Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Pojištěna u České pojišťovny: konec přátelství pro Diamant

Pojištěna u České pojišťovny: konec přátelství pro Diamant
Přátelství je někdy víc než láska, zpívá se v dávném šlágru. Pokud se vám kamarád či kamarádka nabídne, že vám domluví pojistku, pořádně si to rozmyslete. Snadno byste se kvůli špatně nastavenému pojištění mohli rozejít ve zlém. Ne každá honba za Diamantem je romantická komedie.

Pojištění Diamant od České pojišťovny je na trhu něco přes rok. Až do současné chvíle jsem neměl potřebu se o tento produkt trochu do hloubky zajímat, nyní jsem se ale dostal ke klientce, která má Diamant sjednaný jako náhradu své původní pojistky u České pojišťovny.

Nevím, jak vypadala původní pojistka, ale při pohledu na sjednané parametry pojistky nové, která by z principu měla být lepší, bych ji snad ani vidět nechtěl. Smlouva byla nastavena nevýhodně a ani zdaleka neplnila funkci kvalitního zajištění a krytí rizik.

Sjednané to bylo takto:

rizikopojistná částka
smrt50 000 Kč
trvalé následky úrazu s progresivním plněním500 000 Kč
invalidita – úraz100 000 Kč
úraz: denní odškodné250 Kč
hospitalizace 100 Kč100 Kč
pracovní neschopnost od 29. dne300 Kč

Známe se přece roky. Kdeže to vlastně pracuješ?

Takové nastavení pojistné smlouvy připravila paní z České pojišťovny své kamarádce. Ta si jako obchodní zástupkyně měsíčně vydělá přibližně 40 000 korun čistého. V případě průšvihu by, jak vidno, pojistka ušlý zisk nekompenzovala dlouho, o alespoň částečném udržení standardu nemůže být řeč. Dodávám, že smlouva je stará tři měsíce, kdežto povolání i příjmy pojišťované klientky se neměnily tři roky, nejde tedy o nějakou náhlou změnu, která do smlouvy ještě nestačila být zanesena.

Kromě toho, že plnění je vzhledem ke statusu pojištěnkyně nepřiměřené, je tu bohužel i otázka, zda by k němu vůbec došlo. Dotyčná obchodní zástupkyně je totiž ve smlouvě vedená jako povoláním administrativní pracovnice. Zastavil jsem se na pobočce České pojišťovny v Praze ve Spálené ulici a maličko se vyptal: obchodní zástupkyně je druhá riziková skupina, administrativní pracovnice skupina první. Jestlipak kamarádka poradkyně ví, že v takovém případě pojišťovna nemusí vůbec pojistku vyplatit?

Vzhledem k tomu už vlastně můžeme nechat stranou, jestli ve smlouvě nejsou některé položky zbytečně. Kdyby klientka pobyla v nemocnici například pět dnů, podstupovala by opravdu celý administrativní proces kvůli 500 korun, které má od pojišťovny dostat v případě hospitalizace?

Na tři roky rukojmím

Past na klienty České pojišťovny ale vidím úplně někde jinde. Chyby v pojistné smlouvě, jsou-li odhaleny, se dají řešit úpravou smlouvy, stejně tak i nastavení pojistných částek (pokud chceme mít v portfoliu produkt s nepříliš transparentními poplatky), nebo bychom mohli pojistnou smlouvu ukončit a jít jinam.

Jenže to by to nesmělo být jako v tomto případě. Smlouva na pojištění Diamant je totiž udělaná jako náhrada staré smlouvy a na nové pojištění se převedly peníze ze smlouvy staré jako mimořádné pojistné. Na tyhle peníze si po převodu až tři roky nesáhnete. Nebo sáhnete, ale jen za cenu brutální ztráty: ta může dosáhnout až 85 procent (!) z celkové sumy, pojišťovna vám totiž vyplatí pouze část peněz, tzv. odkupné. A to tedy není flexibilita hodná životního pojištění. Podrobněji viz u dané pojišťovny všeobecné pojistné podmínky odstavec 5.2, bod 8.3.

Pojištění Diamant navíc v některých ohledech nepatří k nejlevnějším, konkurence dokáže některá rizika krýt levněji, hlavně u rizika smrti a závažných nemocí. Klientům Diamantu, kteří tuto pojistku mají místo starého pojištění, to ale neříkejte. Mohli byste je vystavit nepříjemnému dilematu. Buď budou platit (a tratit na měsíčních platbách), nebo se rozhodnou neplatit (a nechají si strhnout podstatnou část z převedených peněz). Není nad dobré přátele.

A o té flexibilitě: klamy reklamy

Anketa

Když jde o peníze

Co z toho plyne? Nevěřte kamarádům jen proto, že jsou kamarádi, i oni se mohou plést. Nebo podlehnout marketingovým prohlášením svého zaměstnavatele. Pokud jeho web například inzeruje „(ž)ivotní pojištění, které nabízí maximální flexibilitu. Pojištění si sestavíte přesně podle svých potřeb a kdykoli je můžete přizpůsobit své momentální životní situaci,“ může to v praxi znamenat, že pojišťovna má podle pojistných podmínek právo kdykoli zamítnout žádost o předčasný výběr (Doplňkové pojistné podmínky Diamant, bod 5.2.5.). Tomu se říká maximálně flexibilně upravovat význam slova flexibilita.

Pokud se na to podíváme ale trochu optimisticky: je vždycky lepší mít pojistku, která nás nezajistí dostatečně než nemít vůbec žádnou. Nikdo nejsme neomylný. Ale pokud už dostaneme nesprávné informace, měli bychom mít šanci zacouvat a zvolit lepší řešení...

Autor je finanční poradce Partners For Life Planning

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+11
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

5. 9. 2011 5:46, Kůža

Ukázal jste nám ten špatný příklad pojištění, ale k porovnání by mne zajímalo, jak by podle vás měla pojistka asi vypadat?

Reagovat

 

+18
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 9. 2011 20:38, Marek Musil

Tímto článkem jsem zhnusen, nechápu že něco takového tady bylo uveřejněno. Je to jen pouhá kritika uspěšné společnosti, která na trhu působí řadu let. S pojištěním Diamant mám zkušenosti, jde o produkt velice podobný konkurenčním. Má sve výhody i nevýhody to přiznávám ale na druhou stranu od toho je poradce aby klientovi vysvětlil co jej čeká. To že v paní uvěřila kamarádce je věc jina. Kritika společnosti není na místě.

Reagovat

 

-25
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (34 komentářů)

27. 1. 2016 | 11:58 | Mio

Už aby takoví "poradci" jako autor článku zmizeli... Proč je ta pojistka nevýhodná? Co je na ní špatného? Možná všechno, možná je skvělá, ale jak to může někdo posoudit bez znalosti řady dalších faktů, které autor "skromně"...více

8. 9. 2015 | 14:00 | Mike

Souhlas! Zrovna to řeším,nespočetně e-mailů a výpočet stále nikde. více

24. 1. 2013 | 9:36 | Martin

Já teda moc dobře nechápu co autor článkem myslel, ale lituji autorovi klienty. Pokud něco kritizuji a neuvedu srovnání a konkrétní detaily tak nechápu jak můžete pracovat ve fonancích. Já bych ten článek označil jako klasický...více

9. 6. 2012 | 13:33 | Jarek

Lucko, a pro koho pracujete Vy? více

23. 1. 2012 | 21:49 | Lucka

Jakube, pokud mohu radit opravdu se sejděte s nějakým poradcem. Pokud je to takhle vyberu odkupné rovnou, a smlouvu pak zruším. Hlavně bych chtěla vědět co je to vlastně za smlouvu a jak ji máte dlouho atd...Opravdu česká...více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Teorie nestranných očekávání, Depozitář, Holding, lime, start-up, psd2, banky, eet, Dropbox, peněžní fond, dohoda o ukončení pracovního poměru, úrokové zvýhodnění, buy to close, smlouva, peso, Realitní fond, program konverze, podnikatelský účet gold

4M73701, 1AJ2258, 1AJ2252, 1SP2955, 6B19880

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK