Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

O bankách a lidských snech

| 2. 10. 2003
O bankách a lidských snech
Měl jsem sen (Martin Luther King nechť promine tu parafrázi)! Šel jsem do banky! No, byla vystavěna tak, že už sama její budova vyjadřovala sílu a jistotu. A taky byla hezky upravená, vypadala lépe nežli nějaký obyčejný obchoďák. A uvnitř mě čekalo příjemné, ne nabubřelé, ale čisté a elegantní prostředí.

BEST WEB 2003
www stránky finančních institucí

Letos jsme pro vás opět připravili tradiční cestopis po finančních serverech na českém internetu, ovšem v novém kabátě.
Každých čtrnáct dnů si posvítíme na jednu skupinu webů, vybírat budeme z kategorií banky, pojišťovny, investiční společnosti, stavební spořitelny, penzijní fondy a leasingové společnosti. Povíme si, co by měly takové internetové prezentace obsahovat, shrneme hlavní nedostatky z loňského hodnocení a podíváme se, zda je dané společnosti napravily. 
Předních pět společností v každé kategorii projde hodnocením jedenáctičlenné odborné poroty.
O tom, kdo získá titul Best Web 2003, rozhodnete i vy. Svůj hlas vašemu favoritovi můžete dát na této stránce, každých čtrnáct dnů pro novou kategorii.

Právě probíhá hodnocení
kategorie banky
Přesně jak jsme slíbili v úterním článku, kterým jsme zahájili hon na nejlepší bankovní internetové stránky, přinášíme vám krátké zamyšlení nad tím, jak by měl vypadat takový web finančního domu. Ještě než se sami zamyslíte nad tím, kdo má nejlepší prezentaci v české webové síti, přijměte pozvání na krátkou návštěvu světa ideálu...

Měl jsem sen... Když jsem do banky vešel, na první pohled bylo jasné co a jak, kam jít a kde najdu to, co hledám. Pak na mě kdosi promluvil, vlídně a vstřícně. V něčem jsem byl možná laikem, a proto mi vysvětlil všechno jaksepatří "po lopatě". Když jsem naopak věděl, o čem mluví, tak mě už nikdo nezdržoval zbytečným vysvětlováním a šli jsme rovnou k věci...

Internetová prezentace není ničím menším nežli virtuální vstupní branou do světa zcela reálného. Branou, která umí spojit svět vnitřní a vnější - čekající zástupy v ulicích dokáže přivést třeba za přepážku banky, bankovní úředníky zase na jednotlivá pracoviště či do tepla klientských domovů.

Uživatelů internetu je u nás už mnoho, pokud považujeme více než 30 % populace za zajímavou skupinu lidí. A nejsou to lidé hloupí. Pokud si tohle uvědomíme, měl bych jednu jasnou radu, jak vytvořit dobrou bankovní prezentaci:

"DEJTE CHYTRÝM LIDEM CHYTRÉ INFORMACE A CHYTRÉ MOŽNOSTI CHYTRÝM ZPŮSOBEM."

Vážně, o nic jiného tu nejde. A teď k jednotlivým částem této hrozně "moudré" věty.

1. CHYTRÝ ČLOVĚK
Tady jde především o dobrou definici cílových skupin, jejich specifik, jejich potřeb, motivů, preferencí a změn jejich požadavků, přání a tužeb.

Otázka k zamyšlení:
Na jakou klientelu se banka vlastně zaměřuje?

2. CHYTRÉ INFORMACE
Řeč je o informacích, které potřebují, abych do banky nemusel. Nebo o těch, které mě naopak přimějí do banky se vypravit (právě do banky TÉ, a ne do banky JINÉ).

Otázky k zamyšlení:
Jakými informacemi přilákat potenciálního klienta?
Které informace usnadní život či ušetří čas stávajícím klientům, potažmo vlastním bankovním úředníkům?
Které informace jsou důležité a které méně?
Které informace patří na úvodní stránku prezentace a které můžeme klidně někam odložit (ale tak, aby se daly lehce najít)?

3. CHYTRÉ MOŽNOSTI
Dnešní webové prezentace by již měly mít vyšší ambice než být jen prostou, byť jakkoli rozsáhlou, statickou prezentací. Nové technologie umožňují mnohé dynamické aplikace, ať už hovoříme o různých kalkulačkách, on-line žádostech a možnostech jejich vyřizování nebo možnostech spravovat peníze on-line.

Otázky k zamyšlení:
Jaké možnosti dát klientovi, aby to v blízké době ušetřilo mé vlastní – bankovní náklady?

4. CHYTRÝM ZPŮSOBEM
V tuto chvíli hovoříme o dobrých způsobech jak komunikovat, o správně definované komunikační strategii, která bude stejně správně také realizována v praxi.

Otázka k zamyšlení:
Umí banka komunikovat s každou ze svých cílových skupin specifickým způsobem?

Že nic z toho, co tu píšu, není světoborné? Vždyť ano, jde přece pouze o transformaci základních pravidel komunikace aplikovaných do oblasti nových médií. Když je to ale tak samozřejmé, proč je dobrých bankovních prezentací u nás dosud tak málo? Pokud znáte klíč anebo máte co říci, těším se na váš názor.

A teď rada pro vás: Podívejte se na internetové stránky bank a zkuste se zamyslet na tím, který správce soukromých financí umí nejlépe e-komunikovat. A pak mu dejte svůj hlas na této stránce. Čas máte do čtvrtka 9. října. A nezapomeňte, že soutěžíme o tři ceny!

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-5
Ano
Ne

Diskuze

Žádný komentář nebyl vložen.

Oblíbená témata

banky, Internet, Web

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Exploatace, Reeskont, Clearing, penzijní společnosti, odstoupení od smlouvy, operátoři, petr brousil, dtest, specifikace, nákup nemovitosti, Objem projektů, Zapakatel.cz, týdenní výkonnost, ctp, česká vláda, odúmrť, žlutá linka, příspěvek na zapracování

4Z48668, 1AZ5001, 1AZ5001, 5B67050, 5B67051

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK