Ukončit smlouvy na pevnou linku u Telefonicy O2 je kumšt. Ani po měsících stížností firma svůj postup nezměnila.
Na zdlouhavé a komplikované rušení služby si stěžuje například čtenář Aktuálně.cz Jiří Král. „Na webu operátora sice najdete podrobné informace o všem možném, ale o ukončení pevné linky nikoliv. Najdete tam také desítky různých formulářů, ale vzor výpovědi tam není," popisuje své zkušenosti. Odpověď chybí také v rubrice Často kladené otázky.
Smlouvu nelze snadno ukončit ani telefonicky. Firma prý potřebuje jednoznačnou identifikaci zákazníka - prý po mnoha zkušenostech s lidmi, kteří neoprávněně rušili pevnou linku někomu jinému.
"Když už zákazník dojde do některé ze značkových prodejen O2 osobně, čeká ho neuvěřitelný zážitek," píše pan Král. Přestože měl s sebou občanský průkaz, zákaznické číslo (fakturu) a smlouvu, v prodejně s ním údajně nemohli výpověď sepsat.
Pracovníci značkové prodejny odkazují zákazníky na speciální telefonní linku. Tam jim další zaměstnanec O2 sdělí, že ani on není kompetentní, a že jim do pěti dnů zavolá zpět specialista.
Specialista většinou nespěchá, okamžitou odezvu nečekejte. „Když konečně zavolal, nejdřív mne dlouho přesvědčoval, abych smlouvu nerušil, a nabízel mi další produkty," vzpomíná pan Král. Ani když důrazně odpověděl, že je opravdu rozhodnutý pevnou linku zrušit, nebyl všemu konec.
Společnost O2 musí prý takovému klientovi nejdříve zaslat speciální kód. Posílá jej doporučeně klasickou poštou, čím se celá výpověď zdrží o další dny, protože ne každý má čas hned zajít na poštu.
Speciální kód pak musí zákazník nahlásit na telefonní lince a teprve pak mu začne běžet třicetidenní lhůta pro výpověď. Během ní samozřejmě ještě za službu platí.
Není to jednoduchá věc...
„Rušení smluv je poněkud složitější záležitostí než jejich uzavírání," vysvětluje komplikovaný proces mluvčí O2 Martin Žabka.
„Hrají zde roli různé faktory, například zda se jedná o vypovězení smlouvy po vypršení závazku nebo předčasnou výpověď, kde pak musí dojít k vyrovnání obou smluvních stran," říká.
Řešením otázek kolem ukončení smlouvy jsou proto pověřeni školení specialisté. „Zákazníky, kteří se rozhodnou vypovědět smlouvu, motivujeme k ukončení telefonickou cestou. Jednak z důvodu efektivity - zákazník nemusí jít osobně na značkovou prodejnu - a pak i proto, že zákazník je přepojen přímo na specialistu pro otázky ukončování smluv," dodává Žabka.
Mluvčí také vysvětluje, že - narozdíl od mnoha dalších situací - neexistuje závazný formulář pro výpověď pevné linky.
Celý článek si přečtete na Aktuálně.cz na adrese http://aktualne.centrum.cz/finance/bydleni/clanek.phtml?id=646036
Sdílejte článek, než ho smažem
Diskuze
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
18. 1. 2016 9:36, Věra Bártová
Nemohu pochopit, proč o2 nabízí nevýhodné tarify. Jsou výhodné pouze pro toho, kdo neustále telefonuje a ne pro lidi, kteří chtějí mít pouze telefon na doma, např. 300 volných minut, které jsem dosud měla a Internet. Platila jsem asi 543,99 Kč. Teď mi nabízí tel. tarif za 299,-- Kč + internet za 404,- Kč, což nepovažuji na výhodu. Jiný tarif, prý není možné. Jak je to možné? Telefon není pro důchodce?
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
21. 10. 2009 17:49, barusz
mě se nezdá že by byl nějaký problém... volala jsem-ukecávali mě(ale kdo by neukecával že jo, když si chtějí zákazníka udržet),nakonec mi poslali mi kod-ten jsem nahlásila a běžela 30 denní výpověd což je si myslím naprosto normální přístup... :-) u GTS novera výpověd trvá 3 měsíce takže bud ráda drahá Pavlíno, že si službu rušila právě u O2!!!!! :-)
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
V diskuzi je celkem (22 komentářů) příspěvků.