Budoucnost bank? Poradí s nákupy a naplánují výdaje

Zprávy z finančních trhů, 22. 7. 2014 13:27

Praha, 22. července 2014

Více než polovina mladých Američanů (55 %) by si přála, aby jim jejich banka pomáhala při nákupu automobilu, bydlení nebo zařízení slevy.
Dvě třetiny oslovených by svou banku nechaly plánovat své výdaje.
Nedávný průzkum společnosti Accenture ukazuje, že banky si s tradičními službami v budoucnosti již nevystačí.

Stejné smýšlení má 45 procent Američanů středního věku a čtvrtina starších 55 let.
Každý čtvrtý Američan uvedl, že při změně primární banky by výrazně uvažoval o internetové bance, přičemž nepovažuje za nutné, aby měla fyzické pobočky.

Tento trend potvrzují i nové online banky na českém trhu. „Pro mnohé už je banka spíše jako supermarket nebo e-shop.
Chtějí rychle vyřídit požadavek a jít si po svých, ale zároveň jako v marketu mají možnost si rychle vybrat,“ předpovídá Iveta Masrnová, šéfka kontaktního centra online banky Zuno.

Výdělek velkých bank za minulý rok v Česku byl jen něco málo přes 61 miliard, tedy o 4,3 procenta méně než v roce 2012.
Podle výsledků z jejich koláče nejvíce ukusují nové banky.
Důkazem je loňský pokles zisku takzvané velké trojky, ČS, ČSOB a KB, o devět procent na 41,8 miliardy Kč.

Předobraz v proměně chrámů v e-shopy

„Přicházející metamorfóza bank má svůj předobraz v proměně velkých chrámů s vysokými stropy v malé internetové obchůdky s řídkou strukturou skromných výdejen zboží,“ předpovídá Iveta Masrnová.

Lidé podle průzkumu chtějí od bank více, než jen transakční služby.
Přáli by si třeba i pomoc s finanční situací.
Nedostatky dnešních bank vidí klienti i v komunikaci. Přes 50 % dotázaných uvedlo, že při řešení problémů nedostávají od banky dostatečné informace a relevantní zpětnou vazbu.

Až 76 % Čechů aktivně využívá internetové bankovnictví. "Klienti si už zvykli si na to, že finance vyřídí i bez chození do banky.
Aktivně používají online a mobilní bankovnictví, meziročně vzrostl počet uživatelů mobilní aplikace o 60 %.
Jen během prvního čtvrtletí 2014 jí protekla miliarda korun," dodává Andrej Čársky, šéf vývoje produktů a elektronického bankovnictví v online bance Zuno.


Zdroj:    FinExpert.cz
Partners Financial Services