Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Jak přespořit cílovou částku na radu spořitelny

Jak přespořit cílovou částku na radu spořitelny
Chcete vědět kolik peněz máte vložit na účet ve stavební spořitelně? Hledáte informaci na klientské lince? Náš čtenář a klient Hypo stavební spořitelny přespořil cílovou částku a nikdo mu ve spořitelně není schopen poradit, jak to vyřešit. Přesněji, poradit schopní jsou, ale každý jinak.

Náš čtenář, pan Karel si založil stavební spoření a rozhodl se, že své zlaťáky svěří Hypo stavební spořitelně a.s. (profil, názory, koupit). V roce 2001 s ní uzavřel smlouvu, a tak už se těšil až mu vyprší pětiletý vázací cyklus, kdy bude moci čerpat také státní podporu. Vědom si tohoto faktu, zajímal se v prosinci 2004, kolik je ještě potřeba vysypat z měšce, aby dosáhl na maximální státní podporu. Zavolal tedy na zelenou linku Hypo, kde ho paní vyhledala v počítači a  podle čísla smlouvy ochotně sdělila, že to je 18 000 Kč. Karel poděkoval a peníze spořitelně poslal. Až potud to byl příběh skutečně pohádkový, jenže tady pohádka končí.…

Když se pořádně nepodíváte

Pochybil i klient

Samozřejmě, že největší chyby se dopustil Karel, když porušil podmínky smlouvy a přespořil. Ale ve spořitelně by měli sedět zkušení profesionálové, kteří jednak vzniku chyby zabrání, pokud se jich klient včas zeptá, nebo poradí, jak problém ke spokojenosti klienta rychle vyřešit.

Pár dní nato se Karel probíral doklady ke svému spořícímu účtu a zjistil, že do jeho cílové částky 100 000 Kč chybělo mnohem méně. O tom, že přespořit cílovou částku "není možné" jsme psali a věděl to i Karel. A tak vzal telefon a vytočil znovu číslo infolinky své spořitelny, aby zjistil, jak může problém řešit. Samozřejmě chtěl také vědět, proč mu tak špatně poradili.
Odpověď na druhou otázku zněla logicky, nicméně velmi neprofesionálně: "V prosinci totiž čelila stavební spořitelna Hypo velkému náporu klientů, a tak na infolince pracovali i brigádníci, a byli to zřejmě právě oni, kteří Vám poradili špatnou výši doplatku." Zjistit, kdo má  pravdu, ale nejde, poněvadž hovory infolinky v Hypu nejsou nahrávány.
K prvnímu dotazu Karlovi řekli, že to nevadí, že se dá ještě vše napravit. Stačí, když pošle do spořitelny dopis s žádostí o reklamaci platby, a peníze "navíc" mu budou s největší pravděpodobností poslány zpět. Případ se tím dokonale vyřešil, zdánlivě. Karel poslal dopis a těšil se na odpověď. Ta ovšem ani po měsíci nepřišla.

Navýšení cílové částky – jediné řešení?

Karel zavolal opět do spořitelny, tentokrát, po zkušenostech s infolinkou, přímo na centrálu. Tam mu řekli, že mu částka, o kterou přespořil, téměř určitě být vrácena nemůže, protože tím by došlo k manipulování s vklady před vypršením pětiletého cyklu. To by podle zákona vedlo ke ztrátě nároku na státní podporu.
Jako jediné legální řešení nabídli navýšení cílové částky. Zároveň se dozvěděl, že má počkat na odpověď z reklamačního oddělení a že má být trpělivý, protože tam toho "teď mají moc".
Nemůžeme si odpustit poznámku o tom, že firma, která nutí své klienty pouze k tomu, aby čekali a byli trpěliví, těžko takové klienty udrží pro jejich nezměrnou spokojenost. Pan Karel se ale nakonec dočkal… dalšího překvapení, o tom až za chvilku.

Peníze se na účtu objevit nemohou?

Mezitím už byl nespokojený klient, náš čtenář, ve spojení s námi a my jsme také řešili celý tento problém novinářskými kanály. Na náš dotaz, jak Hypo stavební spořitelna, a. s. podobné situace řeší, se nám dostalo opět zajímavé a nadějné odpovědi: podle tvrzení spořitelny by k situaci, která se stala panu Karlovi, vůbec nemělo dojít. "K přespoření cílové částky není účastník oprávněn. V případě realizace vkladu, který způsobí přespoření, přistoupí stavební spořitelna k vrácení částky, která přespoření způsobila," vysvětluje Lucie Badové, vedoucí oddělení marketingu. Na náš dotaz, zda tím dojde k manipulaci s vkladem a klient ztratí nárok na stavební podporu, sdělila, že "z pohledu zákona nedojde k nakládání s vkladem, neboť finanční prostředky, které by způsobily přespoření, nebudou na účet klienta ´vpuštěny´, tzn. nebudou účetně zpracovány, a budou klientovi obratem vráceny." Tedy přespořené peníze se vůbec neobjeví na výpisu z účtu a to právě proto, že účetně vůbec kontem neprošly. Co dodat? Že na marketingu Hypo stavební spořitelny zřejmě neznají svého klienta Karla a nesedí poblíž centrály, která podala zcela jiné informace.

Přišlo překvapení

Jak tak Karel stále čekal, přihodilo se již slíbené další překvapení. Přišel pravidelný výpis z účtu, kde bylo jasně napsáno, že stav konta je 109 tisíc, zatímco cílová částka pouhých 100 tisíc. Zároveň se ale z výpisu dověděl, že předběžný nárok na státní podporu pro letošní rok je 4 500 korun, tedy jako by k žádnému překročení cílové částky nedošlo. Karlovi to nedalo a opět zavolal na centrálu. Tam mu jiný pracovník potvrdil, že jedinou možností bude opravdu jen navýšení cílové částky.
Je konec února, tedy téměř dva měsíce od doby, kdy Karel problém s přespořením začal řešit. Dodnes nemá odpověď na svou reklamaci, a proto se obrátil se žádostí o zveřejnění na nás a my tak činíme, abychom dali vědět dalším čtenářům, jak se kde v případě problému s klienty nakládá. Přitom zdůrazňujeme, že se stále ještě může stát, že reklamace bude vyřešena ke spokojenosti Karla a on nepřijde ani o celou státní podporu, ani nebude muset navýšit cílovou částku.

Jak postupují stavební spořitelny?

Zeptali jsme se i ostatních stavební spořitelen, co dělají v podobných situacích.

ČMSS (profil, názory, koupit)

Pokud klient takzvaně přespoří  vkladem, obdrží od ČMSS dopis s oznámením, že zůstatek cílovou částku překročil. Následně pak ČMSS poslední vklad poukázaný na klientův účet vrátí. Pokud klient přespoří cílovou částku státní podporou nebo úroky, stavební spořitelna klientovi tyto položky nechává na účtu a informuje ho ve čtvrtletních intervalech

Nahrává hovory z infolinky?

Zatím ne.
Systém umožňující nahrávání hovorů je ve fázi přípravy a testování.

V případě, že klient uskuteční na účet mimořádný vklad, prověří SS, zda klient nepožádal o zvýšení cílové částky či o překlenovací úvěr. Může se například stát, že klient poukáže tuto platbu na svůj účet dříve, než mohla být vyřízena jeho žádost o zvýšení cílové částky,  popř. k dorovnání částky na vkladovém účtu, která je důležitá pro poskytnutí překlenovacího úvěru

Hypo (profil, názory, koupit)

Podle Všeobecných obchodních podmínek (VOP) není k přespoření cílové částky účastník oprávněn. V případě realizace vkladu, který způsobí přespoření, přistoupí stavební spořitelna k vrácení částky, která přespoření

Nahrává hovory z infolinky?

Ne.

způsobila. Z pohledu zákona nedojde k nakládání s vkladem, neboť finanční prostředky, které by způsobily přespoření nebudou na účet klienta "vpuštěny" (účetně zpracovány) a budou obratem vráceny.

Modrá pyramida (profil, názory, koupit)

Nahrává hovory z infolinky?

Ano.
Klient by se však vždy měl raději obrátit na svého poradce, nebo na nejbližší poradenské místo.

V případě, že účastník přespoří cílovou částku, výslovně souhlasí s tím, že přespořenou částku zaokrouhlenou na celé tisíce Kč nahoru stavební spořitelna může navýšit a rozdíl úhrady  vzniklý navýšením cílové částky stavební spořitelna zúčtuje k tíži účtu účastníka včetně úhrady za provedený úkon. Přespořování cílové částky však není přípustné a stavební spořitelna má právo v tomto případě smlouvu vypovědět.

SSČS (profil, názory, koupit)

Nahrává hovory z infolinky?

Ano.
Pokud je zjištěno pochybení operátora, je bráno v potaz.

V případě, že klient pošle na svůj účet platbu, jíž přespořil svou cílovou částku, spořitelna mu tuto částku na účet zaúčtuje. Současně mu však zašle dopis, v němž ho upozorní, že překročil smluvně stanovenou částku a další případně poukázané platby mu vrátí zpět.

Wüstenrot (profil, názory, koupit)

Nahrává hovory z infolinky?

Ne.
Navíc podle spořitelny není důvodem přespoření sdělení pracovníka infolinky, ale vždy nepozornost klienta.

Otázka řešení tzv. přespoření cílové částky se podle VOP vždy řeší vzájemnou dohodou stran. Pokud dojde k přespoření cílové částky před uplynutím vázací doby státní podpory, je klient upozorněn a je mu nabídnuto řešení: a) zvýšení cílové částky, přičmž klient může pokračovat ve spoření, b) doporučení, aby na smlouvu již nespořil, vyčkal uplynutí 5 let a poté smlouvu ukončil.

Raiffeisen (profil, názory, koupit) nám bohužel své odpovědi nedodala.

Co soudíte o jednání Hypo stavební spořitelny? Jaké řešení nakonec Karlovi nabídnou a co byste poradili vy? Měla by infolinka ohlídat také to, zda jejich rada nevede k porušení dalších podmínek smlouvy?

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+10
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

25. 2. 2005 9:58, KarelM

Ted nevim presne - nemam ji u sebe. Ale tusim ze 1996. Taky zalezi na konkretni stavebni sporitelne.

Reagovat

 

+71
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 25. 02. 2005 09:51)

Další příspěvky v diskuzi (11 komentářů)

3. 3. 2005 | 9:53 | KarelM

HYPO ma uz dlouhodobe povest stavebni sporitelny na sporeni, ne na uvery. Podobne zpravy se vyskytuji uz par let a zda se, ze HYPO s tim nechce nic delat. Jejich chyba. více

3. 3. 2005 | 8:21 | J. Sýkora

Předloni jsem se pokoušel u HYPO spořitelny získat úvěr. Trochu mě překvapilo, že, když o úvěr zažádám v říjnu, dostanu peníze, když to dobře dopadne, v březnu. S tím, že musím do konce roku vyplnit další papíry, které dostanu...více

2. 3. 2005 | 20:47

Pane Stárku, řekl bych, že obchodní zástupce stavební spořitelny Vás "straší" trošku více, než je nutné, protože když si zvýšíte cílovou částku, tak onen obchodní zástupce obdrží provizi a to tím vyšší čím více si cílovou...více

2. 3. 2005 | 20:23 | Karel - Sever

U "typicky" českých ústavů mně jejich přístup ani příliš neudivuje, konec-konců celou dobu vnucovaliy své podmínky klientům.Co mně však udivuje, jak "rychle" a "ochotně" se přizpůsobují českým zvyklostem zahraniční finanční...více

26. 2. 2005 | 18:01 | Pavel Stárek, Liberec

Dobrý den, já jsem se teď také dostal do zajímavé situace - spořím u Modré pyramidy od 10/2001 a do cílové částky mi zbývá dospořit 30 000,-. Nyní jsem obdržel dopis od poradce této spořitelny, že mě upozorňuje na blížící...více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Dobrovolná nezaměstnanost, Deflátor, Rovnováha firmy, monte dei paschi di siena, podnikání, eet, evropská unie, euro, wood & company, růst inflace, KBC, peněžitá podpora v mateřství, IVG Immobilien, Roman Mentlík, DEZA, BBC, Spotřební úvěr, autorské honoráře

6C31210, 3A07436, 5J67363, 2T78760, 6C31210

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK