Německé IPO: Zalando, Rocket Internet

Zprávy z finančních trhů, 2. 10. 2014 12:00
Tento týden vstupují na německou burzu dvě velmi sledované německé společnosti. Jak se daří jejich akciím po vstupu na burzu?

Společnost Zalando vznikla před šesti lety a během této doby se z ní stal největší internetový prodejce oblečení v Evropě.
V současnosti je aktivní v 15 evropských zemích, primárně se soustředí na trhy Německa, Rakouska a Švýcarska.
Za rok 2013 firma dosáhla tržeb 1,8 mld. EUR (o rok dříve 1,2 mld. EUR.) a ztráty 117 mil. EUR (2012: ztráta 85 mil. EUR). Za první půlrok letošního roku firma utržila 1,04 mld. EUR a v čistém vyjádření hospodařila s kladnou nulou.
IPO cena pro akcie Zalando (ZAL) byla stanovena na horní hranici dříve stanoveného pásma na ceně 21,50 EUR a celá společnost tak byla oceněna na 5,3 mld. EUR.
Svůj první obchodní den včera akcie zakončily přesně na úrovni upisovací ceny.
Dnes se ovšem sesouvají o 7 % níže k ceně 20 EUR.


 


Společnost Rocket Internet slouží jako inkubátor začínajícím společnostem z oblasti e-commerce.
Rocket Internet hledá mladé firmy, do kterých investuje, stane se jejich spoluvlastníkem a posléze je pomáhá budovat.
Při hledání firem se zaměřuje především na rozvíjející se trhy.
Právě Zalandu pomáhala Rocket Internet se vznikem a do dnešního dne ve společnosti drží malý podíl. Podíl kromě Zalanda drží také v desítkách dalších firem, např. ve Foodpanda, Jumia, Zalora či Lazada.
Největší příjmy pak generují prodeje podílů v těchto společnostech.
Akcie Rocket Internet (RKET) dnes vsoupily na německou burzu za upisovací cenu 42,50 EUR, která celou společnost oceňuje na 6,7 mld. EUR.
Po začátku obchodování se akcie propadly až k ceně 36,8 EUR, ovšem záhy nalezly podporu a aktuálně se obchodují za 41 EUR.


 


Zdroj: Zalando, Rocket Internet


Martin Bernat, Fio banka, a.s.


Zdroj:    FIO
Partners Financial Services