Pro dětské oblečení chodí Češi nejčastěji do obchodních domů, ročně za něj utrácí do 8 tisíc korun

Zprávy z finančních trhů, 31. 5. 2016 05:40

Pro dětské oblečení chodí Češi nejčastěji do obchodních domů, ročně za něj utrácí do 8 tisíc korun

Oblečení pro děti nakupuje více než polovina Čechů.
Nejobvyklejším místem, kde ho pořídit, jsou pro ně přitom obchodní domy, poměrně oblíbené jsou ale také online bazary, které využívá třetina uživatelů.
Za dětské ošacení lidé běžně neutratí více než 8 tisíc korun ročně.
Rozhodující při výběru zboží je pak poměr kvality a ceny.
Ukázal to výzkum Nielsen Admosphere a Českého národního panelu, kterého se zúčastnilo 550 respondentů z internetové populace ve věku 18-64 let.

Nákupu oblečení pro děti se věnuje více než polovina internetové populace, ve větší míře se k němu hlásí ženy.
Drtivá většina dotázaných (85 %) pro ně míří do obchodních domů a na druhém místě, ačkoli už s větším odstupem, lidé volí online obchody (60 %). Jako třetí nejčastější možnost pak označovali specializované dětské obchody (51 %) a jako čtvrtou obchody s použitým oblečením, tedy second handy (43 %). Dobře si v odpovědích respondentů vedly také internetové bazary (ty v Česku představují například servery Mimibazar.cz nebo Modrykonik.cz), které uvedla třetina těch, kteří nakupují dětské oblečení.

Většinu dotázaných přitom nákup šatů a obuvi pro děti baví – necelá polovina odpovídala, že si tyto nákupy spíše užívá, přičemž necelá čtvrtina si je užívá velmi. 

Částka, kterou lidé běžně utratí za ošacení pro děti ročně, v drtivé většině nepřesáhne 8 tisíc korun, přičemž nejčastěji se ve výzkumu Nielsen Admosphere a Českého národního panelu objevovala odpověď „mezi 4 tisíci a 7999 korunami“. 

Co se týče faktorů, které ovlivňují výběr sortimentu, zmiňovali dotázaní nejvíce poměr kvality a ceny, který je důležitý pro téměř tři čtvrtiny těch, kteří se hlásí k nákupu dětského oblečení.
Na druhém místě má vliv na výběr kvalita materiálu (v polovině případů), dále preference či názor dítěte (ve třetině případů), kvalita zpracování (31 %) nebo minulé zkušenosti s výrobcem (25 %). 

Zajímavé výsledky přinesla také otázka, jak lidé nakládají s použitým či nepotřebným oblečením a obuví pro děti: více než polovina dotázaných je daruje rodině nebo známým. Až daleko za touto možností skončila varianta vyhazování do speciálních kontejnerů na textil (14 %), shodný počet lidí pak prodává toto oblečení online a 12 % jej daruje charitě.
Pouhých 5 % si šaty nechává.


Zdroj:    FinExpert.cz
Partners Financial Services