Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Praha v centru pozornosti: Pojízdná seznamka pro všechny. A zadarmo!

Seznamovací vagony v pražském metru zaujaly celý svět. Krátce po prezidentově viróze Česká republika v zahraničních médiích opět boduje. Překlady nebyly nejpřesnější, a tak se psalo i o sexuálních orgiích v české MHD. Chcete v metru volnou lásku? Nebo byste upřednostnili v hromadné dopravě jiný zlepšovák? Co si to o tom myslíte?
Praha v centru pozornosti: Pojízdná seznamka pro všechny. A zadarmo!

Člověk, tedy přinejmenším Pražák, se tak často rozčiluje nad přeplněnými tramvajemi, zaměstnává se rušením a změnami spojů, střemhlavým zadlužováním a bezostyšným tunelováním pražského dopravního podniku, že úplně zapomíná na city.

Partner rubriky

Partnerem rubriky Co si o tom myslíte? je nakladatelství Grada. Z jeho nabídky by vás mohlo zajímat třeba...

L. Neščáková: Jak skončit pracovní poměrz pohledu zaměstnavatele a zaměstnance

Publikace se zabývá všemi způsoby skončení pracovního poměru, dohod o provedení práce a dohod o pracovní činnosti.

J. Jakubka, Z. Schmied: Zákoník práce 2013 s výkladem

Publikace zahrnuje komplexní seznámení se změnami, které přinášejí všechny novely zákoníku práce.

Středa, tak v metru třeba

Dopravní podnik se rozhodl, že to postaví na hlavu – abychom zapomněli na všechny mouchy erární dojné krávy, dá nám prostor pro lásku. Vždyť je tu jaro, máj…

Poslední vagony metra se vyhradí k seznamování nezadaných. Cestu do práce, na nákup, na trénink nebo do kina si tak budete moct ukrátit tokáním a nahazováním udičky. Kdo techniku vypiluje k dokonalosti, zvýší brzy efektivitu cestování na maximum: z domova vyrazí sám, do kina už v páru.

Česká republika tak jde odvážně proti světovým trendům. Zatímco jinde zavádějí pro zvýšení bezpečnosti oddělené vagony pro muže a pro ženy a instalují do vozů kamery, my jsme volnomyšlenkáři – chceme otevřít dveře metra volné lásce. Nápad zatím nedostal přesné kontury – není ještě jasné, zda budou mít seznamovací vagony všechny vozy a zda se jim nevyhradí třeba jen jeden den v týdnu. Monika Lojínová z dopravního podniku by si prý uměla představit každou středu. Den k seznamování jak vyšitý.

Už se známe dost. Bohužel

Nápad však vzbuzuje i otázky.  Tak například – myslí někdo na homosexuály a cyklisty? Podle prozatímních informací to vypadá, že obě skupiny by mohly být na cizí lásce bity. O speciálních vozech pro čtyřprocentní menšinu zatím nepadlo slovo. Hrozí, že kvůli tomu celá vize přijde nazmar. Intervaly mezi zastávkami jsou krátké, třeba z Muzea na Hlavním nádraží jste cobydup. Pokud bude nutné nejprve zjišťovat a selektovat, kdo radši pány a kdo dámy, nic víc se pořádně nestačí. Poslední vagony jsou navíc revírem cyklistů. Kdo je před náporem seznámeníchtivých ochrání? A hlavně – jak k tomu přijdou lidé z ostatních měst, kteří žádné metro nemají? Popasuje se Praha s přílivem přistěhovalců a naplavenin z ostatních krajů?

Člověk taky neví, jak se Češi s odvážnou novinkou vyrovnají. Žádní velcí pokrokáři, jak známo, nejsme. Docela dobře se může stát, že se každý poslednímu vagonu radši vyhne obloukem. Aby na něm neulpělo stigma tragéda, co si nedovede najít babu, nebo ještě hůř čumila a voblejzáka. Nikdy nevíte, kdo zrovna stojí na nástupišti.

Zajímavé také je, jak dopravní podnik přišel na to, že právě absence seznamovacích vagonů je to, co cestující v hromadné dopravě pálí nejvíc. Neocenili byste radši wi-fi? Nebo častější frekvenci obyčejných, neseznamovacích vlaků, abyste se ve špičce nemuseli mačkat a seznamovat se s tělesnými proporcemi ostatních víc, než chcete? Neznáme se už všichni až moc dobře?

Zdražování jízdného?

Bude, nebo nebude pražský dopravní podnik zdražovat jízdné? Právě neblahá finanční situace zadluženého dopravního podniku byla jedním z důvodů pádu pražské koalice ODS a TOP 09. Do médií prosákla informace, že je ve hře zdražení jízdného až o třetinu. Tehdy-ještě- primátor Bohuslav Svoboda, mírnil vášně a říkal, že na zdražování pro cestující ještě nedozrál čas, že je to jen jedna z možných cest, jak dostat dopravní podnik z dluhů. Pak se ale ukázalo, že dozrál čas na to, aby Svoboda vyklidil primátorskou kancelář. Teď začíná v dopravním podniku úřadovat TOP 09. Na výsledky si musíme počkat.

Všichni už jsou... tady. Z Mexika

Nápadů by se jistě našlo dost. A to je dnešní úkol pro vás, milí čtenáři. A netýká se zdaleka jen Pražanů, nějaké prostředky hromadné dopravy přeci občas využíváme všichni. Jaký by jim podle vás slušel zlepšovák?

Každopádně svět má o celé věci jasno. Mexický zpravodajský web vanguardia.com.mx vydal článek s titulkem V Praze je povolený sex v metru a mimo jiné v něm „citoval“ mluvčího ROPIDu „Felipe“ Drápala takto: „Cílem společnosti je zvýšit využití podzemní veřejné dopravy. K dispozici bude speciální vagon pro ty, kteří chtějí mít sex.“ Pokud jde o turisty z Mexika, nemusí si nejspíš čeští hoteliéři pro letošní sezónu dělat starosti.

Co si o tom myslíte vy?  Využili byste seznamovací vagon? Nebo se mu vyhnete obloukem? Jaký zlepšovák byste ocenili víc? A není to všechno jenom hra? Nepotřeboval nám dopravní podnik zkrátka poslat nám nějakou legrační vlaštovku, než poletí ceny jízdného zase strmě vzhůru?

Mluviti zlato!

Za dobré slovo knížku

Minulý týden jsme v rubrice Co si o tom myslíte? litovali Ludmilu Müllerovou, která musí hájit neobhajitelné a akrobaticky zachraňovat výplaty sociálních dávek. Tentokrát nikoli kvůli vnitřním chybám systému, ale kvůli tomu, že soud řekl, že se nedá nic dělat, nebyla na něj vypsaná zakázka v souladu s regulemi a musí se přestat používat.

Knížku bychom dnes rádi poslali Honzovi hned za první příspěvek do debaty. Dřív podle svých slov Honza pracoval pro firmu, která připravovala předešlý, předdrábkovský systém výplaty dávek. Pak odešel... Z jeho zprávy vybíráme: „Pár let po svém odchodu z firmy jsem potkal bývalého kolegu a už tehdy mi říkal, že je Drábek šílenec, že si to představuje jako Hurvínek válku a že to celá špatně skončí. To bylo minimálně rok před tím než to celé bouchlo...“

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+51
Ano
Ne

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Diskuze

2. 6. 2013 14:19 | Gabriel Pleska

Musím vás zklamat, Karle, peníze na to, abychom mohli nechat třeba měsíc novináře šťourat v kauzách pražského dopravního podniku nemáme. To je jedna věc. Druhá věc je, že k novinám – a podle našeho názoru i k serverům, jako je náš – patří nejenom zpravodajství a analýzy, ale také texty jiného druhu. Například texty fejetonistického ražení, glosy, komentáře – to jsou žánry, jejichž prvky běžně používáme v téhle rubrice. Ani finance by se neměly brát smrtelně vážně.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Karel 02. 06. 2013 14:01)

2. 6. 2013 14:01 | Karel

Opět stejná taktika a opět jim to všichni žerou, hlavně novináři. Vypustit do éteru nějakou volovinu, o které se bude nesmyslně diskutovat a překrýt tím nějakou všivárnu. Pokud jsme na serveru o penězích, měly by tu být články o tom, kolik cestování metrem stojí a stát bude a co se s penězi takto vybranými děje. Ale to bychom chtěli asi moc, jednodušší je chytit se nahozené návnady a bez námahy a rizika "dělat novinařinu".
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

1. 6. 2013 20:52 | Gabriel Pleska

Dobrý den, pane Jene. Peníze.cz nezměnily zaměření. V týž den, kdy vyšel tenhle článek, jsme přinesli i čistě servisní „osobněfinanční“ články. A jeden odlehčenejší, tenhle. Ten s osobními financemi opravdu souvisí volněji – ale děláme to tak už leta. Žádná změna. A konkurenci samozřejmě sledujeme. Máte pocit, že zaostáváme?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pan Jan 01. 06. 2013 00:39)

1. 6. 2013 14:22

Zdražení jízdného souvisí s osobními financemi. A dotace dopravního podniku platí každý...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pan Jan 01. 06. 2013 00:39)

1. 6. 2013 0:39 | Pan Jan

Jak tohle téma souvisí s osobními financemi? Nebo už Peníze.cz nějak změnily zaměření? Vezměte si příklad na Aktuálně.cz nebo Měšci, jak se mají dělat dobré články z oboru!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

30. 5. 2013 22:36 | Jindra Buk

Ať žije svoboda. Vždyt, kdo koho nutí jezdit v posledním vagoně. Já jsem jednoznačně pro. Když jedete z jedné konečné na druhou...Tak proč napokecat s někym s podobným osudem. Klidně bych zavedl i třeba kulturní vagon. Párkrát jsem potkal také ty dvojice kdy jeden hraje třeba na harmoniku a druhý vybírá peníze. Jasně že spíše otravují, ale kdyby takto směli hrát jen vybraní interpreti a jen v označeném vagoně, tak si je klidně a rád vyslechnu, a když budou hodně dobří, tak jim dám pětikorunu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

30. 5. 2013 16:20 | jezevec

po zkušenostech mých bližních bych spíše mínil, že mnohé ženy by raději uvítaly speciální vagon pro ty, které se NEchtějí seznámit. a které taky nechtějí být obtěžovány, oslovovány, otlapkávany, očumovány, neřkuli potřísněny všelijakými tekutinami. ale zdá se, že každý šéf prostě dělá to, na co stačí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazeno všech 7 komentářů

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Pragmatismus, Limitní cena, Private banking, daň z příjmů, třetí pilíř, penzijní společnosti, účastnické fondy, transformované fondy, FPD Savills, nezařazená evidence, Keňa, IKS KB? ČSOB, ePlatby, spendee, Autopilot, škodní události, hospodářská unie, Daneš Zátorský

8B32103, 1SC1588, 3P64946, 3AI3206, 4AN8298

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK