Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Jak získat zadarmo pověst odborníka

| rubrika: Kariéra | 2. 10. 2007 | 11 komentářů
Jak získat zadarmo pověst odborníka
Inzeráty s nabídkami práce lze sledovat na mnoha internetových serverech. Existují však i takové, na kterých si můžete vybudovat pověst odborníka a aktivně tak ovlivnit své šance na získání dobrého místa.

Hledání práce přes internet je dnes v módě. Většinou se však jedná pouze o pasivní sledování nabídek pracovních míst a zadávání vlastních životopisů. Aktivně ovlivnit svou šanci na získání zajímavého zaměstnání bývá nemožné. Jistou výjimkou je server LinkedIN.com. Jde o server, který kromě párování nabídek a poptávek po práci dává uživatelům prostor, aby se sami před případnými zaměstnavateli ukázali v co nejlepším světle. Mohou odpovídat na otázky jiných a získat tak v daném oboru postavení experta, které může řadě firem imponovat. Nevýhodou tohoto serveru je jediný komunikační jazyk, kterým je angličtina.

Nejznámějším českým personálním serverem pro pasivní vyhledávání lidských zdrojů je jobs.cz. Obdobně jako na jobs.cz si i na LinkedIN.com můžete vytvořit profesionální životopis. Listovat v jednotlivých pracovních nabídkách nebo si přečíst zajímavé rady a triky, jak se zachovat v různých situacích. Síla LinkedIN.com spočívá v něčem jiném. Jeho hlavní myšlenkou není vytvoření "dalšího personálního serveru", ale prostoru, kde se budou uživatelé moci registrovat a vytvářet seznam (pavučinu) pracovních zkušeností.

Výhodou takto vytvořených referencí je, že potenciální zaměstnavatel se může ujistit, zda skutečně disponujete potřebnými znalostmi a kvalifikací. Reference jsou relevantní a vždy k dispozici. Český jobs.cz podobnou funkci nenabízí.

LinkedIN patří do skupiny tzv. "sociálních sítí". Jejím jádrem je část "Odpovědi", v níž specialisté a odborníci v jednotlivých profesích sdílejí své odborné znalosti a zkušenosti. Jedná se o specifický typ znalostní databáze. S podobnou myšlenkou sdílení znalostí přišel už dříve server facebook.com. Funguje tak, že jakýkoliv uživatel může stvořit aplikaci, nebo přesněji řečeno plugin, který zpřístupní uživatelům Facebooku nové funkce. Princip vzniku znalostní databáze na LinkedIN.com je jednoduchý, každý uživatel má právo položit odborný dotaz (anebo dotaz obecného charakteru) a kdokoliv mu může odpovědět.

Na LinkedIN.com jsou uživatelé motivováni na dotazy odpovídat. Podle počtu zodpovězených otázek, v jednotlivých kategoriích, se z vás může stát expert v dané oblasti. Tímto způsobem se můžete na serveru v dané odborné kategorii zviditelnit.

Registrace je jednoduchá. Stačí vyplnit pár základních údajů a pak si zvolit, jestli budete využívat učet, který je zcela zdarma a nabízí pouze základní funkce, anebo můžete sáhnout po placeném přístupu, který by dle specifikace tvůrců měl nabízet nástroje pro efektivní vyhledávání nejvhodnějších kandidátů. Tuto nabídku pravděpodobně budou využívat personální agentury, které pro úzce specifické pozice potřebují specialisty, kterých je na trhu málo.

Databáze portálu nabízí přes třináct milionů emailových adres z celého světa, Mezi nimi jsou uživatelé z Číny, Ukrajiny, Čech ale i Kanady, Indie nebo Pákistánu. Myšlenka globalizace pracovního trhu a vytvoření tzv."globálního tržiště" je sama o sobě zajímavá. LinkedIN tak svým způsobem naznačuje další směrování v oblasti personalistiky a řízení lidských zdrojů.  

Hledali jste už práci přes internet?

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

0
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

3. 10. 2007 1:11, jezevec

Pokud jste někdy chtěla koupit jakékoliv vybrané zboží na netu - troufám si tvrdit že jste zejména porovnávala ceny, kde by se ten oný produkt dal sehnat nejlevněji. Nejinak to dělají i headhunteři a HR - prostě se naží nakoupit co nejlevněji. Internet není dobré místo pro dobrý obchod - internet je vlastně nekonečná holandská dražba. Pokud umíte nabídnout svému potenciálnímu zaměstnavateli nějakou přidanou hodnotu - vždycky dostanete lepší plat než na inzerát z internetu.

Reagovat

 

+71
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Katka 02. 10. 2007 22:19)

Další příspěvky v diskuzi (11 komentářů)

4. 10. 2007 | 8:49 | kolemjdoucí

Asi to tak bude. Z toho ale vyplývá strategie - zjistit si, pro který podnik je konkrétní inzerát, potom obejít agenturu a nabídnout sebe přímo v podniku na personálním nebo dokonce mimo personální někomu jako řediteli nebo...více

3. 10. 2007 | 1:11 | jezevec

Pokud jste někdy chtěla koupit jakékoliv vybrané zboží na netu - troufám si tvrdit že jste zejména porovnávala ceny, kde by se ten oný produkt dal sehnat nejlevněji. Nejinak to dělají i headhunteři a HR - prostě se naží...více

2. 10. 2007 | 22:19 | Katka

Chtěla bych reagovat na to, jaké mám zkušenosti s hledáním práce na netu. Ať se dívám na nabídky na jakémkoliv serveru nebo na webu úřadu práce, vždy mě rozesměje jeden častý jev. Je mnoho firem, co vyžadují praxi v oboru,...více

2. 10. 2007 | 19:04 | Bořík

Mám ještě "hrůznější" zkušenost z práce tzv. personalisty. Po vyplnění všelijakých dotazníků, vč. psychologických profilů o místo ( eko, risk, ISO14 a zasahující do ISO20 a EMAS ) a předání materiálů o odbornosti jmenovaná...více

2. 10. 2007 | 17:29 | jezevec

zlatý prkýnko od hajzlu je chic a na posez příjemné http://www. worldofkitsch.com/obj ects/home_bathroom.ht ml ale roh zlaté cihly ve slamníku budu muset ještě zvážit více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Kritérium, Volná soutěž, Vstupní cena v leasingu, architektura, mobilní operátoři, martin stára, operátoři, tarify, zvýšení cen, svědci, e-podání, Bezděk, externí inkasní agentury, Centrální evidence exekucí, Třetí cesta, investment crowdfunding, roční výkonnost, world trade organization

2SC4323, 6A26217, 6A26217, 6A26217, 7T79873

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK