Regulační poplatky ve zdravotnictví měly omezit plýtvání a ukázat pacientům, že léčení je služba a oni jsou zákazníci. Za zaplacené peníze by tedy měli chtít lepší služby. A teď příklad ze života. Pacient přišel s bolestí krku. Přivítala ho ukňouraná lékařka, která v ordinaci neměla ani funkční baterku, kterou by mu do krku posvítila. Na smysluplnost výtěru z krku se musela ptát sestry. Protože zjevně nevěděla, co dotyčnému je, předepsala mu antibiotika. Za takto kvalitní službu pacient zaplatil třicet korun. I kdyby se ozval, lepší službu by nedostal.
Pokud by si chtěl dojít sám bez doporuční oné doktorky ke specialistovi, aby zjistil, co mu vlastně je, zaplatil by nejspíš už brzy dvě stovky. Za případný den v nemocnici by zaplatil místo dosavadních 60 korun stovku. Už by však neplatil za každou položku na receptu, ale jen třicet korun za jeden recept. Ochranný limit, který ho chrání před nadměrnou zátěží placení poplatků a doplatků na léky, by se mu počítal jako dvě procenta z roční mzdy. Tyto změny připravuje nový ministr zdravotnictví Leoš Heger. Možná tato opatření dál omezí plýtvání zdravotní péčí. Jenže zmíněnému pacientovi od srážky s katastrofickou lékařkou a jí podobných doktorů sotva pomůžou.
Co si myslíte o připravovaných změnách v regulačních poplatcích? Jak by se dalo zařídit, aby pacient dostal kvalitní péči včetně slušného zacházení? Jak byste naučili lékaře, že pacientům poskytují službu, za kterou si platí?
NAPIŠTE, CO SI O TOM MYSLÍTE, A PŘEČTĚTE SI NÁZORY OSTATNÍCH.
Sdílejte článek, než ho smažem
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Diskuze
12. 11. 2010 10:03 | jaja
12. 10. 2010 9:29 | petra
30. 8. 2010 13:07 | Petr
27. 7. 2010 15:48 | Majda
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
26. 7. 2010 15:36 | hANSAN
nedostanu je přece pitomost. Většina bohatých na to s radostí přistoupí. Kdo myslíš, že prodělá?
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
24. 7. 2010 20:36 | Mayer Josef
24. 7. 2010 11:20 | Igor
23. 7. 2010 13:16 | Libor Smoček
23. 7. 2010 12:33 | Petr
23. 7. 2010 10:53 | JohnyW
Naopak by bylo dobré, kdyby byl vyplácen bonus - např. 10 % ze zaplaceného zdravotního pojištění v případě splnění podmínek - člověk nebyl několik posledních let vážně nemocen, docházel na pravidelné prohlídky, nekouří, apod.
Poplatky bych koncipoval jako maximální s tím, že by je například praktický lékař nemusel vůbec vyžadovat nebo v menší výši. Tím by mohla vzniknout konkurence - lepší doktoři by je vybírali, "horší" ne.
22. 7. 2010 21:01 | qyq
22. 7. 2010 20:03 | pavel
22. 7. 2010 15:56 | jarkan
ale nejdřív musíme rozdělit národ na Chudé,Střední a Bohaté.A toto mýt označeno třeba na kartě pojištěnce.
-CHUDÝ co to fakt prokáže by měl dostat NUTNOU péči na bezúročný dluh.Když by se jeho situace někdy později zlepšila tak zaplatí individualní kompromis třeba i na splátky.
-STŘEDNÍ by si měl připlácet úměrně jeho "střednosti".
-BOHATÝ by si měl zaplatit všechno.(spodní příjmovou hranicí bohatých jsou lidi jako státní a úřední šéfové,náměstci,poslanci,senát oři,soudcia pod.)
A pokud někdo nebude právem spokojen se zdravotní péčí vezme tužku a papír a napíše stížnost.
22. 7. 2010 14:59 | Lída
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
22. 7. 2010 14:56
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Zobrazit všech 42 komentářů