Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Co odnaučí kuřáky kouřit?

Co odnaučí kuřáky kouřit?
Ve skladech výrobců cigaret docházejí levné krabičky s nižší spotřební daní. Cigarety podraží o několik korun, nicméně snížení počtu kuřáků nečeká. Proč ani dražší kuřivo kuřáky neodradí a co by skutečně snížilo jejich počet ? Podělte se o názor a přečtěte si mínění ostatních.

Čím dál dražší cigarety zjevně od kouření odradí jen málokoho. Kuřivo se zdražovalo kvůli růstu spotřební daně na tabák už několikrát, počet kouřících však výrazně neklesl. Letos cigarety podraží podle výrobců o pět až osm korun na krabičku, to je až deset procent z nynější ceny. O odbyt se ovšem výrobci nebojí.

K menší konzumaci cigaret by mohl přispět zákaz kouření na veřejných místech, včetně restaurací. To by podle průzkumů ocenilo skoro 70 procent Čechů, kteří nekouří a uvítali by, kdyby po každé návštěvě restaurace nepáchlo jejich oblečení kouřem. Možná právě takové vytěsňování kuřáků by mohlo část z nich od kouření odradit. Jenže v Česku si na protikuřácký zákon budeme muset nejspíš ještě hodně dlouho počkat.

Proč na kuřáky nefunguje zvyšování ceny cigaret? Jaké opatření by mohlo počet kuřáků snížit? Měl by stát vůbec kuřáky nějak omezovat a snažit se tak o potírání kouření?

PODĚLTE SE O NÁZOR A PŘEČTĚTE SI MÍNĚNÍ OSTATNÍCH.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

0
Ano
Ne

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Diskuze

7. 10. 2011 3:49 | Rosta

Kouřit by je mohl odnaučit tenhle:))
http://youtu.be/e59FiEAA8qM
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

17. 8. 2011 19:11

To teda roli hraje. To je rozdíl 40 korun a to mě naštve a budu muset žebrat a budete mi muset na cigára přispívat v socialistických dávkách, pancharti!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jaromír 16. 05. 2008 15:32)

18. 4. 2011 21:41 | Daniel

Máte pravdu taky jsem hodně kouřil a je mi teprve 17. Když jsem si uvědomil kolik mě to stálo peněz přestal jsem ze dne na den. Moje podpora byla hudba hodně hudby. vdechnu a vydechnu může i vzduch a ten mi neškodí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Peťka 26. 08. 2008 21:03)

22. 6. 2009 15:02 | marika

Přesně tak,taky nekouřím od roku 98 kouřila jsem 20 denně a to tenkrát zdražovali cigarety jen o pár korun a dnes jsem šťastná že jsem přestala když to tolik stojí,to radši něco koupíme dětem.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

26. 8. 2008 21:03 | Peťka

Ten kdo chce přestat kouřit tak cena je pro něj dobrá motivace.Jsem toho živý důkaz.Proč bych měla utrácet tolik peněz za něco co jen vdechnu a vydechnu.a to jsem kouřila hodně let,ale cena mě opravdu donutila přestat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ahoj 16. 05. 2008 13:40)

17. 5. 2008 14:57 | Michal

Co mně vážně dost vytáčí je ta bezohlednost kuřáků. Když jdu po ulici a přede mnou si někdo zapálí a já se tomu nemohu vyhnout, mám chuť ho přizabít. To je jako kdybych já ho předešel a začal mu "prdět" do nosu. Asi by se mu to taky nelíbilo - a to by nebylo tak zdraví škodlivé. Jenže na tohle naše slavná vláda taky neslyšíé - ostatně na co jo - jen na peníze!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-8
Líbí
Nelíbí

16. 5. 2008 15:32 | Jaromír

Citace - Ahoj / 16.05.2008 13:40

Já si myslím, že jestli bude stát krabička 60,- nebo třeba 100,- nehraje roli. Ten kdo si šlehá nikotin, ten dá za fet cokoliv. A ti co na to nebudou mít, tak si na to budou muset "vydělat" jinak. Tím pádem to může mít maximálně vliv na zvýšení kriminality.

Tak ať stojí jedna cigareta tisícovku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ahoj 16. 05. 2008 13:40)

16. 5. 2008 13:40 | Ahoj

Já si myslím, že jestli bude stát krabička 60,- nebo třeba 100,- nehraje roli. Ten kdo si šlehá nikotin, ten dá za fet cokoliv. A ti co na to nebudou mít, tak si na to budou muset "vydělat" jinak. Tím pádem to může mít maximálně vliv na zvýšení kriminality.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+25
Líbí
Nelíbí

16. 5. 2008 12:15

je to normální hon na čarodejnice a po kuřácích budou následovat černovlasí atd.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+18
Líbí
Nelíbí

15. 5. 2008 15:24 | Opatření ke snížení počtu kuřáků

V podstatě jde pouze o to, jak pomalu kouření zabíjí. Kdyby se do každé cigarety přidala nějaká vhodná chemikálie, např. kyanid draselný, počet kuřáků by ihned radikálně klesl a noví kuřáci by umírali už při kouření první cigarety. Během krátkého období by všechny tabákové koncerny zkrachovaly. Pokud by se někdy toto radikální řešení ujalo, bylo by vhodné investovat do akcií pohřebních služeb a pozemků pro výstavbu nových hřbitovů?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

15. 5. 2008 13:18 | H.Kladná

Jsem odnaučený kuřák a opravdu mně od toho ,abych přestala kouřit nepřiměla zvyšující se cena cigaret i když jsem byla v té době ,kdy jsem ještě kouřila dosti ve finanční krizi.Cigarety jsou prostě návyková droga.Kdy si to konečně stát uvědomí a začne se chovat ke kuřákům jako k feťákům, které léčí za naše daně.Položit cigaretu chce velké sebezapření a málokomu se to povede napoprvé nebo vůbec.Dříve to byla móda a kdo mohl tak kouřil,cpali to do nás, reklamy,filmové plátno.Kdo nekouřil nebyl in a teď najednou chcete aby se vše otočilo a všichni byly nekuřáci?Je fakt, já nebyla -vášnivý kuřák- a vždy jsem všem při narážkách-přestaň- tvrdila,že až mi to přestane chutnat tak přestanu a tak se stalo.Protože ,co si budeme říkat. Kvalita cigaret v rámci zachování -nějaké dostupné ceny-se rapidně zhoršuje.Kvalitu A už neseženete,o kvalitě B si taky můžete nechat zdát a od kvality C se už nedá čekat nic závratného a to v trafikách spíš dostanete kvalitu D-E, a to už je u těch levných cigaret fak -smrad-.Můj názor je ten,že ani zdražováním ani zakazováním ničeho nedosáhnete- a pak stát by přišel o pěkné peníze na daních - musíte postupně hlavně u mládeže prevencí a tvrdými informace už ve školách s tím, že moderní je nekouřit a to hlásat všude a hlavně celebrity musí jít příkladem.Mladí dnes udávají tón společnosti a vše-móda,technika...-je uzpůsobeno jim.Tam se musí začít - Protože starého psa novým kouskům jen málokdy naučíš.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+30
Líbí
Nelíbí

15. 5. 2008 11:51 | jezevec

Počet kuřáků sníží pouze úplný zákaz kouření a úplný zákaz prodeje tabákových výrobků - mnoho lidí by nepřestalo kouřit, ale kouření by se přesunulo do ilegality, čímž se logicky sníží jeho objem. To by se ale stát musel vzdát opulentních zisků z tabákového průmyslu a spotřebních daní, což nikdy neudělá - a dnešním kuřákům platit o roky delší důchody, což je finančně nevýhodné. Obtěžovat lidi v provozování legální činnosti je trapné. Jinak až tech 70% čechů vytvoří klientelu pro nekuřácké restaurace, jistě vzniknou - zatím se jich uživí 500 v republice (www dokurte cz), což vůbec neni málo. A komu nevyhovuje zakouřená restaurace, nemusí tam lezt. Obtěžovat lidi v provozování legální činnosti je trapné.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+16
Líbí
Nelíbí

15. 5. 2008 11:44 | kenyl

A proč by se měli kuřáci nutit odnaučit? Mnohým kouření chutná. Ať se každý odnaučuje dobrovolně, ne restrikcemi státu. Je to jen módní vlna.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+37
Líbí
Nelíbí

15. 5. 2008 9:42 | Andy

Kuřáky odnaučí kouřit jenom smrt. Peníze na drahé cigarety vždycky někde najdou a v hospodách se bude kouřit pořád. Bohužel. Bylo by opravdu fajn, kdyby člověk mohl jít do restaurace nebo na do baru na koncert, aniž by pak ještě dva dny smrděl kouřel. Zažil jsem to několikrát v Americe a velmi se mi to protikuřácké opatření zamlouvalo.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+13
Líbí
Nelíbí

Zobrazeno všech 14 komentářů

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Důchodové pojištění, Devizový cizozemec, Nabídka, daňové úniky, start-up, daně, česká spořitelna, lime, jana poncarová, vlastní autorita, Rychlá půjčka, KFP, výpis z rejstříku trestů, operační systém, český byznys, neplacené volno, rozestavěná stavba, Gellová

1U11498, 3Z46629, 1SK7688, 5U42100, 5H06987

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK