Reklamní grilovačka penzijních společností. Hlasujte pro nejlepší spot

Pozor, pozor: videonahrávky obsažené v tomto článku jsou určené (přednostně) osobám starším šestatřiceti let. Na vstup do druhého pilíře máte čas do konce června. Reklamní grilovačka penzijních společností je v plném proudu. A vy jste živý terč. Nalákal vás křepčící Geňa, šaolin v bouráku, melouny, nebo prima rodinka?
Reklamní grilovačka penzijních společností. Hlasujte pro nejlepší spot

Sedmdesát milionů korun. To je suma, kterou smějí penzijní společnosti podle zákona investovat do reklamy na důchodové spoření ve druhém pilíři. Peníze vynaložené na propagaci třetího pilíře (čili doplňkového penzijního spoření) ovšem žádný strop nemají. A většina penzijních společností prozatím (přinejmenším v televizních spotech) komunikuje zajištění na stáří jako jedno téma - aniž by se rozlišovalo, zda se právě vrtá divákovi díra do hlavy kvůli pilíři druhému či třetímu. Důležité zkrátka je, aby byl ve stáří v suchu, že. A aby byla v suchu taky penzijní společnost.

Partner rubriky

Partnerem rubriky Co si o tom myslíte? je nakladatelství Grada. Z jeho nabídky by vás mohlo zajímat třeba...

Forex-Zone: Forex – jak zbohatnout a nekrást

Tým profesionálních traderů vám jasně a srozumitelně osvětluje problematiku obchodování měnových párů – Forexu.

M. Buffett, D. Clark: Nová Buffettologie

Osvědčené investiční techniky pro měnící se trhy, díky nimž se stal Warren Buffett světově proslulým investorem.

Spoření v druhém pilíři nabízí šest společností. Televizní spot k zjištění na stáří mají čtyři z nich. Který je podle vás nejpodařenější? Hlasujte. Pořadí, ve kterém je předestřeme my, vychází z preferencí autorky článku. Vy ho však svými hlasy můžete docela snadno rozcupovat a postavit na hlavu. Ale pozor: pro tentokrát necháváme zcela plavat kvalitu a parametry finančních produktů jako takových (ty pro vás ostatně Peníze.cz bedlivě sledují a proklepávají dost často). Dnes se budeme zabývat výhradně televizní reklamou. Ba co víc: nehodláme se pasovat do role marketingových expertů, beztak by se nám to nepodařilo. Který spot zaujme? Který pobaví? A který vám leze nesnesitelně na nervy? Jsme zvědaví na váš názor.

Zlatá medaile: Šaolin vsází na jednoduchost, nechává mluvit symboly

+14
+
-

Komerční banka nám naservírovala asijskou zimu a jaro. Zajištění na stáří razí v patnáctivteřinovém spotu z prostředí šaolinského chrámu. Právě úspornost a schopnost sdělit vše jednoduchou scénkou z prostředí, které samo o sobě nese dost významu na to, aby bylo možné slovním vysvětlováním na cestě k pointě šetřit, vyneslo reklamu v našem hodnocení na první místo. Kontrast dvou symbolů - mnišského života a drahé káry, kterým z něj člověk odjede do penze - funguje. Díky stručnosti a slovní, výrazové i „gagové“ úspornosti má reklama ve srovnání s ostatními slušné šance, že nezačne po druhém zhlédnutí otravovat a zdržovat. A napoprvé i pobaví, což rozhodně není samozřejmost. Logickým mínusem je rozsah „asijské kampaně“, která tlačí i ostatní produkty Komerční banky, a tudíž je jí na člověka jaksi příliš.

 

Stříbrná medaile: Spokojená rodinka

+16
+
-

Stříbrnou medailí jsme se rozhodli vyznamenat Českou spořitelnu. Kratší verze jejího spotu k důchodové reformě má třicet vteřin, během kterých se seznamujeme s trampotami jedné rodinky – synek beznadějně hledá obor, který ho proslaví, aby se jednou postaral o rodiče. Tisíckrát omletý koncept, který velice snadno splyne s jinými. Těžko říct, jestli by si divák dokázal reklamu při náhodném zhlédnutí se značkou České spořitelny spontánně spojit nebýt Tomáše a Lenky, kteří se mihnou v závěru a které čeští televizní diváci znají déle a lépe, než by si nejspíš přáli. Nicméně, i když jde o formát otřepaný, podařilo se ho uchopit způsobem poměrně vlídným a nenásilným. A podařilo se sehnat vcelku roztomilé dítě, které mu dalo tvář.

 

Bronz: Penzička

+12
+
-

Tady je na místě připomenout, že o pořadí reklamních spotů rozhodoval subjektivní úsudek autorčin. Jinak by přirozeně Penzička České pojišťovny musela skončit jednoznačně na prvním místě – alespoň kdyby se hodnotila účinnost kampaně. Ostatně, očekáváme, že nejlépe vyjde i z čtenářského hlasování. Vsadit na partu improvizujících komiků z národem milovaného a řadou diváckých cen ověnčeného pořadu Partička – k tomu nepotřebujete povahu hráče. Od České pojišťovny, ani její reklamní agentury tato volba nevyžadovala téměř žádnou invenci, stačilo se zkrátka svézt na fenoménu, který drtí české mainstreamové publikum i jeho bránice. Hrozí sice, že to poleze části potencionální klientely na nervy, ale masa je masa – a ta si groteskní situační humor, pro který neexistuje hranice trapnosti a ochoty zesměšnit sám sebe, žádá.

 

Bramborová medaile: Melouny na stojáka

-32
+
-

ČSOB se rozhodla stejně jako Česká pojišťovna využít divácky oblíbeného formátu: stand-up comedy, který známe z pořadu Na stojáka. Stejně jako Česká pojišťovna také vsadila na známou, i když podstatně méně okoukanou tvář. Potenciál obrovský, výsledek žalostný. Navzdory návodným salvám smíchu, které se z domnělého publika ozvou po každé větě Miloše Knorra, výsledek nudí, protože jednoduše – a to je ve spotu založeném na tomto konceptu nedostatek fatální – není vtipný. A kde humor není, tam může jen těžko gradovat nebo směřovat k pointě. Takže za nás: palec dolů.

 

Jak se reklamní spoty penzijních společností líbí vám? Hlasujte a své postřehy pište do diskuse. Neváhejte se s námi pustit do polemiky. A nezapomeňte nám nechat kontakt. Nejzajímavější příspěvek odměníme knížkou od Grady.

Mluviti zlato! Za dobré slovo knížku

Minulý týden jsme se v rubrice Co si o tom myslíte? věnovali spotřebnímu zboží a tomu, jak výrobci zařizují, abyste si museli pořídit brzy zase další a pak další. Říká se tomu plánované zastarávání a údajně se k němu používají takzvaná kurvítka, součástky, které v pravý čas způsobí neopravitelnou poruchu... Pokud jste článek nečetli, doporučujeme ho. A doporučujeme i diskuzi, která tentokrát byla stejně přínosná jako článek sám.

Dobrých příspěvků do diskuze byla plná hrst, těžko vybrat jeden. Ale přece – vybrali jsme ten, který byl podepsaný písmeny cml. Jeho autor v něm píše o tom, že kurvítek vlastně netřeba. Tlak na to, aby výrobek byl superlevný, brání prý vývojářům vyvinout cokoli, co by vydržet mohlo... Autorovi bychom rádi poslali slíbenou knížku.

Dlouhodobý investiční produkt

Dlouhodobý investiční produkt

Myslete na sebe a zabezpečte se na penzi co nejlépe. Třeba investováním do široké nabídky fondů.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+2
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 12 komentářů

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Diskuze

4. 6. 2013 16:18 | Matěj

Nad ubohostí komentářů fakt jen rozum zůstává stát... Někdo tu mele o nějakých klaunech, přitom se v tomto článku žádný spot s klauny neobjevuje.
Další mele něco o dobrém zboží, které se prodává samo, jak se má prodávat, když lidé jako vy jsou tak negramotní a uměj jen tlachat hlouposti a vlastně vůbec nevědí o čem je řeč.
A pak někdo posílá penzijní společnosti někam, kdo se ho tu ptal na tento názor? Zase si jen nějaký ubožák potřebuje zaspamovat...
Pak zase někdo neustále tlachá o tom, že ten kdo má peníze, tak se zařídí jinak, ale kdo nám tedy konečně prozradí ten spásný způsob, jak si na ten důchod ušetřit? Myslím, že když opravdu vymyslí něco spásného, tak si to může nechat patentovat a vydělá na tom majlant... Tak kde jsou ty nápady?
Lidi... Zamyslete se... Když vám to tak leží v žaludku, II pilíř, reforma, Partners, nebo cokoliv jiného... Tak proč sem lezete? Proč čtete ty články? Jen prostě prudíte a bojíte se, že by to mohla být pravda...

Jinak tedy můj názor ke spotů:
KB - sice nemám jejich reklamy rád, ale spot je jednoduchý, výstižný
ČP a ČSBO - ponižování komiků je opravdu šílené, nedá se na to koukat při jejich pořadech a v reklamách už vůbec ne.
ČS - fádní jako všechny jejich reklamy.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 5. 2013 12:26 | DavidK

Nový zákon na reklamu?!?!
Všechny reklamy nám podmazávají svou verzi. Chtějí abychom spořili u nich a slibují nám šťastné a finančně zabezpečené stáří.
Nevím kolik stojí reklama,ale odhaduji, že výroba spotu+ vysílání v hlavním vysílacím čase je určitě drahá záležitost.(5-8mil.)
Kdo to nakonec zaplatí?... Pokud by vláda prosadila nový zákon na reklamu:V případě,že podlehnu lákavé reklamě a ve stáří nebudu finančně zajištěný(propadem trhů,či díky nulovým výnosům způsobených špatnou ekonomikou,apod.) mi banka za tuto klamavou reklamu zaplatí rozdíl k finanční jistotě ve stáří.tak jdu do toho!!!.... jinak je to stále tlachání, jakože Harvardovy fondy jsou nejlepší, nebo tahle bílá je nejbělejší.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 5. 2013 7:33

v jednom spotu tam vyčpělý komik radí tomu mladšímu, aby si dával "dvě stovky" na penzi. Jestli je tohle poselství Partners národu, tak to je mazec.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 5. 2013 21:06 | Milan

Ať mi penzijní společnosti vlezou kamsi. Jsou to jen darmožrouti, kteří vysávají společnost.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 5. 2013 16:34 | Podlesni

Koho myslíte tím schopným? Aha, všeho schopným...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 5. 2013 16:32 | Podlesni

Ta Penzička je vysloveně trapná. Naprostá ubohost. Druhý pilíř je propadák, neboť v dnešní době se lidé bojí, že se ty peníze znárodní, nebo tak něco, dřív než půjdou do důchodu. No a kdo peníze má, tak ten se postará jinak...
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 5. 2013 11:29 | ZIKO

Dobré zboží se prodává samo. Všelijaká reklama toliko pro ...dobrá jest.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 5. 2013 11:14 | Josef

Všechny reklamy pro chytré lidi, kteří trochu myslí můžou jít někam.......! Zbytečně vyhozené peníze, je to směšné , dělají si z lidí blázny.Jako všechno co doposud vláda vymyslela.Už by bylo načase s tím něco udělat, když člověk sleduje co všechno se děje ve sněmovně, chrápe položenej na stole-ostuda a výsměch občanům a ještě se tam bude povalovat do příštích voleb, a dokonce být ministrem , to není schopen s tím někdo neco udělat?Vždyť je to hnus!!!
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 5. 2013 7:51

Za prachy cokoliv. S kýmkoliv. Jakkoliv.
A je zkrátka potřeba si na to zvyknout.
Ostatně Partička sama o sobě je na úrovni někdejšího Tele Tele.


2. pilíř je absolutní obchodní propadák. Přitom to bylo dopředu jasné. Názorně se tu ukazuje, jak jsou lidé z vedení firem a státu odtržení od reality. Nebo ulobbováni.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 5. 2013 7:11 | Boika

Reklamní šot "Partičky" to je bezkonkurenční ubohost, je překvapivé, kam až jsou schopný lidi klesnout.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 5. 2013 6:47 | brbla

jo, reklamní grilovačka Partners to je vono...
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 5. 2013 6:41 | hoogan

nejtrapnější televizní reklama na spoření na stáří je reklama s klauny, asi víme, komu patří...
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazeno všech 12 komentářů

Informace na této stránce mají povahu diskusního fóra pro registrované uživatele. Byť je pro publikování příspěvku vyžadována registrace, vydavatel neručí za pravdivost zveřejněných informací a neověřuje jejich faktickou správnost či autenticitu. Pokud jste zaznamenali příspěvek, který by tu být neměl, napište nám na redakce@penize.cz

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Srovnání investičních produktů: Kalkulátor nákladovosti a zhodnocení na Peníze.cz

24. 4. 2013 | redakce Peníze.CZ | 12 komentářů

Srovnání investičních produktů: Kalkulátor nákladovosti a zhodnocení na Peníze.cz

Ve spolupráci s redakcí odborného serveru Produktové listy jsme pro vás připravili unikátní kalkulátor poplatků, celkové nákladovosti a efektivity spoření/investování u čtyř investičních... celý článek

Bezprecedentní zhodnocení a minimální poplatky!

23. 4. 2013 | Martin Vlnas | 116 komentářů

Bezprecedentní zhodnocení a minimální poplatky!

„Před dvěma třemi lety socani taky řvali, že jakmile převezmou kormidlo, okamžitě sníží hranici pro odchod do důchodu na šedesát let. Kdo si to dneska pamatuje? Já a ještě asi čtyři... celý článek

Důchodové a doplňkové penzijní spoření: reformní novinky zatím netáhnou

28. 3. 2013 | Ondřej Tůma | 10 komentářů

Důchodové a doplňkové penzijní spoření: reformní novinky zatím netáhnou

Ve druhém pilíři zatím investuje přes 21 tisíc klientů, v účastnických fondech ještě o pár tisíc méně. Přečtěte si, o jaké investiční strategie je největší zájem a koho důchodová reforma... celý článek

Návod k použití druhého pilíře: Jsou moje peníze v důchodovém spoření v bezpečí?

27. 2. 2013 | Michaela Horáková | 32 komentářů

Návod k použití druhého pilíře: Jsou moje peníze v důchodovém spoření v bezpečí?

Jak jsme slibovali na závěr prvního dílu rozhovoru o praktických souvislostech důchodového spoření, dnes se zaměříme na to, jak jsou prostředky investované do důchodových fondů chráněné.... celý článek

Očima expertů: Půjdou „lidi od peněz“ do druhého pilíře důchodového systému?

8. 2. 2013 | Ondřej Tůma | 31 komentářů

Očima expertů: Půjdou „lidi od peněz“ do druhého pilíře důchodového systému?

Kdo jiný by měl mít jasno? Ptali jsme se ekonomů, finančníků a podnikatelů, jestli vstoupí do druhého pilíře důchodového systému.

Partners Financial Services