Marketing

Marketing je soubor procesů zaměřených na uspokojení potřeb a přání zákazníků, dále je také definován jako nástroj ke komunikaci. Buduje vztah se zákazníky a tvoří konkurenční výhodu na trhu v daném oboru. Zabývá se různými aspekty, jako je například segmentace zákazníků, propagace produktů, komunikace se zákazníkem nebo zkoumá trh. Cílem marketingu je dosáhnout stanovených obchodních cílů organizace.

Další články na téma marketing najdete na Finmag.cz.

Billa mění logo i vzhled prodejen. Má i nový slogan

Aktuality | redakce Peníze.CZ | 5. 3. 2024 | 1 komentář

-74

Obchodní řetězec Billa mění komunikaci směrem k zákazníkům a spolu s tím také svůj design. Nová identita řetězce se nese v duchu aktuálního trendu – zdravého životního stylu a přírodního designu.

Nejvíc pokut za nekalé praktiky dostává Penny, ukazují kontroly

Aktuality | Pavla Adamcová | 19. 2. 2024

+101

Celkem 16 pokut vyšších než 100 tisíc korun uložila Česká obchodní inspekce řetězcům za nekalé praktiky v období od začátku roku 2022 do konce loňského třetího čtvrtletí. Celková výše pokut dosáhla 12,5 milionu korun. Informoval o tom web Kverulant.

Řetězce zkoušejí, co jim projde, říká právnička o kouzlení se slevami

Rozhovor | Pavla Adamcová | 8. 2. 2024

+19

Řada obchodníků stále nepočítá slevy tak, jak by podle už rok platných unijních pravidel měla. Cenovkami často matou zákazníky. „Ta vynalézavost je neuvěřitelná,“ říká v rozhovoru Veronika Odrobinová, advokátka a partnerka společnosti Grant Thornton.

ČSOB upozadí značku Hypoteční banka, tradiční logo končí

Co se děje | Olga Skalková, Petr Kučera | 7. 2. 2024 | 1 komentář

+12

Podobné jméno, jednotná modrá barva i logo. Změny mají zdůraznit, že ČSOB je jedna velká skupina. Jen Patria se tomu zatím vyhne.

Rok bez falešných slev? Některé řetězce dál matou zákazníky

Co se děje | Pavla Adamcová | 2. 2. 2024 | 5 komentářů

+43

Novela spotřebitelského zákona platí v Česku už déle než rok. Prošli jsme, jak vypadají cenovky řetězců. Ukázalo se, že kouzlení se slevami nezmizelo, řada obchodníků si nová pravidla vyložila po svém.

Objednáte zboží a e-shop volá s pojištěním. Na co si dát pozor

Co se děje | Pavla Adamcová | 25. 1. 2024

+23

Prodloužená záruka, pojištění proti krádeži a rozbití. Na první pohled lákavé doplňky k nákupu, se kterými velké e-shopy neváhají zákazníka oslovit třeba i po telefonu. Smí si to dovolit? A co si ohlídat, abychom neplatili zbytečně?

Komerční banka rozladila klienty. Nová éra je nepotěšila

Co se děje | Petr Kučera | 19. 1. 2024 | 6 komentářů

+266

O nové éře pořád jen slyšíme, stěžují si dosavadní klienti. Banka jim neodpustila ani poplatky, které přitom od nových klientů už nechce. Zklamáni jsou i ti, kteří si novou aplikaci vyzkoušeli: neumí ani některé funkce, které zvládala ta dřívější.

Tyhle značky mají Češi nejradši. Žebříčku kraluje banka

Aktuality | Kateřina Hovorková | 15. 12. 2023 | 2 komentáře

0

Čeští spotřebitelé mají nejlepší zkušenosti s Air Bank. Vyplývá to ze studie, kterou zveřejnila společnost KPMG Česká republika. V první desítce jsou další tři banky, na druhé místo se vyšvihla La Formaggeria Gran Moravia, na třetím je Zásilkovna. 

Tyto značky mají Češi nejradši. Žebříčku kraluje banka

Aktuality | Kateřina Hovorková | 15. 12. 2023

-7

Čeští spotřebitelé mají nejlepší zkušenosti s Air Bank. Vyplývá to ze studie, kterou zveřejnila společnost KPMG Česká republika. V první desítce jsou další tři banky, na druhé místo se vyšvihla La Formaggeria Gran Moravia, na třetím je Zásilkovna. 

Kdo počítá slevy férově a kdo ne. Black Friday poprvé s novými pravidly

Analýza | Jakub Balada | 27. 11. 2023 | 1 komentář

+16

Zákon o ochraně spotřebitele od letoška zpřísnil. Kouzlení se slevami by mělo být těžší. Jak to vypadá v praxi, ukazuje nová analýza Hlídače shopů. Zaměřila se na slevy během letošního Black Friday.

Komerčka zboří Modrou pyramidu. Stavební spořitelnu spojí s bankou

Aktuality | Kateřina Hovorková | 31. 10. 2023

+10

Pobočky stavební spořitelny Modrá pyramida se začínají přejmenovávat na KB Poradenské místo. Typické modré logo najdou klienti už jen v malém provedení na vstupních dveřích nebo uvnitř pobočky. Postupně by mělo zmizet i z nich, aby klienti na původní značku zapomněli. 

Modrá pyramida mění tvář. Víc se propojí s KB

Aktuality | Kateřina Hovorková | 2. 10. 2023

+5

Pobočky stavební spořitelny Modrá pyramida se přejmenují na KB Poradenské místo. Typické modré logo najdou klienti už jen v malém provedení na vstupních dveřích nebo uvnitř pobočky.

Vyplatí se nakupovat naslepo? Jak fungují nedoručené balíčky a mystery boxy

Co reklama neřekla | Jana Divinová | 29. 8. 2023 | 1 komentář

+96

Myslíte, že by dneska mohl být váš šťastný den? Tak si kupte balíček, který se Amazonu nebo Aliexpressu nepodařilo dodat. Je nerozbalený, nikdo neví, co v něm je. A třeba to bude terno. Nebo taky bezcenný šunt. Co pak?

I kvíz můžete mít rádi. Ukažte, jak znáte slogany bank

Kvíz | Petr Kučera | 15. 8. 2023

+6

Přesně podle mého gusta – takový bude, doufejme, dnešní kvíz. Zažijete pocit příjemné svěžesti, ale vypravíme se i hluboko do minulosti. S námi to zvládnete!

Benzina končí. Polský vlastník přejmenuje i zbytek sítě

Aktuality | Petr Kučera | 10. 8. 2023 | 1 komentář

-144

Přejmenování čerpacích stanic Benzina výrazně zrychlí. Do konce letošního roku ponese název Orlen a logo orla už téměř 90 procent této sítě, oznámila dnes skupina Orlen.

První banka nabízí kartu s duhovým designem Pride

Aktuality | Petr Kučera | 4. 8. 2023 | 7 komentářů

-128

Moneta Money Bank nabízí jako první v Česku duhovou platební kartu. Limitovanou edici vydává u příležitosti LGBT+ festivalu Prague Pride.

I to se může stát. Air Bank spouští novou kampaň

Aktuality | redakce Peníze.CZ | 31. 7. 2023

+8

Air Bank po dvanácti letech výrazně mění styl své marketingové komunikace. Popichování mezi dvojicí bankéřů a porovnávání s tradičními bankami vystřídá od 1. srpna nový komunikační koncept s názvem I to se může stát. 

Falešné slevy neskončily. Proč to řetězcům dál prochází?

Komentář | Veronika Odrobinová | 20. 7. 2023

+57

Stopku imaginárním slevám a klamavým reklamám měla vystavit novela zákona o ochraně spotřebitele. V praxi ale potřebnou změnu nepřinesla. ČOI nemá odvahu zakročit.

Trestání tradičního bankéře končí. Air Bank mění styl

Aktuality | redakce Peníze.CZ | 10. 7. 2023 | 2 komentáře

+40

Air Bank se přestává prezentovat jako „jiná banka“. Banka dnes představila poslední z řady svých spotů, ve kterém její cool bankéř zahanbí, ne-li zesměšní „tradičního bankéře“. Tím reklamní koncept nazvaný Dva světy po dvanácti letech končí.

Kocour a další maskoti bank a pojišťoven. Ukažte, jak je znáte

Kvíz | Gabriel Pleska | 8. 7. 2023

+26

V jaké bance zaměstnávají kocoura a kam chodila do práce liška, nejspíš víte. Jenže v tomhle kvízu dojde i na zapeklitější otázky, některé dokonce jen pro opravdové borce nebo pamětníky. Schválně to zkuste.

Za nevyžádané hovory milionové pokuty. Úřad si posvítil na telešmejdy

Aktuality | Jana Divinová | 28. 6. 2023

+7

Přísnější pravidla pro nevyžádané marketingové hovory platí právě rok. Český telekomunikační úřad dostal přes tisíc stížností na jejich porušování. Uložil pokuty za víc než pět milionů.

Změnily tvář, poznáte je? Kvíz o značkách a firmách

Kvíz | Gabriel Pleska | 25. 6. 2023

+15

Firmy mění identitu jako lidi: buď chtějí být víc in, začít nový život, nebo něco strašně pokazily. Nebo je někdo koupí – to už u lidí tolik nebývá, rozhodně ne u nás. A v našem kvízu půjde o firmy, které známe právě z Česka.

Spotřebitelská soutěž, nebo hazard? Fortuna prohrála soud

Co se děje | František Nonnemann, Petr Kučera | 29. 5. 2023

+4

Není cashback jako cashback, rozhodl Nejvyšší správní soud. A potvrdil pokutu 100 tisíc korun za nepovolenou hazardní hru.

Air Bank spojuje síly s O2. Klientům dají 300 Kč měsíčně

Aktuality | Petr Kučera | 17. 4. 2023 | 2 komentáře

+10

Air Bank a operátor O2 – oba jsou součástí skupiny PPF – mají pro své aktivní zákazníky odměnu 300 korun měsíčně.

Liška končí. Stavební spořitelna vymění maskota

Aktuality | Petr Kučera | 30. 3. 2023

+6

Stavební spořitelna ze skupiny ČSOB změní po třiceti letech svého maskota. Lišku vystřídá chameleon, kterého ČSOB začala používat v reklamě a marketingové komunikaci v roce 2021.

Nejoblíbenější značkou je Air Bank, ukázal průzkum zkušeností

Aktuality | Petr Kučera | 30. 3. 2023

+24

Air Bank se stala vítězem průzkumu 100 nejlepších zákaznických zkušeností v?Česku, který každoročně sestavuje KPMG ČR na základě padesáti tisíc klientských hodnocení. Před rokem skončila na druhém místě.

Konec lakování nazeleno. EU se nelíbí zavádějící nápisy

Aktuality | redakce Peníze.CZ | 23. 3. 2023

+5

Víc než polovina tvrzení o použití ekologických materiálů či postupů, které se vyskytují na obalech evropských výrobků, je neurčitá či zavádějící. Vyplývá to ze studie Evropské komise. Ta teď navrhuje způsob, jak lakování nazeleno znemožnit.

Pokuta pro CZC. Pirátská reklama narazila u soudu

Co se děje | Petr Kučera | 21. 3. 2023

+9

Sleva na externí disky pro pirátské filmy? Velký e-shop prý zaskočilo, že někdo chápe kampaň jinak, než ji zamýšlel.

Otravné telefonáty nekončí. Úřad dal jedinou pokutu

Když se řekne | Jana Divinová | 7. 2. 2023

+27

Přísnější pravidla pro nevyžádaná marketingová volání platí od poloviny loňského roku. Telekomunikační úřad dostal tisíc stížností, pokuta zatím padla jediná. Takzvaní telešmejdi si našli nové cestičky.

Spořitelna mění logo. Bankéři mají pomáhat, ne jen prodávat

Aktuality | Petr Kučera | 6. 1. 2023 | 5 komentářů

+30

Česká spořitelna inovuje logo a celkový vizuální styl. Základní barvou bude bílé písmo na modrém podkladu, dosavadní kombinace byla modro-červená. Nová tvář vychází z digitálního bankovnictví George.

Stránka 1/8

Předchozí

1

Převodník měn

Rozšířená verze kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services