Na test jsme zvolili nejjednodušší karosářskou verzi – třísedadlový furgon s kratším ze dvou rozvorů, tedy s objemem5 m3a nosností1092 kg. Na výběr jsou ještě další tři verze s vyšší střechou a větší délkou, přičemž největší varianta s tímto motorem má nosnost 1200 kg a objem 8,4 m3 (L2H2P2). Navíc si připlatíte jen 60 000 korun.
Když základ, tak turbodiesel o výkonu 90 k (silnější má 115 k). Právě z pod kapoty přišly první dobré zprávy – i s tímto základním motorem se trafic dokáže pohybovat svižně a dobře zvládne i jízdu s plným nákladovým prostorem. Motor zatahuje již od nízkých otáček a plný výkon se dostavuje již na úrovní 1500 otáček za minutu! Příznivé jsou také zprávy z palubního počítače, který je ve standardní výbavě. Průměr se dá udržet pod osmi litry na sto kilometrů, což při devadesátilitrové nádrži znamená, že dojezd přesahuje1100 km. Při naloženém voze mírně stoupá, ale zůstává hluboko pod 10 l/100 km. Díky dobře odstupňované šestistupňové převodovce není nutné nadbytečně často řadit.
U dodávky patří k nejpodstatnějším atributům řešení nákladového prostoru, u něhož oceňuji, že s výjimkou podběhů má zcela rovnou a pravidelnou podlahu. Šířka mezi podběhy (1268 mm) je samozřejmě dostatečná na celou paletu. K výhodám traficu patří nízká nákladová hrana (53,5 mm), snadný přístup nákladového prostoru jak do 180 stupňů otevíratelnými zadními dvoukřídlými dveřmi, tak rozlehlými posuvnými dveřmi na pravém boku. Široká plastová lišta dobře chrání boky vozu před případnými drobnými poškozeními.
Řidič i posádka tráví v kabině většinu své pracovní doby a Renault k tomu přihlédl. Manuální klimatizace je v základní výbavě a velmi prakticky řešená kabina je i dobře odhlučněna. Řidič si dobře upraví polohu díky výškově nastavitelnému volantu i sedadlu a navíc má vhodně rozmístěny potřebné ovladače i přihrádky. Všechny tři členy ochrání v případě nehody airbagy a ve standardu je samozřejmě i systém ABS. Trafic se také výtečně řídí, ovládání vozu je i díky optimálně nastavenému posilovači řízení velmi příjemné a účinné brzdy zvládají i plně naložený vůz.
Trafic patří ke stálicím evropských i českých silnic, což má logiku, neboť Renault je již řadu let prodejcem č. 1 v kategorii užitkových vozů. Přispívá k tomu jistě záruku 5 let nebo200 000 km, což je důkazem kvality i zajímavé nabídky pro potenciální zákazníky.
Více informací hledejte na www.renault.cz/uzitkove-vozy
Sdílejte článek, než ho smažem