Nejlepší stavební spořitelna

Nejlepší stavební spořitelna
Včera skončila druhá etapa naší soutěže Best Web 2002, neboli hodnocení webových stránek finančních institucí, tentokráte stavebních spořitelen. Chcete vědět, kdo má nejlepší web a kdo totálně propadl?
Po prvním kole letošního Best Webu, které bylo věnováno bankám a jejich způsobu prezentace na síti sítí, přišla řada na stavební spořitelny. V této kategorii bych vedle silné orientace na vysvětlení produktu, jeho výhod a hlavně detailního popisu nabídky včetně různých výpočtů čekal i možnost uzavření smlouvy on-line. Realita je ovšem trochu jiná. Zatímco se kalkulačky staly až na jednu výjimkou standardem, s on-line smlouvami stále setkáte jen sporadicky. I v samotném zpracování stránek najdeme nejednu mouchu, podívejte se sami …

Liščí doupě

Profesionální práce marketérů a vysoká informační hodnota tvoří základ webu Českomoravské stavební spořitelny. Slabší layout prezentace spolu s její nejednotností v některých podsekcích se postaraly o ztrátu kytičky v grafice a navigaci. Trochu více kreativity místo sterilní čistoty by také neuškodilo. Jako totální selhání se ukázalo řešení, resp. neřešení bezpečnosti. Nezabezpečený přenos soukromých dat klienta včetně jeho rodného čísla by v dnešním světě protokolů https a dalších bezpečnostních standardů neměl mít šanci.

- BEST WEB 2002 -
CENA ČTENÁŘŮ PENÍZE.CZ

Cenu čtenářů serveru Peníze.cz za nejlepší webovou prezentaci stavební spořitelny roku 2002 získává Českomoravská stavební spořitelna

Českomoravské lišce, největší stavební spořitelně a loňskému vítězi v obou kategoriích (odborná porota a veřejnost), uniklo letošní prvenství v první jmenované o fous. U hlavního hodnotitele Leoše Bárty web zrovna nezazářil, odborná porota však byla vcelku spokojena. Dvojka s malým minusem znamená stříbrnou příčku. Liška sice na "těchto základech staví", ovšem konkurence má rychlejší dělníky. U čtenářů je však jedničkou - hlasovala pro ni téměř třetina - a tak nakonec si jedno zlato odnáší. Gratulujeme.

Klobouk dolů, Buřinko

Prezentace stavební spořitelny České spořitelny si pro letošní hodnocení oblékla nejen nový kabát, ale výrazně zlepšila i obsah. Corporate identity skupiny ČS je vidět na první pohled a to je dobře. Síla buřinky se ukrývá ve většině hodnocených aspektů. Za zmínku stojí slabší jednička za grafiku, což je nejlepší hodnocení ze všech webů, nebo vyřešení zabezpečení přenosu soukromých dat, se kterým si poradily pouze dvě z šesti spořitelen. K dokonalosti pak zbývá dotáhnout jazykovou stránku textů a trochu si pohrát s technickým řešením webu.

- BEST WEB 2002 -
CENA POROTY PENÍZE.CZ

Cenu poroty serveru Peníze.cz za nejlepší webovou prezentaci stavební spořitelny roku 2002 získává Stavební spořitelna České spořitelny

Loňský propadák, který zaostával jak v grafice, tak v obsahu, si z letošního kola odnáší vavříny. Vysvědčení buřinky se hemží samými jedničkami a dvojkami, trochu horší ortel vyřkla odborná porota. Celkový průměr – téměř čistá dvojka – však prvenství stačil. Gratulujeme. A protože je buřinka pro čtvrtinu čtenářů serveru Peníze.cz nejlepším webem, odnáší si ještě stříbro v této kagegorii.

Žlutý panáček už nezáří

Neúspěchem skončila letos Raiffeisenka. On-line služby, které web v loňském hodnocení vytáhly na druhou příčku, už letos nestačí. Celá prezentace působí amatérským dojmem, který rozhodně není hodný třetí největší stavební spořitelny na trhu. Nejde jen o slabší technické zpracování stránek, ale také grafiku a celkového kreativního ducha. Černý puntík si zaslouží opomenutí jakéhokoli zabezpečení přenosu soukromých dat klienta. K dobru můžeme žlutému panáčkovi přičíst zdařilou marketingovou a obchodní stránku webu spolu s jasnými informacemi.

Stříbro z loňska se tedy neopakuje, ba přímo naopak. Poslední místo podle poroty i podle čtenářů (spolu s Wuestenrot) snad přiměje IT oddělení Raiffeisenky k vybudování profesionálního webu.

Vše pod jednou oranžovou střechou

Zajímavým zpracováním úvodní stránky s notnou dávkou kreativity rozjíždí svůj web Wüstenrot stavební spořitelna. Také navigace přidává body k dobru, s čistou jedničkou je nejlepší v celém hodnocení. A najednou přichází zlom. Grafický layout se pomalu stává nudným, přes slabší texty se dostáváme k průměrnému technickému řešení a informační hodnotě, kterou web-pexeso rozhodně nedožene. Marketing za čtyři by na vysoké škole znamenal vyhazov, v naší soutěži podpořil propad webu na čtvrtou příčku, u čtenářů na místo poslední (spolu s Raiffeisen). Mít vše pod střechou ještě neznamená mít pod čepicí.

Hip, hip, HYPO

Šestka na trhu, stavební spořitelna HYPO, se do standardní pětice hodnocených webů vejít neměla. Byla by však škoda vyřadit jeden web, a tak jsme udělali výjimku.

Po kvalitním zpracování textů to jde s Hypem z kopce. Nic převratného, spíše střízlivé seznámení se stavebním spořením. Možnost stažení různých dokumentů může být přínosem, ovšem kalkulačku, která je u konkurence standardem, byste hledali marně. Web působí jako lepší internetová nástěnka, na kterou autoři přilepili firemní letáky. On-line služby se skutečně osobními daty přes nezabezpečený protokol znamenají pětku za bezpečnost a stejné je i porotou přisouzené celkové umístění. Od čtenářů získává bramborovou.

Pyramida po rekonstrukci

Právě v průběhu hodnocení rozjížděla Všeobecná stavební spořitelna Komerční banky své nové stránky, proto jsme s jejich hodnocením počkali až na závěr. A vyplatilo se.

Web VSS KB je kombinací kvalitního informačního zdroje se srozumitelnými texty. Navigace si po rekonstrukci zasloužila slabší jedničku, to je slušný výsledek. Pochválit musíme také respektování bezpečnosti přenosu soukromých dat, která na webu zadáte. Marketingový záměr prezentace je v porovnání s ostatními hodnocenými spíše průměrný. Proč tedy web pyramidy nevyhrál? Na vině je velmi slabá grafika webu, podle poroty nejhorší v celém hodnocení. Slovy porotce Michala Drtiny – grafik si "vesele a moudře" z Moderé pyramidy vystřelil. Celkově tedy za porotu Peníze.cz i za čtenáře bronz.

Vysvědčení hodnocených webů (známky jako ve škole)

Kdo hodnotil

Buřinka

Liška

Pyramida

Wüstenrot

HYPO

Raiffeisenka

Leoš Bárta

1,62

2,63

2,12

2,62

2,62

2,93

Odborná porota

2,57

1,82

2,54

2,45

2,83

3,01

Průměr poroty

2,1

2,23

2,33

2,54

2,73

3,00

Hlasování čtenářů1

25 %

31 %

16 %

8 %

12 %

8 %

Vysvětlivky:Buřinka - Stavební spořitelna České spořitelny; Liška - Českomoravská stavební spořitelna; Pyramida - Všeobecná stavební spořitelna Komerční banky; Raiffeisenka - Raiffeisen stavební spořitelna
1) procento z celkových hlasů čtenářů

Chcete mobil zadarmo?

Pokud ano, hlasujte a při troše štěstí jeden vyhrajete. Z druhého letošního kola si nový telefon odnesou - Jaromír Kubíček ze Znojma, Simona Krejčířová z Třeboně a Martina Černá z Roztok u Prahy. Všem výhercům gratulujeme.

Příští týden se můžete těšit na zahájení třetího kola soutěže Best web 2002, které věnujeme internetovým prezentacím investičních společností.

Souhlasíte s hodnocením porotců serveru Peníze.CZ i se čtenářskými hlasy? Pro koho byste hlasovali vy? Myslíte si, že je hodnocení objektivní - a pokud ne, proč? Napište nám, vaše reakce jsou pro naši práci důležité.

Držíte se udržitelnosti?

Držíte se udržitelnosti?

Generali Česká pořádá soutěž SME EnterPRIZE, která oceňuje udržitelné podnikání. Přihlásit se můžete do 5. dubna.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+3
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 3 komentářů

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

O dvou stranách jedné mince

24. 5. 2002 | Leoš Bárta

O dvou stranách jedné mince

A jsme ve finále! Dnešním hodnocením www prezentace Všeobecné stavební spořitelny KB končí další kolo soutěže Best Web 2002. Poté, co vyřknete svůj ortel, již nebude pochyb, kdo je... celý článek

Ani slunce, ani déšť – jen londýnská mlha

17. 5. 2002 | Leoš Bárta

Ani slunce, ani déšť – jen londýnská mlha

Obrázky jak z londýnského předměstí na vás čekají hned na titulní stránce hypos.cz. Hodnocením internetové prezentace Hypo stavební spořitelny se tak dostáváme do druhé části tohoto... celý článek

Ve stínu oranžovníku

10. 5. 2002 | Leoš Bárta

Ve stínu oranžovníku

Stavební spořitelna Wüstenrot je podle své pozice na trhu hodnocena jako čtvrtá v pořadí. Sledujte spolu s námi, jaké to je, navštívit její internetovou prezentaci poprvé. Pomozte hodnotit... celý článek

Žlutý panáček a jeho internetový domeček

3. 5. 2002 | Leoš Bárta

Žlutý panáček a jeho internetový domeček

Raiffeisen stavební spořitelna zastává na českém trhu 3. místo ve svém oboru. Dnes podrobíme přísnému hodnocení její internetovou prezentaci. Odpovídá její úroveň dnešním internetovým... celý článek

Osm známek pro Buřinku

26. 4. 2002 | Leoš Bárta

Osm známek pro Buřinku

Ve Stavební spořitelně České spořitelny si kdysi vymysleli buřinku. Té se rozhodli dát také virtuální podobu. Pojďte spolu s námi hodnotit, do jaké míry se jim to povedlo. 2. kolo soutěže... celý článek

Partners Financial Services