Co o webu Raiffeisen stavební spořitelny soudí porotci Peníze.cz

Dušan Hradil | 3. 5. 2002
Petr Bednář, manažer internetových projektů, Ringier Petr Bednář, manažer internetových projektů, Ringier

Upřímně řečeno - fakt ošklivý a odbytý web. Asi nejvíc mne zarazilo, když se po kliknutí na Produkty v horním menu zobrazí přes většinu obrazovky prázdná plocha. Teprve po chvíli tápání objevím v levém horním růžku krčící se podmenu produktů. Kliknu na spoření, doufajíc že se ta bílá plocha konečně něčím zaplní, ale ono se jen to levé podmenu rozbalí o další položky. Teprve další klik tu prázdnou plochu zaplní ... ošklivě zalomeným textem, který nemá z pravé strany žádný okraj a téměř vylézá z monitoru. Přiznám se že o obsahu toho moc nevím, protože něco zde číst je utrpení.

Michal Drtina, manažer internetového oddělení, Vltava-Labe-Press, a.s. Michal Drtina, manažer internetového oddělení, Vltava-Labe-Press, a.s.

"Jak jsem byl zklamán na úvodní stránce" ... tak bych mohl stručně charakterizovat své putování prezentací Raiffeisenky. Příjemný pocit z tradičních barev, žluté, modré i z usměvavého "rajfajzena specialisty" mi hned úvodem pokazil šedý posuvník. Ten mne pak pronásledoval celým webem a pletl se a pletl. Proč jen stále používám rozlišení 800x600? Ze zvyku nebo z potřeby šetřit oči? V každém případě prezentace s takovou možností nepočítá. Jinak zdá se být přehledná, navigace stále na svém místě přítomná. Jen při kliknutí na záložku produkty se nenechte vyvést z míry prázdnou obrazovkou. Textu se dočkáte, máte-li filipa. Čeho jsem se však v pondělí (29.4) před půlnocí dočkal jen steží, byl specialistův internetový a mobilní servis. Registraci jsem však nevyplnil, protože tisknout formuláře a posílat je poštou se mi opravdu v on-line podobě nechce. Pak už mohu jen litovat, že moji IP adresu nejde přihlásit k utajené službě, která se skrývá pod odkazem přihlášení a že gifové logo v navigaci má příliš málo barev. Ale co, error 403 a puntikované logo jsem už dlouho neviděl.

Eda Hekšová, Marketing  manager, CREDIT SUISSE ASSET MANAGEMENT Eda Hekšová, Marketing manager, CREDIT SUISSE ASSET MANAGEMENT

Stránky mi připadají po obsahové i kreativní stránce poněkud nedotažené, rovněž orientace v nich není klientovi nijak usnadněna (pohyb "vpřed" vyžaduje silnou intuici a alespoň základní znalosti z oboru, pohyb "zpět" musí obstarat Váš browser). Celý design stránek je sjednocen, dojem však kazí jeho přílišná jednoduchost a pár chyb, a to jak pravopisných, tak i formálních - pod Mimořádnou nabídkou úvěrů najdete výroční zprávu a informaci o navýšení základního jmění ...

Zkrátka - pokud hledáte konkrétní informaci o produktu, pravděpodobně ji zde najdete. Pokud se však teprve rozhodujete, zda Vaši potřebu vyřeší stavební spoření a to právě u RSS, nejsem si jista, že Vás tyto stránky přesvědčí.

Gabriela Hrušková, Advertising Sales Manager, Tiscali Czech Republic Gabriela Hrušková, Advertising Sales Manager, Tiscali Czech Republic

Obsahově jsou stránky sice dobré, ale ne komplexně. Na mnoha místech je příliš mnoho bílé plochy - například produkty, služby..atd. Nicméně navigace je dobrá a rychle se natahuje, stejně jsou tak srozumitelné a linky do sekcí i podsekcí. Vzhled stránek je velmi dobrý design je příjemný, hezká grafika a rozeznatelný maskot vytváří ve spojení s příjemnými barvami velmi dobrý dojem.

Gabriela Hrušková hodnotila spolu s Naveedem Gillem, generálním ředitelem Tiscali Czech Republic.

Vladimír Iliev, zástupce šéfredaktora, iStrategie.cz Vladimír Iliev, zástupce šéfredaktora, iStrategie.cz

Raiffeisenka u mě zabodovala. Tak bych stručně shrnul své hodnocení webu této stavební spořitelny. Podle mého názoru je to příklad upřímné a pečlivé snahy vybudovat v Čechách skoro na "zelené louce" image přátelské a komunikativní instituce. Hompage má velmi dobře graficky vyřešený jak celký design a prostorvé umístění prvků, tak (stejně důležité) firemní barvy. Předvídavost designérů šla tak daleko, že místo "korporátní" kombinace žluté a černé, ji nahradili trochu přátelštější žlutou a modrou. Přehlednost ovládacích prvků je taky dobře zvolená.

Tak trochu skřípe propojenost jednotlivých sekcí. Například pokud se chcete dozvědět něco o službě elektronického úvěru, musíte se pídít po vzoru žádosti o poskytnutí úplně v jiné sekci než v té uvodně-informační (přitom by stačil jediný link). Dalších kiksem je skrytí možnosti modelování stavebního spoření do sekce on-line služeb. Také lepší a přehlednější systém registrace by tak hezkému webu jen prospělo.

Pavel Janeček Pavel Janeček, IT Manager, Pioneer Investments

Stránky stavební spořitelny Raiffeisen působí lehce omšelým dojmem. Od minulého roku nedoznaly výraznějších změn. Tím, čím mne RSTS oslovila před rokem, je dnes již běžným standardem a u konkurence i na propracovanější bázi. Web běží pořád nad stejným publikačním systémem, který zřejmě není obhospodařován web masterem. Důsledkem je třeba hned titulní stránka, působící velmi neuspořádaným, až amatérským dojmem dojmem. Letos tedy nic moc.

Kamil Kožíšek, ředitel agentury Forrest Gump Kamil Kožíšek, ředitel agentury Forrest Gump

Tentokrát budu při svém hodnocení velmi stručný a také strohý, budu tedy působit stejně jako působí prezentace RSTS na většinu svých uživatelů. Tento web má v copyrightu uveden datum vytvoření 1999 – 2000 a na svůj věk také vypadá. Při důkladném procházení této prezentace jsem měl silný pocit, že jsem zde nezvaným hostem; jakási omšelost a opotřebovanost je přítomna v každé její části.

Když jsem zjistil, že stránky obsahují také sekci s názvem On-line služby, zaradoval jsem se. O to větší však bylo mé zklamání nad nezabezpečeným přenosem mých osobních dat. Proč je internetový servis zabezpečen a e-úvěr nikoli, tomu opravdu nerozumím. Jako nedostatek ještě uvedu fakt, že v jiném prohlížeči než Internet Exploreru e-úvěr nefunguje vůbec.

Při vstupu do sekce Produkty na mne pro jistotu vykoukne prázdná stránka. Znamená to snad, že zrovna pro mne v RSTS nic nemají?

S největší pravděpodobností se v RSTS rozhodli ignorovat internet jako komunikační kanál nebo již dva roky sladce spí. Jak jinak si vysvětlit tento stav firemní prezentace?

Petr Nešpůrek, obchodník, ARBOmedia Petr Nešpůrek, obchodník, ARBOmedia

Po obsahové stránce web RSTS poskytuje poměrně velké množství informací. Navigace je celkem jednoduchá, avšak úvodní stránka sekce Produkty je trochu odlišná od ostatních. Nezobrazí se zde totiž jako v ostatních případech nabídka prvního podmenu a také žádný obrázek. Sekce Služby a Online služby jsou asi tím, co by nás mohlo zajímat nejvíce a je dobře, že nejdůležitější z nich jsou nabízeny v podobě speciálního menu už na hlavní stránce webu. Na stránce věnované e-úvěru mě překvapilo jejich obrázkové menu. Červená karta jako Vysvětlení a žárovka jako Formuláře ke stažení jsou opravdu velice výstižné :) Grafické zpracování webu je příliš suché a statické. Určitě by neuškodilo stránky upravit a využít více obrázků, Flashe, stejné velikosti písma či přehlednější způsob vypsání všech informací, které jsou mnohdy velice rozsáhlé a tak se zdají být i nepřehledné.

Martin Vymětal, Boomerang Publishing Martin Vymětal, Boomerang Publishing

"Sakra, co to je?" zeptal jsem se sám sebe, když se mi otevřela hlavní stránka Raiffeisen stavební spořitelny. Pro vysvětlení – pracuji při rozlišení 800 × 600, IE 5.0., tudíž mám posuvné lišty nejen vpravo u textu, ale i okolo hlavního menu stránky. Teprve když přepnu prohlížení na celou obrazovku, všechny ty otravné lišty zmizí.

Hned na úvod na mne koukne žlutý panáček (v televizní reklamě celkem sympaťák), text má modravý podtisk nějakých "happy people", jsou tu barvy žlutá, modrá, červená, bílá a různobarevný text. Připomíná mít to kulinářské umění pejska a kočičky od pana Čapka.

Text? Překlepy, stylistické chyby, prohřešky proti spisovné češtině. Zalomení a styl textu vypadá jako nedokonalý MS Word soubor. Celkové vyznění je tak prvoplánově špatné, že se chvíli ptám proč a snažím se přijít na to, zda nejsem obětí nějaké promyšlenější strategie. Ne.

Navigace se systémem záložek, levého menu a podmenu není komplikovaná, jen nemá žádné opodstatnění. Proč tak komplikovaně při tak chudých textech a malém objemu informací?

Třešničkou pro recenzentovo pobavení je věta, kterou Raiffeisen láká rodinné příslušníky a ty, kteří už spoří pět let, k opakovanému podepsání smlouvy. Je to "hodnotný dárek", ze kterého se vyklube… pozor… porcelánový hrneček s logem klienta!

Promiňte, tohle není můj šálek čaje. A nedivil bych se, kdyby to platilo o většině uživatelů těchto stránek. Ale dost už sarkasmu. Pánové a dámy z Raiffeisen stavební spořitelny: vyhrňte si rukávy, najměte odborníka a dejte se znovu do díla.

Už jste někdy surfovali stránkami Raiffeisen stavební spořitelny? Nezabloudili jste tam? Pomohly vám stránky v něčem? Svěřte se nám se svými zážitky.

Partneři soutěže
Tiscali
Strategie

Držíte se udržitelnosti?

Držíte se udržitelnosti?

Generali Česká pořádá soutěž SME EnterPRIZE, která oceňuje udržitelné podnikání. Přihlásit se můžete do 5. dubna.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-9
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Žlutý panáček a jeho internetový domeček

3. 5. 2002 | Leoš Bárta

Žlutý panáček a jeho internetový domeček

Raiffeisen stavební spořitelna zastává na českém trhu 3. místo ve svém oboru. Dnes podrobíme přísnému hodnocení její internetovou prezentaci. Odpovídá její úroveň dnešním internetovým... celý článek

Partners Financial Services