Praha v centru pozornosti: Pojízdná seznamka pro všechny. A zadarmo!

Seznamovací vagony v pražském metru zaujaly celý svět. Krátce po prezidentově viróze Česká republika v zahraničních médiích opět boduje. Překlady nebyly nejpřesnější, a tak se psalo i o sexuálních orgiích v české MHD. Chcete v metru volnou lásku? Nebo byste upřednostnili v hromadné dopravě jiný zlepšovák? Co si to o tom myslíte?
Praha v centru pozornosti: Pojízdná seznamka pro všechny. A zadarmo!

Člověk, tedy přinejmenším Pražák, se tak často rozčiluje nad přeplněnými tramvajemi, zaměstnává se rušením a změnami spojů, střemhlavým zadlužováním a bezostyšným tunelováním pražského dopravního podniku, že úplně zapomíná na city.

Partner rubriky

Partnerem rubriky Co si o tom myslíte? je nakladatelství Grada. Z jeho nabídky by vás mohlo zajímat třeba...

L. Neščáková: Jak skončit pracovní poměrz pohledu zaměstnavatele a zaměstnance

Publikace se zabývá všemi způsoby skončení pracovního poměru, dohod o provedení práce a dohod o pracovní činnosti.

J. Jakubka, Z. Schmied: Zákoník práce 2013 s výkladem

Publikace zahrnuje komplexní seznámení se změnami, které přinášejí všechny novely zákoníku práce.

Středa, tak v metru třeba

Dopravní podnik se rozhodl, že to postaví na hlavu – abychom zapomněli na všechny mouchy erární dojné krávy, dá nám prostor pro lásku. Vždyť je tu jaro, máj…

Poslední vagony metra se vyhradí k seznamování nezadaných. Cestu do práce, na nákup, na trénink nebo do kina si tak budete moct ukrátit tokáním a nahazováním udičky. Kdo techniku vypiluje k dokonalosti, zvýší brzy efektivitu cestování na maximum: z domova vyrazí sám, do kina už v páru.

Česká republika tak jde odvážně proti světovým trendům. Zatímco jinde zavádějí pro zvýšení bezpečnosti oddělené vagony pro muže a pro ženy a instalují do vozů kamery, my jsme volnomyšlenkáři – chceme otevřít dveře metra volné lásce. Nápad zatím nedostal přesné kontury – není ještě jasné, zda budou mít seznamovací vagony všechny vozy a zda se jim nevyhradí třeba jen jeden den v týdnu. Monika Lojínová z dopravního podniku by si prý uměla představit každou středu. Den k seznamování jak vyšitý.

Už se známe dost. Bohužel

Nápad však vzbuzuje i otázky.  Tak například – myslí někdo na homosexuály a cyklisty? Podle prozatímních informací to vypadá, že obě skupiny by mohly být na cizí lásce bity. O speciálních vozech pro čtyřprocentní menšinu zatím nepadlo slovo. Hrozí, že kvůli tomu celá vize přijde nazmar. Intervaly mezi zastávkami jsou krátké, třeba z Muzea na Hlavním nádraží jste cobydup. Pokud bude nutné nejprve zjišťovat a selektovat, kdo radši pány a kdo dámy, nic víc se pořádně nestačí. Poslední vagony jsou navíc revírem cyklistů. Kdo je před náporem seznámeníchtivých ochrání? A hlavně – jak k tomu přijdou lidé z ostatních měst, kteří žádné metro nemají? Popasuje se Praha s přílivem přistěhovalců a naplavenin z ostatních krajů?

Člověk taky neví, jak se Češi s odvážnou novinkou vyrovnají. Žádní velcí pokrokáři, jak známo, nejsme. Docela dobře se může stát, že se každý poslednímu vagonu radši vyhne obloukem. Aby na něm neulpělo stigma tragéda, co si nedovede najít babu, nebo ještě hůř čumila a voblejzáka. Nikdy nevíte, kdo zrovna stojí na nástupišti.

Zajímavé také je, jak dopravní podnik přišel na to, že právě absence seznamovacích vagonů je to, co cestující v hromadné dopravě pálí nejvíc. Neocenili byste radši wi-fi? Nebo častější frekvenci obyčejných, neseznamovacích vlaků, abyste se ve špičce nemuseli mačkat a seznamovat se s tělesnými proporcemi ostatních víc, než chcete? Neznáme se už všichni až moc dobře?

Zdražování jízdného?

Bude, nebo nebude pražský dopravní podnik zdražovat jízdné? Právě neblahá finanční situace zadluženého dopravního podniku byla jedním z důvodů pádu pražské koalice ODS a TOP 09. Do médií prosákla informace, že je ve hře zdražení jízdného až o třetinu. Tehdy-ještě- primátor Bohuslav Svoboda, mírnil vášně a říkal, že na zdražování pro cestující ještě nedozrál čas, že je to jen jedna z možných cest, jak dostat dopravní podnik z dluhů. Pak se ale ukázalo, že dozrál čas na to, aby Svoboda vyklidil primátorskou kancelář. Teď začíná v dopravním podniku úřadovat TOP 09. Na výsledky si musíme počkat.

Všichni už jsou... tady. Z Mexika

Nápadů by se jistě našlo dost. A to je dnešní úkol pro vás, milí čtenáři. A netýká se zdaleka jen Pražanů, nějaké prostředky hromadné dopravy přeci občas využíváme všichni. Jaký by jim podle vás slušel zlepšovák?

Každopádně svět má o celé věci jasno. Mexický zpravodajský web vanguardia.com.mx vydal článek s titulkem V Praze je povolený sex v metru a mimo jiné v něm „citoval“ mluvčího ROPIDu „Felipe“ Drápala takto: „Cílem společnosti je zvýšit využití podzemní veřejné dopravy. K dispozici bude speciální vagon pro ty, kteří chtějí mít sex.“ Pokud jde o turisty z Mexika, nemusí si nejspíš čeští hoteliéři pro letošní sezónu dělat starosti.

Co si o tom myslíte vy?  Využili byste seznamovací vagon? Nebo se mu vyhnete obloukem? Jaký zlepšovák byste ocenili víc? A není to všechno jenom hra? Nepotřeboval nám dopravní podnik zkrátka poslat nám nějakou legrační vlaštovku, než poletí ceny jízdného zase strmě vzhůru?

Mluviti zlato!

Za dobré slovo knížku

Minulý týden jsme v rubrice Co si o tom myslíte? litovali Ludmilu Müllerovou, která musí hájit neobhajitelné a akrobaticky zachraňovat výplaty sociálních dávek. Tentokrát nikoli kvůli vnitřním chybám systému, ale kvůli tomu, že soud řekl, že se nedá nic dělat, nebyla na něj vypsaná zakázka v souladu s regulemi a musí se přestat používat.

Knížku bychom dnes rádi poslali Honzovi hned za první příspěvek do debaty. Dřív podle svých slov Honza pracoval pro firmu, která připravovala předešlý, předdrábkovský systém výplaty dávek. Pak odešel... Z jeho zprávy vybíráme: „Pár let po svém odchodu z firmy jsem potkal bývalého kolegu a už tehdy mi říkal, že je Drábek šílenec, že si to představuje jako Hurvínek válku a že to celá špatně skončí. To bylo minimálně rok před tím než to celé bouchlo...“

Dlouhodobý investiční produkt

Dlouhodobý investiční produkt

Myslete na sebe a zabezpečte se na penzi co nejlépe. Třeba investováním do široké nabídky fondů.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+51
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 7 komentářů

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Diskuze

2. 6. 2013 14:19 | Gabriel Pleska

Musím vás zklamat, Karle, peníze na to, abychom mohli nechat třeba měsíc novináře šťourat v kauzách pražského dopravního podniku nemáme. To je jedna věc. Druhá věc je, že k novinám – a podle našeho názoru i k serverům, jako je náš – patří nejenom zpravodajství a analýzy, ale také texty jiného druhu. Například texty fejetonistického ražení, glosy, komentáře – to jsou žánry, jejichž prvky běžně používáme v téhle rubrice. Ani finance by se neměly brát smrtelně vážně.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 6. 2013 14:01 | Karel

Opět stejná taktika a opět jim to všichni žerou, hlavně novináři. Vypustit do éteru nějakou volovinu, o které se bude nesmyslně diskutovat a překrýt tím nějakou všivárnu. Pokud jsme na serveru o penězích, měly by tu být články o tom, kolik cestování metrem stojí a stát bude a co se s penězi takto vybranými děje. Ale to bychom chtěli asi moc, jednodušší je chytit se nahozené návnady a bez námahy a rizika "dělat novinařinu".
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 6. 2013 20:52 | Gabriel Pleska

Dobrý den, pane Jene. Peníze.cz nezměnily zaměření. V týž den, kdy vyšel tenhle článek, jsme přinesli i čistě servisní „osobněfinanční“ články. A jeden odlehčenejší, tenhle. Ten s osobními financemi opravdu souvisí volněji – ale děláme to tak už leta. Žádná změna. A konkurenci samozřejmě sledujeme. Máte pocit, že zaostáváme?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 6. 2013 14:22

Zdražení jízdného souvisí s osobními financemi. A dotace dopravního podniku platí každý...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 6. 2013 0:39 | Pan Jan

Jak tohle téma souvisí s osobními financemi? Nebo už Peníze.cz nějak změnily zaměření? Vezměte si příklad na Aktuálně.cz nebo Měšci, jak se mají dělat dobré články z oboru!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 5. 2013 22:36 | Jindra Buk

Ať žije svoboda. Vždyt, kdo koho nutí jezdit v posledním vagoně. Já jsem jednoznačně pro. Když jedete z jedné konečné na druhou...Tak proč napokecat s někym s podobným osudem. Klidně bych zavedl i třeba kulturní vagon. Párkrát jsem potkal také ty dvojice kdy jeden hraje třeba na harmoniku a druhý vybírá peníze. Jasně že spíše otravují, ale kdyby takto směli hrát jen vybraní interpreti a jen v označeném vagoně, tak si je klidně a rád vyslechnu, a když budou hodně dobří, tak jim dám pětikorunu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 5. 2013 16:20 | jezevec

po zkušenostech mých bližních bych spíše mínil, že mnohé ženy by raději uvítaly speciální vagon pro ty, které se NEchtějí seznámit. a které taky nechtějí být obtěžovány, oslovovány, otlapkávany, očumovány, neřkuli potřísněny všelijakými tekutinami. ale zdá se, že každý šéf prostě dělá to, na co stačí.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazeno všech 7 komentářů

Informace na této stránce mají povahu diskusního fóra pro registrované uživatele. Byť je pro publikování příspěvku vyžadována registrace, vydavatel neručí za pravdivost zveřejněných informací a neověřuje jejich faktickou správnost či autenticitu. Pokud jste zaznamenali příspěvek, který by tu být neměl, napište nám na redakce@penize.cz

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Šéf Transparency International: Dopravní podnik? Důkazů je, že to musí skončit soudem

8. 9. 2012 | Ondřej Tůma | 4 komentáře

Šéf Transparency International: Dopravní podnik? Důkazů je, že to musí skončit soudem

„Důkazů je opravdu tolik a provinění jsou tak závažná, že si vůbec nedokážu představit, že by to neskončilo před soudem,“ říká v exkluzivním rozhovoru ke kauze pražského dopravního... celý článek

Dvořák, Janeček, Šachta, Rittig, nebo Randák? Zvolte si svého padoucha!

1. 3. 2012 | Petra Dlouhá | 9 komentářů

Dvořák, Janeček, Šachta, Rittig, nebo Randák? Zvolte si svého padoucha!

Kradeš, lžeš a podvádíš, tuneluješ, odkláníš a nedaníš. Taková obvinění slýcháme v Česku často. V souvislosti s kauzami pražského dopravního podniku alias erární dojné krávy se s nimi... celý článek

Tomáš Hudeček o pražském dopravním podniku: Takové náhody se v životě běžného člověka nestávají!

26. 11. 2011 | Martin Vlnas

Tomáš Hudeček o pražském dopravním podniku: Takové náhody se v životě běžného člověka nestávají!

„V soukromém sektoru mají podnikatelé tendenci víc vydělávat, u firem hospodařících s veřejnými prostředky je obrovský úspěch už setrvání na svém. Ani to management podniku nedokázal,“... celý článek

Na černo nikdy nejela, přesto má platit 41 pokut. Za 650 tisíc!

4. 11. 2011 | Petra Dlouhá | 147 komentářů

Na černo nikdy nejela, přesto má platit 41 pokut. Za 650 tisíc!

Jezdíte na černo? Paní Jaroslava ne. Přesto po ní pražský dopravní podnik vymáhá šest set padesát tisíc a v exekuci jí chce zabavit i střechu nad hlavou. Má spravedlnost a lidskost... celý článek

Revizor: když se z povolání stane cejch

13. 4. 2011 | Petra Dlouhá | 30 komentářů

Revizor: když se z povolání stane cejch

Sotva je zmerčíme, dostáváme osypky. Máme nutkavou potřebu si odplivnout a vulgárně ulevit. Přirovnáváme je k estébákům. Když jim chceme zavřít pusu, natrhneme jim ucho a přerazíme... celý článek

Partners Financial Services