Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Třicet způsobů jak se nejen v nynější krizi zbavit stresu

| rubrika: Tip na knihu | 9. 3. 2009 | 1 komentář
Třicet způsobů jak se nejen v nynější krizi zbavit stresu
Obstát v pracovním i životním tempu a nepodlehnout stresu není snadné. Zvlášť, když se na Čechy z různých stran valí zprávy o krizi. Najít třicet způsobů, jak bojovat s negativním stresem, může pomoci knižní novinka trojice rakouských odborníků.

Žít ve stresu je pravidlo, které dnes patří k životnímu stylu moderní doby. Vyhnout se stresovým situacím prakticky nejde. Zažíváme je v práci, doma, v kontaktu s ostatními lidmi. Další dávku stresových situací způsobuje i nynější ekonomický útlum, který přináší řadu existenčních nejistot, přehodnocování strategií mnohých firem a ztrátu pracovních míst tisíců lidí.

Kniha 30 způsobů jak se zbavit stresu


30 způsobů jak se zbavit stresu
Autor: Johannes Huber, Hademar Bankhofer, Elisabeth Hewson
Formát: 17×24 cm, 120 stran
Datum vydání: 3. 2. 2009
ISBN: 978-80-247-2486-7
Edice: Psychologie pro každého
Nakladatelství: Grada

Dlouhodobý stres má pro člověka neblahé důsledky. Podle nejnovějších vědeckých výzkumů je pro zdraví člověka mnohem nebezpečnější, než se předpokládalo. Na tuto skutečnost se snaží upozornit trojice autorů knižní novinky nazvané „30 způsobů jak se zbavit stresu“, kterou vydalo v únoru nakladatelství Grada.

„Vlivem stresu slábne imunitní systém a tělo předčasně stárne. Permanentní stres může vyvolat srdeční infarkt, vysoký krevní tlak, poruchy spánku, mrtvici, žaludeční vředy a onemocnění štítné žlázy. Připravuje půdu pro předčasnou arteriosklerózu, protože negativně působí na krevní cévy,“ popisují autoři. Podle odborných poznatků blokuje stres při nedostatku spánku energii, nemilosrdně ničí stěny nervových a mozkových buněk, a člověka tak poškozuje fyzicky i psychicky.

Autoři na 120 stranách upozorňují, že vyhnout se stresu je v dnešní době prakticky nemožné a rady tipu „Vyvarujte se stresu!“ označují za nesmyslné. Snaží se vysvětlit, proč zvládá každý člověk stres rozdílně. „ Stres je subjektivní. Co je pro jednoho důvodem ke kapitulaci, protože se cítí přetížený, druhého naladí a podnítí ho k ještě vyšším výkonům,“ píší autoři. Zároveň nabízejí psychické techniky, možné fyzické aktivity i vhodnou stravu, jež pomáhají méně odolným lidem zvládat negativní stresové situace lépe.

Kdy je hladina stresu už nezvládnutelná, kdy je vhodná psychoterapie?

  • Při tělesných potížích přetrvávajících déle než rok, aniž by se podařilo najít somatickou příčinu.
  • V případě velkých návalů strachu nebo paniky (například strachu ze smrti, který je velmi intenzivní)
  • Při další zátěži v už tak stresem zatížených životních situacích (například při nutnosti péče o rodinného příslušníka, rozvodu, ztrátě zaměstnání).
  • V případě nevyřešených nebo zdánlivě neřešitelných konfliktech v rodině nebo zaměstnání.
  • Při déletrvajících pocitech bezmocnosti.
  • Když se člověk ve své životní situaci cítí přetížený nebo neschopný a trpí tím pocit jeho sebehodnoty.

Knížka ale není jen pouhým výčtem doporučení a možností, pomocí nichž můžeme podpořit vnitřní i vnější pohodu, a lépe tak bojovat se stresem. Autoři v ní velmi srozumitelnou formou umožňují čtenáři nahlédnout do procesů uvnitř lidského těla, které je zatěžované dlouhodobým stresem. Vysvětlují, že stresový podnět začíná v mozku, vede k aktivaci nervového systému a produkci hormonů, které ve stresové situaci zaplavují ve zlomku sekundy celé tělo. Nechávají čtenáře nahlédnout do chemie stresu, aby i laik pochopil, proč vlivem stresových podnětů buňky stárnou a proč je stres pro zdraví člověka tak nebezpečný.

Díky tomu se dá lépe pochopit, proč v boji proti stresu hraje významnou roli i správná výživa a životospráva. „Jíme rafinované, tedy čištěné produkty s velkým množstvím cukru, živočišného tuku, soli a chemické přísady prodlužující životnost potravin. Tak ze stravy odpadají všechny balastní látky, mnoho vitaminů a minerálů, které naše tělo potřebuje, aby mohlo harmonicky fungovat,“ vysvětlují autoři. Publikace je proto i cenným rádcem, jaká výživa je dobrá pro nervy, aby tělo netrpělo nedostatkem živin a nedostávalo se do dalšího stresu.

Autorskou trojici knižní novinky tvoří lékař Johannes Huber, světově známý odborník na hormony, dále publicista a odborník na oblast zdraví Hademar Bankhofer a novinářka a publicistka Elizabeth Hewson. Jejich společné poznatky a doporučení mohou být užitečné pro všechny, kdo se rozhodnou obrnit proti stresu, prolomit zaběhané vzorce svého chování a zkusit svůj život prožít i v hektické době zdravěji a příjemnějším tempem.

Jak silně na vás působí stres? Dokážete mu v práci a osobním životě čelit? Jaké jsou vaše zkušenosti? Podělte se o názor s ostatními.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+8
Ano
Ne

Diskuze

28. 10. 2014 | 9:46 | Marie

Jsem člověk optimisticky založený ,ale 2 roky na pracovním úřadě a obeslaných 240 společností,20 pohovoru a věková diskriminace 50+ ,z optimisty v tomto státě udělá pesimistu ať chce či nechce. My by jsme měli předávat zkušenosti...více

Oblíbená témata

tip

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Hold, Míra inflace, Světová banka, petr dvořák, daně, fintech, andrej babiš, bankovnictví, federal mogul, mezery, textový editor, Petr Lukáč, martin burda, veký bratr, jednotný trh, ČVUT, psychotesty, přihlášení pohledávky

1AX2171, 1AS4630, 1M31960, 4AJ9183, 4AT7794

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK