Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Lampárna: Nechtěná kreditní karta

Lampárna: Nechtěná kreditní karta
Do redakční Lampárny přišel dopis adresovaný primárně ombudsmanovi České spořitelny. Autor v něm protestuje proti vydání kreditní karty bez jeho souhlasu. Pomohlo mu to ale k něčemu?

V obálce, ve které je mi zasílán výpis z účtu (za tuto službu mimochodem platím), byl vložen leták s nabídkou vydání kreditní karty Visa Classic. Po přečetní letáku, který mne vybízel v případě zájmu o vyplnění dotazníku a zaslání na udanou adresu, jsem usoudil, že tento finanční produkt pro mne není zajímavý a NEVYPLNĚNÍM A NEODESLÁNÍM dotazníku jsem měl za to, že jsem České spořitelně (ČS) (profil, názory) dal dostatečně najevo, že nemám v tuto chvíli zájem o tento konkrétní produkt. Pro spravování svých financí využívám jiné spořitelní produkty ke své spokojenosti. Pokud se o své svobodné vůli rozhodnu pro jakýkoli další, obrátím se na spořitelní odborníky.

Dotýká se mě, že finanční ústav ví lépe než já, co potřebuji, a vystavil mi kreditní platební kartu. A to způsobem velmi neobvyklým (v dopise je způsob popsán jako ....jedná se o marketingovou akci, která zatím v našich podmínkách není tak zcela běžná.....).

Holá fakta o marketingové akci

Ve schránce jsem nalezl oznámení o uložení doporučeného dopisu na místní poště. Poté co jsem musel na poštu dojít a vystát frontu u okénka, jsem dostal doporučený dopis "Do vlastních rukou" od ČS. Po otevření dopisu jsem se dozvěděl, že mi byla ze strany ČS vyrobena karta Visa Classic s číslem 1209 k účtu číslo xxx a byl přidělen PIN xxx. Nabyl jsem mylného dojmu, že jedné z platebních karet Visa, jež používám, vypršela platnost a musím se, jak bylo v dopise zdůrazněno, dostavit osobně na pobočku, která vede můj účet a záležitost vyřídit. ČS v poslední době změnila otevírací dobu na svých pobočkách. Tato změna byla předmětem kritiky veřejnosti, avšak mne se moc netýkala, protože využívám další spořitelní produkt - Servis 24. Tuto službu využívám hlavně z důvodů úspory času. Vzhledem k tomu, že pracuji na opačném konci Prahy, jsem musel ve svém programu najít volný čas a jet přes celou Prahu do pobočky. Po více než dvacetiminutovém čekání, kdy jsem měl dost času si všimnout, že většina přepážek je neobsazena, jsem se od pracovnice pobočky ke svému překvapení dozvěděl, že mi byla vydána další kreditní karta a bude mi stanovena výše úvěru. Požádal jsem tedy, ať mi ukáže moji žádost o kartu. Ukázalo se, že žádná žádost neexistuje a mám se rozhodnout, zda kartu chci, nebo ji mají zrušit. Na můj další dotaz, zda dalším krokem bude zřízen hypotéční úvěr nebo stavební spoření, odpověděla pracovnice, že tedy zavolá pana vedoucího. Pan Ing. Eliáš se mi snažil vysvětlit, jak z dat, které o mně ČS vede, bylo usouzeno, že jsem váženým klientem, a proto mi byla zřízena karta. Zeptal jsem se, kým bylo usouzeno a jaké mám záruky, že mi nebude zřízen další účet nebo nebudou činěny jakékoli jiné z mé strany NEVYŽÁDANÉ kroky.

Argumentace pana vedoucího byla chabá a zjevně nechápal, co mne na celé situaci rozhořčuje, když o kartu nestojím, tak mi ji prostě nevydají a je to vyřešené. Že ztrácím čas svůj a spořitelních pracovníků vysvětlováním toho, že nechci konkrétní produkt, že kvůli tomu musím chodit na poštu, následně na pobočku, tam čekat a v závěru se dozvědět, že veškeré kroky jsou činěny z důvodu ušetření mého času, mne uvádí ve zmatek.

A nejhorší na celé této situaci je, že se jedná o marketingovou akci, která podobným způsobem zasáhne i další klienty, kteří si budou muset podobným způsobem vyřizovat své záležitosti. Možná někteří si prostě zanadávají na ztrátu času a mávnou nad tím rukou. Nicméně ve svém okolí jsem se dozvěděl o dalších podobně postižených klientech ČS a tento fakt svědčí o tom, že marketingové oddělení finančního ústavu se uchyluje ke způsobům, který býval vlastní ne příliš seriózním zásilkovým službám.

Tento způsob není úsporou času klientů a má stížnost se NETÝKÁ zasílání informací o službách banky, ale NEVYŽÁDANÝCH a NESCHVÁLENÝCH operací s mým účtem, ke kterým patří i vydávání platebních karet.

Jaké jsou vaše zkušenosti s marketingovými akcemi bank? Také vám Česká spořitelna vydala kreditní kartu? Máte podobný zážitek s jinou bankou nebo finanční institucí? Podělte se o své názory s ostatními!

Vaše názory a zkušenosti s finančními institucemi, internetovou hrou a dalšími subjekty můžete sami umisťovat do naší sekce Lampárna.

Dopis ombudsmanovi a redakci Peníze.CZ napsal Mgr. Alexej Jirout.

Zajištěne fondy HSBC
Při koupi přes Peníze.CZ dostanete do 16.8. k investici 1% bonus!
  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-2
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

16. 7. 2002 11:26, Michal

Internetove bankovnictvi ZB mi zas tolik uzivatelsky privetive nepripada, ale jinak ve vsem s Vami souhlasim. ČS je zkostnately a tezkopadny kolos, v nemz dosud jeste zdaleka nepochopili, co to je klient.

Reagovat

 

+44
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 14. 07. 2002 15:26)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

12. 7. 2002 19:51

Jak bylo v článku uvedeno, pan Mgr. si kreditní kartu NEOBJEDNAL proto si nemohl objednat doručení v určitou dobu DOMŮ, pane inteligentní Ing. a ještě inteligentnější Anonyme.
To jenom reakce na arogantní reakce.
Osobně se domnívám, že je jenom dobře, když jakákoliv banka tímto způsobem dá klientovi najevo, že o něm ví a zná jeho kvality. Jenom ta forma je asi trošku nešťastná.
K Č. poště není třeba nic dodávat. Zásilky vyřizují čám dál rychleji, ale v době emailu se děsím, pokud musím poštu jednou za měsíc navštívit.
Můj názor tedy zní: chválím ČS za takovou akci, ale podstatné mínus je zasílání doporučeného dopisu a vyrobení karty, pokud nemají od klienta průkazné ANO.

Reagovat

 

-9
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (20 komentářů)

18. 7. 2002 | 16:52

Nevím, zda znáte českou poštu jinak než z vyprávění, ale u nás se neobtěžují s doporučenými dopisy ani zazvonit, rovnou hází lísteček do schránky. Ale ne vždy, jednou jsem ve schránce našel dopis do vlastních rukou (ten s...více

18. 7. 2002 | 15:38 | TGP

No nevím, mě by docela vyhovovalo, když by mi banka nové karty doručila až domů... více

17. 7. 2002 | 11:24 | Ing. Inženýr

Hmm, taky si myslím, že se karty nezasílají poštou anio v zahraničí. Jestli jsem tomu správně porozumněl tak ČS tu kartu také neposílala, ale poslala PIN a karta byla uložena na pobočce. Myslím si, že tímto je bezpečnost...více

17. 7. 2002 | 4:29 | Jake

To neni tak zcela presne - jiz nejakou dobu v USA (zcela legalne) ziji a neni vubec bezne, ze by vam banka nebo jina organizace poslala kreditni kartu bez vyzadani. Je pravda, ze nabidky karet prichazeji porad (v me poste...více

16. 7. 2002 | 11:26 | Michal

Internetove bankovnictvi ZB mi zas tolik uzivatelsky privetive nepripada, ale jinak ve vsem s Vami souhlasim. ČS je zkostnately a tezkopadny kolos, v nemz dosud jeste zdaleka nepochopili, co to je klient. více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Tržní nabídka, Vklad s výpovědní lhůtou, Syntetická evidence, t-mobile, restaurace, mobilní operátoři, telefónica, nemovitosti, start-up, marek orawski, Saldo státního rozpočtu, slabý dolar, depozitní sazby, přesčas, dopravní infrastruktura, EQUAL, Marcus Evans, kurzy měn

4AH6555, 4AH6565, 4AH6555, 1SU0048, 1SU0045

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK