Co o webu Penzijního fondu KB soudí porotci Peníze.cz

Dušan Hradil | 20. 9. 2002
Michal Drtina, manažer internetového oddělení, Vltava-Labe-Press, a.s. Michal Drtina, manažer internetového oddělení, Vltava-Labe-Press, a.s.

Prezentace PFKB má jednoduchou a srozumitelnou navigaci, velice strohou rámovou grafiku doplněnou motivem hodin, který se prolíná celým webem. Firemní modrá barva je příjemná, doplňuje ji však trochu rozmazaný bílý text navigace. Veškeré informace jsou přehledně uspořádány v logických celcích, ale délka textů je neúnosná. Také velice špatná je orientace v tabulce výběru pracovišť banky. Prezentace neobsahuje jasné a srozumitelné sdělení, proč si vybrat právě tento fond, nebo se mi jej nepodařilo najít. Informace a novinky s nabídkou jednoho hotelu, kde si klient může pořídit levnější ubytování, či informace o kartě, která umožní levnější nákup v nějakých nespecifikovaných obchodech… nevím, nevím. Pohlcen textem s hrůzou zjišťuji, že mne prezentace penzijního fondu KB spíš odradila, než přesvědčila, že bych měl myslet na čas budoucí…

Eda Hekšová, Marketing  manager, CREDIT SUISSE ASSET MANAGEMENT Eda Hekšová, Marketing manager, CREDIT SUISSE ASSET MANAGEMENT

Tento web mi připomíná spíše knihovní katalog než internetovou prezentaci. Na každé stránce najdete strohý seznam hesel či další odkazy. Je poměrně těžké se všemi těmi úplně stejnými obrazovkami "prokousat", a to ještě musíte velmi přesně vědět, co hledáte. Rovněž po grafické stránce se tvůrci příliš nesnažili. Snad by stálo za úvahu trochu se inspirovat ve vlastních řadách a podívat se na marketingové a grafické pojetí stránek mateřské banky….

Vladimír Iliev, zástupce šéfredaktora, iStrategie.cz Vladimír Iliev, zástupce šéfredaktora, iStrategie.cz

Velmi nudné stránky. Jako klienta by mě tento web odradil tak dokonale, že bych i velmi snaživého prodejce ze svých dveří vypráskal bičem. Dalo by se říct, že nic tak zkostnatělého jsem na českém internetu už dlouho neviděl…prezentace Penzijního fondu Komerční banky spí svůj sen spánkem vyčerpaných úředníků.

Pavel Janeček Pavel Janeček, IT Manager, Pioneer Investments

Opět jeden z příkladů prezentace na internetu v duchu hesla: “Někdo má a někdo ne“. U penzijního fondu KB je to skoro jedno. Grafici se na tomto webu moc nevyznamenali – modrá sice neurazí, ale co ta změť několika velikostí fontů? A obrazový doprovod také veskrze žádný, když tedy pominu ten orloj, či co. Marketingový náboj by zde člověk rovněž hledal marně. Technicky je web velmi jednoduchého střihu, ale i v tom autoři dokázali udělat několik chyb. Například Výroční zprávy se tváří, že jsou ze sekce Výsledky hospodaření. Návrh na smlouvu přes nezabezpečený formulář s velmi osobními daty je zcela nedůstojný pro druhý největší penzijní fond v republice. Překvapilo mě, že není k dispozici Výroční zpráva za rok 2001. Ta by snad už měla být, v září 2002, hotová! Kladem je snad jen, vzhledem k jednoduchosti, rychlost načítání stránek. I zde by bylo ale možno mnohé zlepšit. Poslední uzel v Brně celou komunikaci zjevně zpomaluje.

Radovan Jelen, internet full-service agentura Forrest Gump Radovan Jelen, internet full-service agentura Forrest Gump

Obsah webu Penzijního fondu Komerční banky je spíše prezentací výroční zprávy, která je doplněná o další dokumenty. Jeden za všechny: "Pokud si přejete pročíst důležité dokumenty Penzijního fondu Komerční banky, a. s. , klikněte na jeden z následujících odkazů:"

Na webu lze získat spoustu odborných informací - např. Nový penzijní plán, ale na řadového klienta se pozapomnělo. Dokazuje to i velmi podprůměrný grafický design.

Za zmínku stojí on-line aplikace Program pro vyplňování smluv, která je přístupná pro smluvní partnery. Spolu s možností odeslání vyplněného návrhu smlouvy o penzijním připojištění je to dobrý náznak využívání internetu nejen jako prezentačního nástroje.

Zde nezbývá nic jiného než doporučení co nejdříve začít znovu s návrhem a realizací nové www aplikace.

Petr Nešpůrek, obchodník, ARBOmedia - adMaster Network Petr Nešpůrek, obchodník, ARBOmedia - adMaster Network

Úvodní stránka webu PFKB mě nijak neupoutala ani vzhledem, ani žádným speciálním sdělením či upoutávkou. Ba spíše naopak. Stále se opakující chyba u nabídky menu Vaše dotazy, na které se nejde ani dostat, tedy z homepage. ALT text Dotazy se zobrazí u Sjednání smlouvy.

Menu se zdá celé zmatené. Podívám-li se na Výroční zprávy, už se nemůžu podívat na Výsledky hospodaření. Opět jsem poněkud znejistěl, když fond neuvádí svou výroční zprávu za rok 2001. Skrývá snad něco?? Ze všech novinek a mimořádných akcí fondu mě nejvíce zaujala možnost výhodného ubytování v Krkonoších. :)

Zajjímavý může být Program vyplňování smluv. Jako neklient si tuto možnost bohužel nevyzkouším…

Kreativní stránka webu – pokud někdo nemá na finančních webech rád obrázky šťastných dvojic s nalepenými úsměvy, pak je tady bude těžko hledat. Nicméně jakákoliv jiná grafika zde také chybí. Autorům bych doporučit zpřehlednit (a opravit) menu a dát informacím trochu podobu, nebát se být trochu kreativnější. I uživatelé webů finančních institucí to jistě ocení …

Tomáš Tyll Tomáš Tyll - společnost Nexen

Nízká známka u obsahu je především z důvodu nulové aktualizace stránky. Předpokládám, že informace o vedení společnosti, které mají platnost do poloviny roku 2001 a v současnosti nejsou stále opraveny, mají nulovou informační hodnotu. To je ovšem vyrovnáno informacemi o hospodaření, které jsou naopak aktuální.

Vzhled stránek nejprve překvapí úvodní stránkou a následně nás vrátí zpět na zem klasickou podobou spíše technického rázu prezentace, která je však přehledně a logicky uspořádána.

Mezi porotce patří také také Gabriela Hrušková a Naveed Gill z Tiscali Czech Republic a Pavla Paseková z Českomoravské stavební spořitelny. Jejich hodnocení zde chybí pro přílišnou časovou zaneprázdněnost.

Už jste někdy surfovali stránkami Penzijního fondu Komerční banky? Nezabloudili jste tam? Pomohly vám stránky v něčem? Svěřte se nám se svými zážitky.

Partneři soutěže
Tiscali
Strategie

Penzijko s finančním bonusem

Penzijko s finančním bonusem

Založte si penzijko Conseq a získejte nejen státní příspěvky a daňovou úsporu, ale i bonus pro věrné klienty.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+3
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Francouzi mají co dohánět

20. 9. 2002 | Jan Žáček

Francouzi mají co dohánět

Informační role splněna, provedení velmi slabé. Tak by se dala stručně popsat internetová prezentace Penzijního fondu Komerční banky. Druhým dílem pokračuje náš seriál hodnocení webů... celý článek

Partners Financial Services