Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

eBanka prodána, co se bude dít dál?

eBanka prodána, co se bude dít dál?
Kolik stojí koupit si zavedenou banku? Proč k akvizici došlo a co spojení Raiffeisenbank s eBankou přinese stávajícím klientům těchto bank? Zmizí eBanka z trhu? Jak bude probíhat transformace dvou bank v jednu? Jaké cíle má budoucí banka?

Česká pojišťovna (profil, názory) smlouvu o prodeji eBanky (profil, názory) s rakouskou společností Raiffeisen International Bank-Holding AG uzavřela již koncem letošního července. Včera, tedy úterý 24. října, byla akvizice eBanky uzavřena a Česká pojišťovna převedla 100 % akcií eBanky na jejího nového majitele. Skupina získala všechny potřebné souhlasy od České národní banky i ostatních relevantních institucí v České republice i Rakousku. Cena, za kterou Česká pojišťovna eBanku prodala, činí 130 miliónů eur, tedy zhruba 3,7 miliardy korun.


Proč Raiffeisen International banku koupila?

Důvodů je hned několik. Jak uvedli představitelé obou společností na včerejší tiskové konferenci, jedním z hlavních důvodů koupě eBanky byla kvalita jejího internetového bankovnictví (jak jsou na tom české banky s internetbankingem se dočtete v našem testu). Díky akvizici také vzroste počet klientů skupiny Raiffeisen na českém trhu, a to o 70 % na téměř 300 tisíc (aBanka měla ke dni převzetí asi 117 000 klientů). Tržní podíl eBanky a Raiffeisenbank (profil, názory) tak dosáhne podle celkových aktiv 3,3 % a společně se obě banky stanou 6. největší českou bankou (Raiffeisenbank měla před akvizící podíl 2,2 % - byla na 7. místě a eBanka 0,7 %). Přičemž největších pět bank – ČSOB (profil, názory), Česká spořitelna (profil, názory), Komerční banka (profil, názory), HVB Bank (profil, názory) a Commerzbank - ovládá 75,6 % veškerých aktiv.

Podle sdělení Herberta Stepice, generálního ředitele Raiffeisen International, je střední Evropa významným regionem, ve kterém chce společnost Raiffeisen International investovat. Společnost se chce zaměřit převážně na retailové bankovnictví (pro fyzické osoby), které v České republice zaznamenává silný růst – objem úvěrů domácnostem loni vzrostl o 40 %.

Dalším důvodem je i kompatibilita pobočkových sítí obou bank. Existující pobočková síť eBanky údajně perfektně doplní stávající síť Raiffeisenbank, dochází jen k málo překrytím.


A proč eBanku Česká pojišťovna prodala?

O důvodu prodeje se spekuluje již od března, kdy finanční skupina PPF, potažmo Česká pojišťovna, potvrdila, že o prodeji eBanky jedná. Prodej tehdy zdůvodnila zájmem zahraničních investorů a tím, že už jednu finanční instituci – PPF Banku – vlastní. Ve včerejší tiskové zprávě, kterou Česká pojišťovna k prodeji eBanky vydala, je uvedeno: "Po nedávném prodeji podílu v Modré pyramidě (profil, názory) jde o další dobrou investici, jejíž výnos přispěje k dalšímu rozvoji České pojišťovny stručnou tiskovou zprávu," řekl člen představenstva České pojišťovny Ladislav Bartoníček. Víc se asi nedozvíme.

Ucházíte se o dotaci z Evropské unie?
Nevíte přesně jak na to? Informujte se u nás jak postupovat! Zhodnotíme, zda má váš konkrétní projekt šanci na získání dotace, poradíme, na jaké dotace má šanci firma vaší velikosti a zaměření. Potřebujete zjistit, jaké je finanční zdraví vaší firmy, což je nutná podmínka pro získání dotace, nebo "jen" chcete pomoci se zpracováním žádosti či s výběrem vhodného dotačního titulu? Přečtěte si naše poradenské texty a obraťte se na naši novou unikátní poradnu získávání dotací ze strukturálních fondů EU! Čím více konkrétních informací nám poskytnete, tím přesnější odpověď získáte.


Co spojení přinese klientům?

Stávajícím i novým klientům by spojení eBanky a Raiffeisenbank mělo přinést samé výhody. Raiffeisenbank se je jednou z významných bank na rychle rostoucím trhu hypotečních úvěrů a eBanka by měla přispět kvalitou služeb spojených s běžným účtem.

První výhody mohou klienti obou bank očekávat již v letošním roce, zatím půjde především křížový prodej produktů (cross-selling). Klientům eBanky Raiffeisenbank nabídne svoje hypotéky - od 1. listopadu např. hypoteční úvěry bez dokládání příjmu (tomuto produktu jsme se věnovali v článku Ne vždy musíte k hypotéce dokládat své příjmy), dále pak kreditní karty, nemovitostní financování či hotovostní služby. Stávající klienti Raiffeisenbank mají např. od 1. září první dva výběry v bankomatech eBanky zdarma. Další vlna rozšiřování nabídky produktů a služeb je plánována na 1. dubna 2007.

Právní a provozní fúze obou bank by měla být dokončena v roce 2008. Značka eBanky by však z trhu neměla zmizet docela, ale měla by být zachována pro některé speciální produkty či služby. Zástupci bank nebyli v tuto chvíli schopni produkty konkretizovat.


Transformace rok za rokem

Jak bylo uvedeno výše, klienti by spojení obou bank měli pocítit na vlastní kůži již v letošním roce. Ještě do konce roku nový majitel eBanky plánuje propojit řízení rizik a treasury se zavedením standardů skupiny Raiffeisen. Současně bude probíhat příprava IT architektury a aplikací, rozvoj nové retailové strategie, vytvoření cílové organizační struktury, příprava na provozní integraci a právní fúzi či stanovení kroků vedoucích k maximalizaci synergických efektů.

V roce 2007 by většina produktů a služeb měla být nabízena na pobočkách obou bank. Dále by mělo být dosaženo provozní integrace, měla by být spuštěna nová retailová a SME (malé a střední podniky) strategie a zavedeny iniciativy vedoucí k využití synergických efektů. Rok 2008 je pak rokem dokončení integrace obou bank.


Cíle budoucí banky

Během nejbližších 2 až 3 let chce banka rozšířit počet retailových klientů na 400 tisíc, tedy o více než 100 tisíc, a stát se bankou s nejkvalitnějšími produkty na trhu pro soukromé klienty s vyššími příjmy a malé a střední podniky. Současně banka aspiruje na pozici jednoho z lídrů ve firemním bankovnictví pro střední a větší firmy.

V oblasti finančních cílů hodlá banka dosáhnout 10% tržního podílu ve vybraných produktech (jde hlavně o hypotéky, financování nemovitostních projektů či finanční poradenství) a stát se pátou největší bankou na českém trhu. Ukazatel návratnosti investic ROI by měl v nejbližších letech přesáhnout 10 %.

Vítáte spojení eBanky a Raiffeisenbank? Očekáváte, že akvizice přinese klientům těchto bank spíše výhody, či nevýhody? Věříte, že Raiffeisenbank si v nejbližších letech vylepší svoji pozici trhu a stane se pátou největší českou bankou?

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+4
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

27. 10. 2006 7:02

Ja jsem s eBankou velice spokojen, a doufam ze to tak zustane !!! Kreditku mam od GE (bez uctu u GE), hypoteku nechci a na poplatcich oproti kolegum se sparkasy a nebo od banky s nestrasnejsim inet bankovnictvim usetrim nekolik set rocne !!! Navic maji otevreno furt a do banky uz jsem nepachl ani nevim jak dlouho... takze nemenil bych, protoze NENI ZA CO, ostatni je v mych ocich daleko hosri cesta nutici mne vyuzivat Wokenice a IE ( ted mam Linux nebo MAC OS a nic jineho nechci). Az soudruzi v jinych bankach pochopi, ze jsou i jine OS nez Wokenice a zrusi poplatek za vedeni uctu a za prichozi platby (ze sparkasso a dalsi), muzeme o tom uvazovat.... do te doby eBANKA ruleZ !!!

Reagovat

 

+56
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

26. 10. 2006 10:17

Škoda, eBanka docela slušně fungovala i když neposkytovala, žádné podnikatelské ani osobní půjčky, přestože k tomu neustále vyzývala na internetu. Nová situace může být jen horší, takže už přemýšlím kam se uchýlit, ale ono to bude stejně špatné všude.

Reagovat

 

-2
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (22 komentářů)

1. 11. 2006 | 14:30 | oddTom

No, pro většinu lidí asi bude jednodušší mít účet v ČR, a ne ve Švédsku. :)
A jinak nevím, v čem by měla být nenažraná? Vedení účtu a příchozí platby zadarmo, odchozí za 6 - 8, výběr ze všech bankomatů za 7 (nemusím...
více

29. 10. 2006 | 17:28 | kasjar@post

Raifaisenu to ide zrejme lahsie v zahranici ako v drahom rakusku, no to ze si musi vecsi podiel na trhu takto kupovat nesvedci o najvecsej dovere v tuto banku. více

29. 10. 2006 | 17:28 | kasjar@post

Raifaisenu to ide zrejme lahsie v zahranici ako v drahom rakusku, no to ze si musi vecsi podiel na trhu takto kupovat nesvedci o najvecsej dovere v tuto banku. více

29. 10. 2006 | 12:09 | MaS

Prave marketing je ta odpoved ... copak nekdo nekdy videl reklamu na hypoteku od EB? A staci porovnat s masivnim masirovanim ze strany napr. CMHB, CS ci GE. A taky vime, ze prvni cesta klineta je do jeho domovske banky a...více

27. 10. 2006 | 14:46 | Karel

OK, omlouvám se, BYLA ztrátová. I když ten její loňskej a letošní pidizisk asi ty 200milionový zářezy ročně nenapraví. Myslím, že daňovej štít tam bude ve slušný výši a minimálně zaplatí všechny náklady na integraci... více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Splatnost, Výnos, Připojištění, aleš poklop, daňové odpočty, třetí pilíř, příspěvek zaměstnavatele, penzijní společnosti, Petr Skokan, rituální předmět, organovo, podpora podnikání, kristýna patenidisová, komerční zdravotní pojištění, ekologická újma, červenec, souběh důchodů, výjimka

3P42397, 7B23159, 4AU2468, 3B16916, 3Z53548

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK