Společnost O2 představila první výsledky po rozdělení, čistý zisk ve 2Q meziročně vzrorstl o 25 %

Zprávy z finančních trhů, 29. 7. 2015 08:00
Telekomunikační společnost O2 dnes oznámila výsledky za 2Q, první výsledky pro rozdělení a vyčlenění infrastrukturní společnosti CETIN.
Společnosti se dařilo úrovni zisku, který ve 2Q meziročně vzrostl o 24,9 %, za první pololetí dokonce o 54 %.























Výsledky společnosti O2 (BAATELEC) po rozdělení za 2Q 2015
 2Q 20152Q 2014
Výnosy (mld. Kč)9,2809,287
Provozní zisk EBITDA (mld. Kč)2,4482,114
Čistý zisk (mld. Kč)1,0041,255

 


Finanční výsledky


Provozní výnosy z pevných sítí meziročně klesly o 8,5 % na 2,848 mld. Kč, především kvůli poklesu hlasových služeb.
Naopak se dařilo mobilním sítím, které zaznamenaly 2% růst provozních výnosů na 4,807 mld. Kč, především díky prodejům telefonů.
Dceřiná O2 Slovakia přispěla 1,618 mld. Kč provozního zisku, meziročně o 11 % více.


Telefony s podporou nejnovější LTE sítě táhnout datové výnosy vzhůru


Počet paušálních zákazníků na konci června činil 3,252 mil. Počet zákazníků s předplacenými kartami klesl na 1,693 mil. Dvě třetina všech zákazníků nyní využívá tarif z rodiny „Free“.


Počet zákazníků s chytrými telefony vzrostl meziročně o čtyři procentní body na 43,7 %.
Celkem 12 % zákazníků mělo ke konci 2Q telefon podporující nejnovější LTE síť, jejich podíl vzrostl ze 3 % na konci 1Q.
I díky tomu vzrostly výnosy z mobilního datového připojení o meziročně o 7,1 % na 1,061 mld. Kč.


Pevní Internet od O2 využívá 799 tis. zákazníků, meziročně o 1,1 % více.
Společnost pokračuje v jejich přesunu z technologie ADSL na novější VDSL.


O2 TV s o 10 % více zákazníky oproti loňskému roku spustí nový sportovní kanál


O2 TV zaznamenala 10% meziroční růst zákaznické báze na 188 tis. zákazníků, která však v mezikvartálním porovnání stagnovala.
Televize spouštní 8. srpna nový sportovní kanál.


O2 Slovakia


Slovenská dceřiná společnost měla ke konci 2Q 1,711 mil. zákazníků, meziročně o 6,4 % více.
Její podíl meziročně vzrostl o 1,3 procentního bodu na 25,5 % trhu.
Také na Slovensku roste počet uživatelů s chytrými telefony, díky čemuž společnost zaznamenala 14% meziroční růst výnosů z mobilního datového připojení.


Zdroj: O2 Czech Republic, ČTK


Jan Tománek, Fio banka, a.s.


Zdroj:    FIO
Partners Financial Services