Servis 24 má novější kabát

Servis 24 má novější kabát
Česká spořitelna od srpna letošního roku nabízí svým klientům novou verzi internetového bankovnictví Servis 24. Přichází s převratnými změnami, nebo jen kopíruje to, co je u konkurence již běžné?

Česká spořitelna pro více než 350 tisíc uživatelů služby Servis 24 Internetbanking připravila novou verzi této služby. Mezi nejzajímavější novinky určitě patří možnost využití malými a středními firmami, možnost ovládání účtu přes internet dalšími disponenty, zvýšení bezpečnosti pomocí certifikátu nebo zadávání hromadných příkazů či zahraničních plateb.

Bezpečnost především

Aby bylo přihlášení uživatele a jeho operovaní s účtem bezpečné, využívají banky různé způsoby zabezpečení. Bohužel se zvyšujícím se zabezpečením se snižuje jednoduchost a pohodlnost aplikace. Pokud někdo považuje Českou spořitelnu (profil, názory) spíše za banku s vyšším pohodlím na úkor bezpečí, možná teď změní názor. 

O problematice zabezpečení internetového bankovnictví si můžete přečíst v článku Internetbanking: vylučuje bezpečnost pohodlí? 

Banka totiž zavádí klientský certifikát. Klient, ať už fyzická či právnická osoba, může sám zvážit, jestli se operace zadávané přes internet pohybují v takových částkách, že je nutné je více zabezpečit. Pokud dojde k závěru že ano, zažádá u své pobočky o poskytování vyššího typu zabezpečení, tedy klientský certifikát, a zakoupí čipovou kartu se čtečkou. Celý balíček – čipová karta, čtečka, instalační CD a certifikát stojí 990 Kč.  Čtečku zapojíte přes USB port do svého počítače a naistalujete systém. Při přihlášení přes stránky Servis 24 vyberete možnost "klientským certifikátem", vložíte kartu a můžete ovládat svůj účet. Na  stejném principu funguje zabezpečení i u ČSOB, ta nabízí čtečku za 500 Kč a čipovou kartu za 100 Kč. Klient České spořitelny, i když nevyužije toto vyšší zabezpečení a bude se dále přihlašovat jen pomocí klientského čísla a hesla, může úplně stejným způsobem nakládat se svými účty přes internet. Oproti tomu v ČSOB (profil, názory),  kde funguje zabezpečení na stejném principu, je bez certifikátu (nebo případně SMS klíče) možné získávat jen pasivní informace, tj. klient nemůže provádět transakce.

Nově je ve službě Servis 24 představena možnost tzv. disponentů, tj. dalších osob, které mohou účet přes internetbanking ovládat. Disponentem se může stát jakákoliv fyzická osoba, která má k danému účtu podpisové právo. U soukromých účtů jsou to většinou manžel či manželka. Díky možnosti zřídit disponenty mohou nově Servis 24 využívat i malé a střední firmy. I v tomto případě může disponent podle zadaných pravidel zmocněné osoby operovat s účtem přes internetbanking. Ve firmách bývají disponenty většinou společníci nebo třeba účetní. Kromě možnosti "kontrolovat" jak ostatní nakládají s účtem je tu ještě jedna funkce disponentů, a to je tzv. připodepisování. Vedení firmy může stanovit, že transakce přesahující například 500 000 Kč je nutné podepsat dvěma disponenty. První disponent vytvoří příkaz k úhradě, ale ten ještě před odesláním počká na podpis druhého, a pak teprve je odeslán ke zpracování do banky. Připodepisování je samozřejmě možné i u soukromých účtů.
Česká spořitelna nicméně tímto nepřichází s ničím novým. Například Komerční banka (profil, názory) tuto možnost také nabízí, a to všem fyzickým osobám, ovšem i bez podpisového práva k účtu.

Co už máme a něco navíc

Vše o českých bankách najdete na tomto místě.

V současné době většina velkých tuzemských bank nabízí svou verzi internetbankingu. Vesměs všechny obsahují podobné funkce jako je například zjišťování zůstatků jednotlivých účtů, transakční historie, zadávání jednorázových příkazů nebo zřízení, změna a zrušení trvalého příkazu či inkasa. Oproti tomu například zadávání hromadných příkazů nepatří mezi běžně rozšířené služby. Česká spořitelna ji ovšem ponovu umožňuje. V nové verzi je možné vytvořit hromadný příkaz až s deseti položkami a ten se celý najednou odešle. Pokud klient využívá vyšší zabezpečení, pak je autorizace (pomocí kalkulátoru nebo certifikátu) vyžadována jen jednou za celý hromadný příkaz. Další bankou, která umožňuje zasílání více příkazů přes internet, je například ČSOB.

V plenkách je v případě on-line bankovnictví i import a export dat. V tuto chvíli je možné napojení na externí účetní program například v Komerční bance nebo u Online Bankingu v HVB Bank (profil, názory) a nyní nově i v Servisu 24. V účetním programu se zadá import dat, ta se uloží v předem určeném formátu na disk a následně se přes Servis 24 importují. Takto je například možné velmi jednoduše zadávat příkazy k úhradě a podobně. Oproti tomu exportovat je možné ze služby Servis 24 výpisy z jednotlivých účtů, a to s denní, týdenní i měsíční periodicitou.

Nejen transakce

Nově je také v Servisu 24 možné spravovat cizoměnové účty. Můžete přes tuto službu stejně jako u běžného korunového účtu například zadávat příkazy k úhradě, souhlasy s inkasem nebo se nechat informovat o každém pohybu pomocí sms. Většina bank tuto službu zatím ve své nabídce internetbankingu nemá, lze ji najít kromě České spořitelny např. u Raiffeisenbank (profil, názory).
V souvislosti s účty v zahraničních měnách je dobré zmínit ještě novou možnost ve Službě 24, a to zadání příkazu přes zahraniční platební styk. Zadávání příkazů do zahraničí se musí řídit speciálními požadavky, a tak je zapotřebí zvláštního formuláře, nyní dostupného přes Servis 24 Internetbanking. O záludnostech zahraničních plateb si více přečtěte v článku Vyzrajte na svízelné zahraniční platby. V tuto chvíli umožňují zadávání zahraničních plateb přes internet všechny tuzemské banky kromě GE Capital Bank (profil, názory).

Česká spořitelna tedy svůj systém internetového bankovnictví vylepšuje, přestože vesměs nejde o výjimečné prvky na našem trhu. V jedné oblasti však banka o krok napřed je. Svým klientům nabízí přes Servis 24 Internetbanking možnost informování o "produktech dceřiných společností". Znamená to, že při přihlášení do aplikace můžete nejen zadávat transakce u běžných či úvěrových účtů (což je možné u všech bank), ale dostanete se například i ke své pojistné smlouvě, hypotéce nebo jinému úvěru na nákup nemovitosti nebo v brzké budoucnosti i ke smlouvě o stavebním spoření.

Jak se vám líbí nové prvky v internetovém bankovnictví České spořitelny? Využíváte internetové bankovnictví? Je podle vás bezpečné? A pohodlné?

Držíte se udržitelnosti?

Držíte se udržitelnosti?

Generali Česká pořádá soutěž SME EnterPRIZE, která oceňuje udržitelné podnikání. Přihlásit se můžete do 5. dubna.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+1
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 13 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

4. 9. 2004 14:00

Servis 24 je člověku k ničemu, když nastane tato situace ( http://zpravodaj.netfirms.com ) a to i přes to, že Vám na telefonu pracovnice spořitelny potvrdí, že si peníze můžete převést.Spořitelnase chová jako hyena, když zjistí, že máte dědit řádově miliony a tlačí Vás pak k tomu, aby jste dědictví převedli na svůj účet u nich.Trochu nešťastné jednání, když dnes vidím kam až celá situace dospěla

+46
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

2. 9. 2004 8:46, Jirka

Je pravda, že S24 je teď zase o něco schopnější. Jen mě kapánek míchá, že donedávna jsem měl dvě oddělené verze - ke Sporožiru a k běžnému účtu, obě téměř stejně slabé, ale pro nenáročné celkem vyhovující. Teď se sice nemusím hlásit a odhlašovat dvakrát, když chci na oba účty, fondy atd., ale platím zbytečně složitou aplikaci, z níž využiju možná polovinu možností. Myslím, že ta původní podoba vyhovovala spoustě obyčejných uživatelů dostatečně. Např. založení vkladového účtu bylo dříve velice prosté. Dnes je to maraton úkonů, které určitě mnohé odradí. Takže fronty u přepážek zase brzy narostou. Proč si nemůžeme vybrat z jednoduché a propracovanější verze? Pokud vím, tak firmy mohou používat místo S24 aplikaci Homebanking, která hromadné příkazy, export a import dat atd. umí už dávno. K čemu jsou samostatnému živnostníkovi hromadné příkazy a přístupová práva pro x uživatelů? Vzhledem ke složení klientely ČS to považuji za trochu neuvážený tah.

-11
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (13 komentářů) příspěvků.

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Vyzrajte na svízelné zahraniční platby

18. 6. 2004 | Kristýna Havligerová

Vyzrajte na svízelné zahraniční platby

Pro zadávání zahraničních plateb je dobré držet se několika doporučení. Nejdůležitějším je zadávání čísla účtu ve formátu IBAN a také swiftové adresy banky.

Rybičky, rybičky, rybáři jedou

10. 6. 2004 | Kristýna Havligerová | 1 komentář

Rybičky, rybičky, rybáři jedou

Na každé platební kartě je uvedeno její číslo. Díky této identifikaci mohou hlavně majitelé embosovaných karet nakupovat v internetových obchodech. Hrozí tu ovšem nebezpečí, že se číslo... celý článek

Zahraniční platby nejsou z nejlevnějších

25. 5. 2004 | Kristýna Havligerová

Zahraniční platby nejsou z nejlevnějších

Chcete si zaplatit jazykový kurz či ubytování v cizině nebo potřebujete poslat hotovost příbuzným na účet v zahraniční? Je lepší provést transakci prostřednictvím banky, nebo využít... celý článek

Neoprávněná transakce: stornujte, reklamujte

20. 5. 2004 | Kristýna Havligerová | 2 komentáře

Neoprávněná transakce: stornujte, reklamujte

Zasílání SMS zpráv s informací o provedené transakci lze chápat jako jistou formu zabezpečení internetového bankovnictví či platebních karet. Dostanou však klienti zpět peníze v případě,... celý článek

Internetbanking: vylučuje bezpečnost pohodlí?

29. 4. 2004 | Kristýna Havligerová

Internetbanking: vylučuje bezpečnost pohodlí?

Zabezpečení internetového bankovnictví je důležité. Každá banka volí jiný systém, rozhoduje se mezi stupněm bezpečí a pohodlí. Jaké jsou přednosti a nedostatky jednotlivých variant? celý článek

Partners Financial Services