Člověk, tedy přinejmenším Pražák, se tak často rozčiluje nad přeplněnými tramvajemi, zaměstnává se rušením a změnami spojů, střemhlavým zadlužováním a bezostyšným tunelováním pražského dopravního podniku, že úplně zapomíná na city.
Středa, tak v metru třeba
Dopravní podnik se rozhodl, že to postaví na hlavu – abychom zapomněli na všechny mouchy erární dojné krávy, dá nám prostor pro lásku. Vždyť je tu jaro, máj…
Poslední vagony metra se vyhradí k seznamování nezadaných. Cestu do práce, na nákup, na trénink nebo do kina si tak budete moct ukrátit tokáním a nahazováním udičky. Kdo techniku vypiluje k dokonalosti, zvýší brzy efektivitu cestování na maximum: z domova vyrazí sám, do kina už v páru.
Česká republika tak jde odvážně proti světovým trendům. Zatímco jinde zavádějí pro zvýšení bezpečnosti oddělené vagony pro muže a pro ženy a instalují do vozů kamery, my jsme volnomyšlenkáři – chceme otevřít dveře metra volné lásce. Nápad zatím nedostal přesné kontury – není ještě jasné, zda budou mít seznamovací vagony všechny vozy a zda se jim nevyhradí třeba jen jeden den v týdnu. Monika Lojínová z dopravního podniku by si prý uměla představit každou středu. Den k seznamování jak vyšitý.
Už se známe dost. Bohužel
Nápad však vzbuzuje i otázky. Tak například – myslí někdo na homosexuály a cyklisty? Podle prozatímních informací to vypadá, že obě skupiny by mohly být na cizí lásce bity. O speciálních vozech pro čtyřprocentní menšinu zatím nepadlo slovo. Hrozí, že kvůli tomu celá vize přijde nazmar. Intervaly mezi zastávkami jsou krátké, třeba z Muzea na Hlavním nádraží jste cobydup. Pokud bude nutné nejprve zjišťovat a selektovat, kdo radši pány a kdo dámy, nic víc se pořádně nestačí. Poslední vagony jsou navíc revírem cyklistů. Kdo je před náporem seznámeníchtivých ochrání? A hlavně – jak k tomu přijdou lidé z ostatních měst, kteří žádné metro nemají? Popasuje se Praha s přílivem přistěhovalců a naplavenin z ostatních krajů?
Člověk taky neví, jak se Češi s odvážnou novinkou vyrovnají. Žádní velcí pokrokáři, jak známo, nejsme. Docela dobře se může stát, že se každý poslednímu vagonu radši vyhne obloukem. Aby na něm neulpělo stigma tragéda, co si nedovede najít babu, nebo ještě hůř čumila a voblejzáka. Nikdy nevíte, kdo zrovna stojí na nástupišti.
Zajímavé také je, jak dopravní podnik přišel na to, že právě absence seznamovacích vagonů je to, co cestující v hromadné dopravě pálí nejvíc. Neocenili byste radši wi-fi? Nebo častější frekvenci obyčejných, neseznamovacích vlaků, abyste se ve špičce nemuseli mačkat a seznamovat se s tělesnými proporcemi ostatních víc, než chcete? Neznáme se už všichni až moc dobře?
Všichni už jsou... tady. Z Mexika
Nápadů by se jistě našlo dost. A to je dnešní úkol pro vás, milí čtenáři. A netýká se zdaleka jen Pražanů, nějaké prostředky hromadné dopravy přeci občas využíváme všichni. Jaký by jim podle vás slušel zlepšovák?
Každopádně svět má o celé věci jasno. Mexický zpravodajský web vanguardia.com.mx vydal článek s titulkem V Praze je povolený sex v metru a mimo jiné v něm „citoval“ mluvčího ROPIDu „Felipe“ Drápala takto: „Cílem společnosti je zvýšit využití podzemní veřejné dopravy. K dispozici bude speciální vagon pro ty, kteří chtějí mít sex.“ Pokud jde o turisty z Mexika, nemusí si nejspíš čeští hoteliéři pro letošní sezónu dělat starosti.
Co si o tom myslíte vy? Využili byste seznamovací vagon? Nebo se mu vyhnete obloukem? Jaký zlepšovák byste ocenili víc? A není to všechno jenom hra? Nepotřeboval nám dopravní podnik zkrátka poslat nám nějakou legrační vlaštovku, než poletí ceny jízdného zase strmě vzhůru?
Sdílejte článek, než ho smažem
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno