole Komu je určeno bych očekávala, že se dozvím, že přece jednoznačně MĚ – ale strohý popisný text vypočítávající výhody a parametry těžko někoho zaujme. Grafická úprava stránek za texty vůbec nepokulhává, to znamená, že je taky docela nijaká. Po stránce obsahu zde je asi opravdu vše potřebné, ale ta forma …

Tomáš Tyll Tomáš Tyll - společnost Nexen

Informačně je stránka na velmi dobré úrovni, vzhledem a strukturou je však znát, že je již staršího vydání a její přehlednost není propracována. Styl prezentace lze zařadit do kategorie textové informační stránky, obávám se však, že klient vyžaduje propracovanější a příjemnější prezentace.

Mezi porotce patří také také Michal Drtina z Vltava-Labe Press, Vladimír Iliev z iStrategie a Petr Nešpůrek z ARBOmedia. Jejich hodnocení zde chybí pro přílišnou časovou zaneprázdněnost.

Už jste někdy surfovali stránkami Českomoravského penzijního fondu? Nezabloudili jste tam? Pomohly vám stránky v něčem? Svěřte se nám se svými zážitky.

Partneři soutěže
Tiscali
Strategie

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-3
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Nepatrné zlepšení po českomoravsku

27. 9. 2002 | Jan Žáček

Nepatrné zlepšení po českomoravsku

Ve světě internetu letí vše kupředu hyperrychlostí. Zda si toho všimli tvůrci webu Českomoravského penzijního fondu, je otázkou. Podívejte se na výsledek třetí části naší soutěže Best... celý článek

Partners Financial Services