Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Internetová reklama vloni dosáhla 760 miliónů Kč

Internetová reklama vloni dosáhla 760 miliónů Kč
Sekce vydavatelů internetových titulů (SVIT) Unie vydavatelů na základě průzkumu trhu internetové reklamy odhadla, že celkový hrubý obrat internetové reklamy v roce 2004 dosáhl 760 miliónů Kč. Letos odhaduje růst na přibližně 36 %. Tím v roce 2005 hrubý obrat internetové reklamy zřejmě překoná 1 miliardu Kč.

SVIT ve spolupráci s ABC ČR provedl v únoru letošního roku již počtvrté průzkum vývoje internetové reklamy mezi členy sekce a dalšími obchodně významnými servery. Na základě údajů provozovatelů serverů, které SVIT považuje za nejspolehlivější zdroj dat o skutečných reklamních obratech na internetu, došla odborná skupina sekce k závěru, že <>internetová reklama v roce 2004 v hrubém objemu narostla proti předchozímu roku o 78% a dosáhla 760 miliónů Kč. Vývoj objemu internetové reklamy od roku 2000 ukazuje tabulka.

Objem internetové reklamy v letech 2000 – 2005 (v mil. Kč, rok 2005 – odhad)

Pro rok 2005 SVIT na základě předpokladů účastníku průzkumu odhaduje nárůst o 36%. Předpokládá tak, že hrubý obrat internetové reklamy v roce 2005 dosáhne hodnoty 1,034 miliardy Kč. Odhadované tempo růstu je v roce 2005 nižší, než skutečné tempo dosažené v roce 2004, což je dáno tím, že nelze očekávat souhru tolika příznivých faktorů, jako v roce 2004. I tak ale bude internet stále nejdynamičtěji se rozvíjejícím reklamním mediem.

Je třeba konstatovat, že odhad tempa růstu internetové reklamy, který SVIT pro rok 2004 vydal v únoru roku 2004, se ukázal jako příliš restriktivní. Původně odhadovaný nárůst o 25% byl nakonec více jak trojnásobnou skutečností překonán. Ukázalo se, že pozitivní vliv vstupu komodity rychloobrátkového zboží do internetové reklamy, o kterém sekce před rokem uvažovala jako o hlavním faktoru růstu, se projevil nakonec ještě intenzivněji, než se předpokládalo. Navíc byl tento hlavní růstový moment podpořen ještě dalšími pozitivními činiteli, ze kterých je třeba upozornit především na vliv vstupu České republiky do EU, který posílil zájem o internet a také rostoucí počet uživatelů internetu vyplývající z výsledků iAuditu (viz tabulka), přičemž tento zájem se soustřeďuje zejména na obchodně nejvýznamnější servery a servery s kvalitním specializovaným obsahem. Prudký nárůst reklamních příjmů internetu v důsledku neočekávaně příznivých okolností potvrzují pro rok 2004 i některé další odhady renomovaných agentur.
Významnou roli ve zpřesnění údajů o vývoji v roce 2004 hraje i fakt, že se do vlastního průzkumu zapojil tentokrát větší počet serverů, jako například Atlas.cz.

Počet uživatelů internetu v ČR v letech 2002-2005


Zdroj: iAudit International leden 2002 až leden 2005, www.iaudit.info

Z hlediska jednotlivých zdrojů (přímí klienti, mediální agentury, mediální zastupitelé) nedošlo v oblasti hrubých reklamních příjmů proti roku 2003 k žádným výraznějším změnám.

Stručně k metodice průzkumu: Objem internetové inzerce pro rok 2004 a odhad pro rok 2005 byly stanoveny na základě informací o serverech, které představují více než 80% internetového reklamního trhu. Informace byly z větší části získány prostřednictvím standardizovaných dotazníků zaslaných provozovatelům serverů. Vyplněné dotazníky byly zasílány kanceláři ABC ČR, která pro potřeby SVIT zpracovala souhrn poskytnutých údajů. ABC ČR jako nezávislý auditor garantuje, že údaje poskytnuté jednotlivými provozovateli zůstanou důvěrné a nebudou prozrazeny. Tato záruka umožňuje získat podrobné údaje i od provozovatelů, kteří své hospodářské výsledky nezveřejňují. Odborná skupina SVIT na základě souhrnných údajů předaných ABC ČR dospěla k výsledným údajům.
Hrubý reklamní obrat je souhrnem hrubých reklamních obratů s přímými klienty, reklamními agenturami, mediálními agenturami, mediálními zastupitelstvími. Nezapočítávají se do něj bannerové bartery.


Předseda výboru SVIT: Ing. Stanislav Holec - MAFRA, a. s.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-27
Ano
Ne

Diskuze

20. 1. 2015 | 18:24 | Hedvika Fantová

Mně se z internetové reklamy nejvíce osvědčila PPC reklama. Zkoušela jsem si pro naši malou firmu sama zakládat PPC reklamy na Adwords a Sklik. Bohužel co jsem ušetřila na založení a správě, protočila jsem v kreditu na účtech....více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

    Obchodní rejstřík

    Osoby v obchodním rejstříku

    Části obce

    Městské části

    Obce

    Okresy

    Témata

    Cena při zpětném prodeji, Depreciace, Optimální portfolio, miroslav kalousek, zaměstnavatel, invalidita, daňový bonus, zdravotně postižení, cestovní pas, žena v práci, udice, tapiserie, fred bergsten, nájemné místně obvyklé, OHLC, 15/1998 Sb., Všeobecná zdravotní pojišťovna, rodičovská

    1E36002, 9A61396, 4Z26697, 4AR2414, 3M64875

    Přihlášení

    Jméno

    Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

    Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

    ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
    Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
    Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

    Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK