Ze zprávy za 2Q 2016 spol. Newzoo – přední světové zpravodajské agentury se zaměřením na hry, eSport a mobilní trh - vyplývá, že nejsilnější částí je právě online gaming – hraní her na internetu prostřednictvím PC a mobilních zařízení.
Dle prognózy pro rok 2016 herní průmysl v rámci světa vygeneruje 99,6 miliard amerických dolarů v tržbách, což znamená růst o 8,5 % v porovnání s rokem 2015. Poprvé v historii odvětví překoná mobilní hraní s 36,9 miliardami, tj. růst 21,3 %, hru na osobních počítačích. Trhu dominuje Asie a Tichomoří s 47% podílem. Čína sama o sobě generuje čtvrtinu celosvětových příjmů herního průmyslu. V rámci východní Evropy se Česká republika řadí na 4. místo s příjmy ve výši 128 milionů dolarů za Rusko, Ukrajinu a Polsko. Předpokládaná složená roční míra růstu (CAGR) do roku 2019 je na 6,6 % a počítá s dosažením globálních příjmů na částku 118,6 miliard amerických dolarů.
Online hraní je tedy samo o sobě výrazným hybatelem ekonomiky. V digitálním věku se jedná o přirozený vývoj. Jeho přínos spočívá nejen ve tvoření nových pracovních příležitostí a ve využití nejnovějších technologií.
Obrovskou výhodou je velmi malá bariéra pro vstup do hry. Umožňuje miliardám uživatelů soutěžit proti sobě – v reálném čase a bez nutnosti investic, či s velmi malým vkladem (na rozdíl od hraní na konzolích apod.). V tom je obrovský potenciál hry na internetu. Traffic, který herní prostředí generuje, vede k rozšiřování trhu a propojení s ostatními odvětvími. To platí také pro trh s hazardními hrami, který ve své online formě slaví obrovské úspěchy. Podle Statista.com se příjmy plynoucí z online hazardních her vyšplhají v roce 2016 na více než 45 miliard amerických dolarů (globálně). Hráči se transformovali v moderní gamery, upřednostňují rychlejší a bezpečnou hru ve virtuálním prostředí a také skvělé marketingové pobídky online kasin, které kamenné podniky nenabízejí. Přehlídku toho nejlepší pro regionální hráče naleznete na kasino-online-sk.com.
Hra online a hlavně mobilní hraní se navíc jeví jako skvělý produkt pro eSporty. Mnohé mobilní herní tituly jsou již dnes transformované v eSport utkání. Přechod k eSportům je efektivní způsob jak oslovit mladou generaci uživatelů a zainteresovanost milenialů je pro úspěšné fungování mnoha trhů klíčová. Rychlost rozvoje eSport odvětví bude značně závislé na regionech (velká oblíbenost v Číně, kde již přes 20 % top mobilních her zažilo i eSport event). Západní trhy očekávají pomalejší přechod, ale opět zde sehraje klíčovou roli mobilní platforma, a to ve formě webů či aplikací jako je Youtube nebo Twitch. V tomto kontextu obchodní příležitosti pro herní společnosti spočívají hlavně ve tvorbě partnerství, sponzoringu a reklamě.
Sdílejte článek, než ho smažem