Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Soud potvrdil: Za triky se slevami hrozí obchodům vyšší pokuty

| rubrika: Aktuálně.cz | 15. 6. 2014 | 2 komentáře
Krajský soud v Brně ve sporu s řetězcem Kaufland uznal argumenty České obchodní inspekce.
Soud potvrdil: Za triky se slevami hrozí obchodům vyšší pokuty

Za podvody při slevových akcích hrozí obchodníkům vyšší pokuty. Česká obchodní inspekce jim totiž jako přitěžující okolnost může přičíst fakt, že spotřebitelé si nemusí chyby všimnout hned při placení, ale až později (nebo vůbec), takže reklamace je obtížná.

Argumenty České obchodní inspekce nyní ve sporu s obchodním řetězcem Kaufland potvrdil Krajský soud v Brně, k němuž se společnost odvolala.

Část nakupujících si vůbec neuvědomí, že ceny uvedené u zboží v prodejně nesouhlasí s částkami účtovanými u pokladny, protože se nesnaží zapamatovat si nebo zapisovat ceny všech výroků.

„Pokud to nakupující nezjistí ihned při placení, že mu nebyla zaúčtovaná sleva deklarovaná na cenovce u příslušného zboží, je jeho situace při požadování případné náhrady později komplikovaná, popřípadě si své poškození nemusí vůbec uvědomit,“ konstatoval senát Krajského soudu v Brně, vedený Zuzanou Bystřickou.

Podle něj jde o přitěžující okolnost, která má vliv na zvýšení pokuty za chyby při slevových akcích.

Anketa

Kontrolujete si u pokladny účtenku?

Vše za polovinu. Vlastně jen něco

Kaufland dostal od České obchodní inspekce pokutu ve výši 120 tisíc korun za předražení nákupů a chyby při slevových akcích v prodejnách v Brně a Kyjově.

Kontroloři zjistili, že prodejny nabízely takzvané slevové koše, u nichž byla informace o slevě 50 procent na každé zboží. Ve skutečnosti ale byly v koších výrobky s různou slevou od osmi do 34 procent, zatímco slibovaná padesátiprocentní sleva platila jenom na menší části zboží.

Česká obchodní inspekce v pokutě přihlédla jako k přitěžující okolnosti k takzvanému kritériu odstranitelnosti. Tedy faktu, že pokud lidé nezjistí chyby při vyúčtování slev u pokladny, nemusí už být při pozdější reklamaci úspěšní.

Kaufland s tím nesouhlasil. Podle právníků řetězce nemusí lidé reklamaci uplatnit hned, ale mohou přijít kdykoliv, kdy pochybení zjistí. Lidé tedy mají právo žádat o náhradu škody.

Soudci se nyní postavili na stranu inspekce. Podle nich je přísnější pokuta ve výši 120 tisíc spravedlivá a je správně pohlíženo i k přitěžující okolnosti.

Celý článek si přečtete na Aktuálně.cz

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+13
Ano
Ne

Diskuze

16. 6. 2014 | 23:16 | Podlesni

Co za půl dne, ani né za půl hodiny. Lidé jezdí za slevami z větších vzdáleností a tak si nekoupí jen ten který produkt,ale zpravidla udělají již větší nákup. 120.000,- Kč by měl zaplati vedoucí prodejny ze svého a 120.000.000,-Kč...více

15. 6. 2014 | 20:40 | miro

Postihovat podrazy v obchodní praxi je sice správné,ale pokuta 120 000 pro takový řetězec jako je Kauflandje směšná.Jen na těch nesprávných cenách vydělají na pokutu za půl dne a jsou vysmátí.Vlk se nažral a koza zůstala...více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Price index (cenový index), Faktoring, Vklad na pevnou lhůtu, daňové odpočty, státní podpora, příspěvek zaměstnavatele, jan sedláček, penzijní fondy, akční modely, reinvestiční dluhopis, bramborový salát, neziskové společnosti, pojištění trvalých následků úrazu, vyúčtování zdravotního pojištění, dárce krve, měsíční záloha, Bramon, buffett partnershipakciové indexy

1SA0012, 4E98845, 4L07584, 9S21140, 5H56489

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK