Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Osm známek pro Buřinku

Osm známek pro Buřinku
Ve Stavební spořitelně České spořitelny si kdysi vymysleli buřinku. Té se rozhodli dát také virtuální podobu. Pojďte spolu s námi hodnotit, do jaké míry se jim to povedlo. 2. kolo soutěže Best Web 2002 pokračuje.
www stránky finančních institucí
Připravili jsme pro vás cestopis po serverech na českém internetu. Týden co týden se podíváme na jednu finanční instituci a její způsob prezentace na síti sítí. Hodnotíme vždy pět nejvýznamnějších firem daného oboru (banky, stavební spořitelny, investiční společnosti...), každý týden jednu. Poté (v šestém týdnu) bude následovat článek shrnující využití internetu daným odvětvím.
Hlavním hodnotitelem je Leoš Bárta, ředitel agentury eMARKET, porotu serveru Peníze.CZ tvoří deset osobností.
Adresa dnes hodnocených stránek:
www.burinka.cz

Hodnocení - výsledky
Kreativní rovina: 2 Marketingová rovina: 1 Informační rovina: 1- Grafická rovina: 1- Jazyková rovina: 2- Navigační rovina: 1- Technická rovina: 2 Bezpečnost: 1
Výsledná známka: 1,62



Kreativní rovina:

Decentní, jemná, harmonická, neklišovitá – taková je podle mého citu a vkusu úvodní stránka hodnocené prezentace. Jakápak ale kreativita? Poměrně běžné uspořádání dvou základních navigačních lišt, jeden vizuál a práce s korporátními barvami. Použitý foto vizuálek není sice obsahově kdovíjak objevný, ale harmonizuje s celým layoutem a nepůsobí trapně. Nevtíravá a jemná flashová animace firemního sloganu příjemně oživuje celý prostor homepage. Komunikované aktuality však zbytečně kazí úvodní dobrý dojem, určitě by stálo za námahu najít pro ně jiné strukturální uspořádání.

Výsledná známka (jako ve škole): 2



Marketingová rovina:

Být firemní prezentací či produktovou microsite? Toť otázka, pravil by dnes Hamlet, kdyby se hlouběji zajímal o internet. Do které z uvedených skupin hodnocený web zařadit? Ať tak či onak, z marketingového a obchodního hlediska nenechali v SSČS nic náhodě. Prezentace je postavena na komunikační strategii respektující základní potřeby běžného zájemce o stavební spoření. Při exkurzi v eBuřince rozhodně nebudete zatěžováni nadměrným množstvím konvenčích informačních struktur, vše je však podřízeno základním dvěma cílům. Za prvé - do popředí vyzdvihnout nosný produkt a za druhé – dát potenciálnímu klientovi co nejvíc možností, jak se rychle rozhodnout. Ve prospěch prezentujícího, samozřejmě.

V oblasti využití interaktivních možností internetu jako média projevili autoři notnou dávku zdravé aktivity. Cokoli je nutné nebo zajímavé vědět o stavebním spoření, si můžete spočítat a vymodelovat. K návštěvě doporučuji sekci Produkty a služby/On-line služby, kde najdete např. simulační program, který je výtečnou pomůckou pro příkladové sestavení vlastního spořicího programu, formulář pro posouzení bonity klienta nebo dokonce možnost uzavřít smlouvu o stavebním spoření on-line.

Výsledná známka: 1



Informační rovina:

Seznam slevových firem v sekci Bydlení pro každého nabízí udivující množství informací o smluvních partnerech SSČS. Škoda jen, že výsledkem vašeho hledání bude poměrně nepřehledný výčet hyperlinků bez jakékoli možnosti třídění podle zájmu uživatele nebo podle nabízeného sortimentu produktů či služeb.

V sekci Bydlení pro každého/Reality je připravena aplikace umožňující vyhledat byty, domy a pozemky podle lokalit. On-line kontaktní formulář v sekci Představení společnosti/Kontakty vám zase umožní zaslat svou otázku a obdržet na ni odpověď, případně být kontaktován zpětně pomocí telefonu. Za skvělé služby (doufám, že také skvěle fungující služby) považuji Telebus a SMS Telebus. Za směšným názvem se skrývá tzv. Telefonní buřinková služba, jejíž podstatou je možnost telefonického získávání informací o nabídce služeb a údajů o stavu vašeho vkladového či úvěrového účtu stavebního spoření (tolik citace z webu).

Při vyhledávání poboček jsem zabrousil do Královehradeckého kraje, ale marně. Jakpak bych ale mohl uspět, když nevím, že Hradec Králové nebo Náchod kdosi přesunul do kraje Pardubického. Já vím, neznalost zeměpisu mě neomlouvá.

Výsledná známka: 1-



Grafická rovina:

Už při hodnocení webu mateřské České spořitelny jsem zmiňoval velmi pozitivní fakt, že je v rámci finanční rodiny dobře pracování s korporátním grafický layoutem. Prezentace buřinky nejen že v tomto ohledu exceluje, troufám si dokonce tvrdit, že po grafické stránce je mnohem zdařilejší než stránky ČS. Nechci být nařčen ze srovnávání nesrovnatelného, nicméně v rámci finanční skupiny tvářící se tak jednolitě se komparace přímo nabízí.

Je mi líto, že v rámci jednotlivých podsekcí je layout homepage, který ji činí tak zajímavou, vystřídán zase jen nudnou korporátní lištou v kombinaci s dominantním bílým prostorem a nepříliš hezky zalamovaným textem. Samotné členění textu na odstavce s občasnými tučnými nadpisy a neodsazenými odstavci nevypadá zrovna nejpřehledněji.

Výsledná známka: 1-



Jazyková rovina:

Jazyk prezentace zcela nepochopitelně nerespektuje fakt, že velké procento (neptejte se mě ale, jaké procento) uživatelů o stavebním spoření a související problematice příliš mnoho neví. Složitá větná stavba (dále jen stavba) a ne zrovna šťastný výběr slovotvorných prostředků (dále jen Výběr) vytváří efekt pregnantní a jasné komunikace, která nesnese dvojího výkladu, jen se netváří zrovna přátelsky.

Při náhodných jazykových rozborech jsem např. v sekci Představení společnosti/Základní údaje objevil chybně vystavěné souvětí po syntaktické stránce ("Od zahájení své obchodní činnosti v polovině roku 1994 vyrostla v renomovanou společnost a zaujala v něm přední pozice." – v čem?). Hned o větu dále se vyskytuje poměrně obvyklá chyba v interpunkci, kdy vsuvka není oddělena čárkou z obou stran ("Stavební spořitelna České spořitelny, a. s. představuje…"). Dal jsem si tu práci a zjistil, že v některých případech se taková chyba opakuje, v některých je napsáno správně. Divné…

Výsledná známka: 2-



Navigační rovina:

Chybí druhotná navigace. O řád výš ve struktuře nebo o stránku zpět se dostanete jen s pomocí navigace vašeho prohlížeče. Uf, už se mi tato věta, kterou používám téměř při každém hodnocení, zajídá. Ale co naplat? Uživatelský komfort především a dobrá navigace k tomu určitě neodmyslitelně patří. Na obranu hodnocené prezentace však nutno poznamenat, že systém menu a podmenu je přítomen v každé podsekci a tak není velkým problémem dostat se odkudkoli k jinému požadovanému cíli. Hledání informací je poměrně jednoduché a cokoli se dá najít velmi rychle.

Výsledná známka: 1-



Technická rovina:

V úvodu podotýkám, že v rovině bezpečnosti tentokrát je za co chválit. Přenos osobních informací mezi klientem a serverem je zabezpečen certifikátem vydaným KPN Qwest. Zdá se, že SSČS bere velmi vážně zodpovědnost za svěřené informace.


Výsledná známka: 2



Klady a zápory z technického hlediska - HTML kód
(+)
  • přehledné formátování zdrojového kódu
  • optimalizováno pro různé prohlížeče
  • meta tagy s klíčovými slovy a popisem pro vyhledávací roboty
(-)
  • vynechávání ALT textů, v některých tabulkách tag TR
  • vynechávání uvozovek u textových atributů
  • kód JavaScriptu není skryt pro prohlížeče, je zde náznak, ale u něj platí okřídlené "dvakrát měř, jednou řež" (pozn. výsledkem pokusu je "//*/")
  • navigace závislá na JavaScriptu
Použití CSS (kaskádové styly)
(+)
  • jejich samotné využití
(-)
Použití pokročilých technologií (Java, Flash, VRML, plugins)
(+)
  • dhtml menu
  • kontaktní formulář, výpočty (simulační program)
  • flash
  • uzavření smlouvy, vyřízení úvěru
  • posouzení bonity
  • vyhledávání poboček, obchody se slevou
(-)
  • server přestává odpovídat, při prohlížení jsem dostal mnohokrát "connection refused" (23/4/02, 9.15)
  • vyhledávání poboček


Závěr:
Profesionálně zpracovaná www prezentace, která na první pohled upoutá dobrým grafickým konceptem a přátelským prostředím. Nabídněte si z překvapující šíře nabídky interaktivních komunikačních toků a množství backgroundových informačních struktur. Po jazykové stránce by však prezentace burinka.cz mohla být mnohem lépe zpracována. Je co vylepšovat i v technické rovině. Nicméně výsledný dojem je zcela v duchu firemního sloganu. Burinka.cz je prezentací opravdu pro každého.

Doufám, že k tomuto hodnocení máte co říci a přidáte svůj názor

Hodnocení webu porotou serveru Peníze.CZ (známky jako ve škole)
PB MD NG EH GH VI PJ KK PN MV průměr
vzhled 4 - 2 - 2 3 3 1 3 - 2,571
obsah 1 - 3 - 3 4 3 2 2 - 2,571
Vysvětlivky: PB - Petr Bednář, Ringier; MD - Michal Drtina, Vltava-Labe Press; NG - Naveed Gill, Tiscali; EH - Eda Hekšová, CREDIT SUISSE ASSET MANAGEMENT; GH - Gabriela Hrušková, Tiscali; VI - Vladimír Iliev, Strategie; PJ - Pavel Janeček, Pioneer; KK - Kamil Kožíšek, Forrest Gump; PN - Petr Nešpůrek, ARBOmedia; MV - Martin Vymětal, Boomerang Publishing
Slovní komentáře jednotlivých porotců najdete na speciální stránce.

Vytrženo z kontextu
... jenom ta červená buřinka, kterou asi ztratila nějaká červená palice a je teď červená vzteky ... myslí si porotce Vladimír Iliev (Celý názor)
... On vůbec celý web je lenošivý ... říká porotce Pavel Janeček (Celý názor)
... musím říci, že autoři prezentace mají jaksepatří pod buřinkou ... říká porotce Kamil Kožíšek (Celý názor)


---> Kdo jsou porotci serveru Peníze.CZ? Seznamte se s nimi <---

  • Podívejte se, jak dopadlo hodnocení Českomoravské stavební spořitelny.

    Příští týden se můžete těšit na hodnocení webových stránek Raiffeisen stavební spořitelny.

    Pokud jste navštívili internetové stránky stavební spořitelny České spořitelny, jak se vám líbily? Našli jste na nich vše, co jste hledali? Napište nám své zkušenosti a názory.


    Partneři soutěže
    Tiscali
    Strategie
    • RSS
    • Kindle
    • Poslat e-mailem
    • Vytisknout

    Líbil se vám článek?

    +5
    Ano
    Ne

    Diskuze

    1. 5. 2002 | 12:10

    Pane Bárto, se zájmem sleduji vaše snažení... "obdivuji" lidi, kteří mohou mluvit a psát o věcech, kterým často moc nerozumí. Pokud si hrajete na jazykovědce, přečtěte si ještě jednou tohle: "...v některých případech se taková...více

    28. 4. 2002 | 7:54 | Dusan Baranovic/d.baranovic@centrum.cz

    WWW stranky se mi moc libi. Jsou nevtirave a ucelne rozvrhnute. Podavaji komplexni informaci o "burince". Nazev "burinka" je zajimavy a cesky, coz je v soucasne dobe cenne. více

    26. 4. 2002 | 13:58

    urcite? je treba aby na webu kde touzim predevsim po inormacich bylo nutne sledovat vselijake graficke vychytavky a tahat nejake bitmapove kolaze o nicem? ne! je to presne jak ma, ciste, jednoduche, prehledne, ... více

    26. 4. 2002 | 11:06 | TGP

    Opravdu nevím, co se panu Bártovi na buřince líbí. Podle mě je nudná, bez nápadu, absolutně chybí nějaká grafika či zajímavý nápad. Ach jo. více

    Naposledy navštívené

    Články

    Produkty a instituce

    Kalkulačky

    Poradna

    Finanční subjekty

    Nabídky práce

    Obchodní rejstřík

    Osoby v obchodním rejstříku

    Části obce

    Městské části

    Obce

    Okresy

    Témata

    Technická úroková míra, LIBID, Autarkie, účastnické fondy, jan sedláček, transformované fondy, penzijní fondy, daňové odpočty, železná ruda, stagnace ceny, zdeněk rudolský, GEnius Gratis, Luboš Smrčka, délka fixace, úsporná opatření, zaplo finance, Neograph, blankoindosament

    4L07584, 3AE0651, 4L07584, 9S21140, SH0A0004

    Přihlášení

    Jméno

    Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

    Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

    ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
    Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
    Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

    Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK