Martin Vymětal, Boomerang Publishing
"Sakra, co to je?" zeptal jsem se sám sebe, když se mi otevřela hlavní stránka Raiffeisen stavební spořitelny. Pro vysvětlení – pracuji při rozlišení 800 × 600, IE 5.0., tudíž mám posuvné lišty nejen vpravo u textu, ale i okolo hlavního menu stránky. Teprve když přepnu prohlížení na celou obrazovku, všechny ty otravné lišty zmizí.
Hned na úvod na mne koukne žlutý panáček (v televizní reklamě celkem sympaťák), text má modravý podtisk nějakých "happy people", jsou tu barvy žlutá, modrá, červená, bílá a různobarevný text. Připomíná mít to kulinářské umění pejska a kočičky od pana Čapka.
Text? Překlepy, stylistické chyby, prohřešky proti spisovné češtině. Zalomení a styl textu vypadá jako nedokonalý MS Word soubor. Celkové vyznění je tak prvoplánově špatné, že se chvíli ptám proč a snažím se přijít na to, zda nejsem obětí nějaké promyšlenější strategie. Ne.
Navigace se systémem záložek, levého menu a podmenu není komplikovaná, jen nemá žádné opodstatnění. Proč tak komplikovaně při tak chudých textech a malém objemu informací?
Třešničkou pro recenzentovo pobavení je věta, kterou Raiffeisen láká rodinné příslušníky a ty, kteří už spoří pět let, k opakovanému podepsání smlouvy. Je to "hodnotný dárek", ze kterého se vyklube… pozor… porcelánový hrneček s logem klienta!
Promiňte, tohle není můj šálek čaje. A nedivil bych se, kdyby to platilo o většině uživatelů těchto stránek. Ale dost už sarkasmu. Pánové a dámy z Raiffeisen stavební spořitelny: vyhrňte si rukávy, najměte odborníka a dejte se znovu do díla.
|