Co o webu Všeobecné stavební spořitelny Komerční banky soudí porotci Peníze.cz

Dušan Hradil | 24. 5. 2002
Michal Drtina, manažer internetového oddělení, Vltava-Labe-Press, a.s. Michal Drtina, manažer internetového oddělení, Vltava-Labe-Press, a.s.

Proti obsahu stránek nemám žádné připomínky, snad ani proti navigaci. Co mne však zaráží, je grafická úroveň prezentace. Nic proti modré. Modrá je dobrá, zpívá Žlutý pes. Ale toto? Modré kytičky a lidičky a samé obdelníčky. Úžasná "grafika", kterou však nezachrání ani kalkulačky, flashové a scriptové doplňky či informace o vzdálenosti obchodního místa od zadané polohy pomocí směrovacího čísla. Použiju-li hesla z převažující části prezentace, mohu pouze konstatovat, že si grafik "vesele a moudře" z Modré pyramidy vystřelil. Jak smutné srovnání s webem Komerční banky.

Vladimír Iliev, zástupce šéfredaktora, iStrategie.cz Vladimír Iliev, zástupce šéfredaktora, iStrategie.cz

Totálně hrozný web, člověk si připadá, že z obrázků lze poslepovat všechno. Z informačního hlediska je skoro nepochopitelná koncepce Kontaktního boxu, který na serveru působí jako katastrofická Černá skříňka. Jediný dobrý pokus je výpočet spoření.

Pavel Janeček Pavel Janeček, IT Manager, Pioneer Investments

Tak nevím, který z webů, starší či tento nový, byl lepší. Leč hodnotíme nový.

První, vcelku příznivý dojem se po chvíli používání vytratí. Vzhledem k celkové zabírané ploše je vlastnímu obsahu vymezen jen malý obdélník, ve kterém se odehrává celá komunikace s návštěvníkem stránek. Zbytek stránky, zhruba 2/3, zabírá reklamní plocha. To by snad bylo pochopitelné u zpravodajského serveru, ale zcela jistě ne zde. Hezky vyvedené grafické menu se při používání zdá být poněkud těžkopádné a obtížně navigovatelné. Při cestě webem jsem narazil na několik neprovázaných odkazů, ale to bych přičetl relativně malému stáří. On-line sekce zahrnuje obvyklé formuláře, bohužel nikde není napsáno, co se bude dít po jejich vyplnění. Zřejmě se tedy jedná o sběr dat pro přípravu smlouvy a její následné papírové zpracování. Nicméně, tam, kde nechávám své osobní údaje, bych očekával alespoň nástin jejich osudu. Kladem je však globální serverový certifikát, bez problémů akceptovaný prohlížečem. Vyhledávání funguje pouze ve statických informacích a nebere v úvahu obsah databáze firem, nabízejících např. slevy pro klienty VSSKB. Rovněž mne zklamala sekce Zábava. Je nelogicky umístěná v on-line menu a nabízí pouze tapety a screen-saver.

Radovan Jelen, marketing manager, internet full-service agentura Forrest Gump, a. s. Radovan Jelen, marketing manager, internet full-service agentura Forrest Gump, a. s.

Mám-li být opravdu velmi stručný, budu tvrdit, že je web Modré pyramidy po obsahové stránce téměř výborný, ale úroveň té vzhledové tak trochu pokulhává.

Autoři prezentace zřejmě ctili pravidlo "čím více, tím lépe". Snad právě proto komunikují aktuální novinku Rychlá půjčka zvýhodněna na homepage hned dvakrát. Rovněž překrývání loga při rozbalení animovaného Flash menu není nejšťastnějším řešením. Pochválit však na něm musím zejména to, že se s jeho pomocí dostanu na jeden klik kamkoliv.

Grafický design sice odpovídá korporátní modré, ale v tomto případě ve spojení s lidičkami a květinkami nevypadá příliš působivě.

Po obsahové stránce jsem však velmi spokojen, protože jsem našel vše, co jsem potřeboval: stručné a výstižné informace o nabídce, kalkulačku a modelové výpočty, vím, kam mohu zajít do pobočky, případně si mohu smlouvu uzavřít on-line a zabezpečeně. Doufejme, že se i sekce FAQ brzy naplní nějakým tím obsahem.

Petr Nešpůrek, obchodník, ARBOmedia Petr Nešpůrek, obchodník, ARBOmedia

Úvodní stránka webu Modré pyramidy je opravdu modrá! :)
Corporate Identity je tímto tedy odbyta a dodržena. Jarní motiv v květinkách na první pohled trochu připomíná spíše Hippie období. Všude samé květiny, rozmazané usmívající se děti a do toho velké vykričníky … :o)

I takto se dá pojmout úvodní stránka webu. Nicméně jsem duše trochu konzervativnější a u webu významné finanční instituce bych já osobně uvítal trochu střídmosti nebo alespoň jiného motivu. Navigace na webu je velmi jasná a přehledná. Nejdůležitější a aktuální informace jsou dostatečně zvýrazněné a vykričník upozorňuje na jejich důležitost. Horní navigace je dokonce je Flashi 6 a je rychlé a srozumitelné. Doplňující grafika je taková nijaká, neškodná, odpovídající… Také dolní lišta včetně levého rolovacího menu - 'moudré rozhodnutí' je zajímavá a hezká, ale díky ní je odkaz na online uzavření smlouvy na webu třikrát, což je už trochu moc ….

Po obsahové stránce bych řekl, že je web ve srovnání s předcházejícími trochu stručnější, což mnohdy může být dobře, ale ne vždy. Oceňuji uveřejnění finančních výsledků k 31.3.2002. Možnosti uzavření smlouvy a podání žádosti o úvěr online je v dnešní době hodně důležité a zabezpečení se zdá dostačující.

Martin Vymětal, Boomerang Publishing Martin Vymětal, Boomerang Publishing

Modrá pyramida, zdá se, stojí na vrcholu internetových prezentací stavebních spořitelen. Líbí se mi jasná grafika, snadná orientace a několik drobností, které čtenáři zpříjemňují život. Nejdříve budu chválit a pak kritizovat.

Grafická podoba stránek se mi zdá odpovídající tématu. Možná bych se zamyslel, proč nemají všechny společnosti Komerční banky podobnou CI, ale to je věc marketingu. Moje subjektivní doporučení je: více high tech vzhledu, méně pouťovosti a malované grafiky.

Moc se mi líbí dolní řádek; jmenovitě Moudré rozhodnutí a Kontaktní box. Elegantní řešení jak mít nejvyhledávanější informace vždy po ruce. Vyhledání nejbližší pobočky pomocí PSČ je milým nápadem stavějícím se proti prostému výčtu prodejních míst, jak to bývá zvykem.

Web Modré pyramidy je vůbec velmi prodejně zaměřený, což je mi, jako obchodníkovi, velmi sympatické. Velký poutač v pravém sloupci, jasná a jediná aktualita, kontaktní box a moudré rozhodnutí – to vše nás co nejrychleji navede k uzavření smlouvy. Tak to má být.

Nelíbí se mi, že je v levém sloupci obrazovky bílý prostor, jako by zde chyběla grafika. Stejně tak chválený pravý sloupec s prodejní upoutávkou by mohl být méně dominantní – příliš ubírá místo textu. Chybí mi tlačítko Home a tiskovým zprávám bych nevěnoval tak prestižní prostor jako hlavní stránku.

Mezi porotce patří také také Petr Bednář ze společnosti Ringier, Naveed Gill a Gabriela Hrušková z Tiscali a Eda Hekšová z Credit Suisse Asset Management. Jejich hodnocení zde chybí pro přílišnou časovou zaneprázdněnost.

Už jste někdy surfovali stránkami Všeobecné stavební spořitelny Komerční banky? Nezabloudili jste tam? Pomohly vám stránky v něčem? Svěřte se nám se svými zážitky.

Partneři soutěže
Tiscali
Strategie

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+7
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

O dvou stranách jedné mince

24. 5. 2002 | Leoš Bárta

O dvou stranách jedné mince

A jsme ve finále! Dnešním hodnocením www prezentace Všeobecné stavební spořitelny KB končí další kolo soutěže Best Web 2002. Poté, co vyřknete svůj ortel, již nebude pochyb, kdo je... celý článek

Partners Financial Services