Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Která banka v chytrém mobilu je nejlepší? Máme odpověď!

Která banka v chytrém mobilu je nejlepší? Máme odpověď!
Přinášíme unikátní srovnání bankovních aplikací pro chytré mobilní telefony.

V poslední době jsme na serveru Finparáda přinesli několik článků o bankovnictví pro chytré telefony. Věnovali jsme se aplikacím, které si stáhnete přímo do mobilního telefonu. Telefon pak funguje jako počítač, ve kterém ovládáte svou aplikaci, a ta se sama spojuje přes internet s bankou a provádí na základě vašich pokynů příslušné transakce. Bankami, které aktuálně aplikace pro mobilní bankovnictví nabízejí, jsou tyto: UniCredit Bank, Fio banka, mBank, Equa bank a Citibank.

Finparáda

Text vznikl ve spolupráci se serverem Finparáda, který zásobuje daty sekce Srovnání osobních účtů a Srovnání spořicích účtů na Peníze.cz.

Další bankou, která alespoň vyhlásila termín nasazení smartbankingu, je ČSOB a její divize ERA / Poštovní spořitelna. ČSOB s Erou slíbily zahájit provoz od ledna 2012. A jako poslední se ozvala GE Money Bank, která smartbanking s aplikací v mobilním telefonu rozjede v prosinci tohoto roku. Mobilní bankovnictví jen přes prohlížeč internetu v mobilním telefonu nabízí ZUNO bank a také naposledy zmíněná GE Money Bank.

Pomocí aplikace si můžete prohlížet zůstatky a historii plateb, můžete u většiny bank provádět platby a další úkony, na které jste zvyklí z internetového bankovnictví. Doplňkem bývají i různé další informace, jako kurzy měn, mapa nejbližších bankomatů apod.

UniCredit podporuje nejvíce typů telefonů

UniCredit

UniCredit Bank nabízí mobilní bankovnictví pro nejširší škálu mobilních telefonů. Můžete si stáhnout aplikace nejen pro iPhone s operačním systémem iOS, a tím pádem i pro iPad (oba od firmy Apple), dále pro rodinu mobilních telefonů s operačním systémem Android (od výrobců Samsung, HTC a dalších), ale i pro Nokie se Symbianem a pro manažerské telefony kanadského výrobce RIM s názvem BlackBerry.

Název aplikace je Banka v mobilu – Smart banking. Ke stažení a přihlášení jsou třeba dvě SMS s linkem pro stažení aplikace a s aktivačním kódem. Po stažení aplikace proběhne první přihlášení, při kterém jste vyzváni k zadání aktivačního kódu, který jste obdrželi prostřednictvím SMS. Při prvním přihlášení si zvolíte PIN a ten si zapamatujete, protože jej budete nadále používat pro přihlašování do svého mobilního bankovnictví. Jako nepřihlášený klient můžete prohlížet mapu bankomatů a mapu poboček UniCredit Bank, případně volat na call centrum, jehož číslo vidíte v přihlašovacím okně.

Smartbanking UniCredit
Smartbanking UniCredit

Zdroj obrázků: UniCredit Bank

Po přihlášení se objeví hlavní menu aplikace v podobě šesti ikon a po výběru některé z nich dostanete na dílčí podvolby. Zde je přehled hlavních a na ně navazujících voleb:

  • Účty – Zůstatky (včetně úvěrů a termínovaných vkladů) | Historie
  • Karty – Detaily karet | Historie (karetních transakcí)
  • Platby – Platba (bez šablony, se šablonou) | Přehled plateb
  • Kurzovní lístek
  • Užitečné informace
  • Nastavení

V Detailu karty vidíte její název, číslo, jméno držitele, platnost, zůstatek kreditní karty, úvěrový limit, zda je aktivní atd. V Nastavení si můžete např. změnit PIN.

Citibank umí rozpoznat obchody ve vašem aktuálním okolí, ve kterých získáte slevu ke své Citi kreditce

Citibank

Smartbanking od Citibank se nazývá Citi Mobile. Umožňuje sledovat pohyby na běžném účtu, provádět platby, založit termínovaný vklad, získat informace o aktuálních směnných kurzech či zjistit, kde se nachází nejbližší bankomat nebo pobočka. Další zajímavou službou je tzv. Citi Lokátor, který nabízí přehled aktuálních míst, v nichž mohou klienti při platbě Citi kreditní kartou získat slevy v rámci programu Citi Club.

Přístup ke svému bankovnímu účtu budou mít klienti po přihlášení pomocí SMS klíče, doručeného na jejich mobilní telefon, či pomocí tradičního osobního klíče. Po přihlášení do aplikace Citi Mobile je možné převádět peníze mezi vlastními účty v rámci Citibank, stejně jako na jiné účty v rámci Citibank a také na účty jiných bank v Česku. Prostřednictvím mobilního bankovnictví mohou klienti Citibank spravovat své běžné, kartové i investiční účty a mohou získat také přehled o svých stávajících úvěrech. Klient je po pěti minutách nečinnosti z aplikace automaticky odhlášen.

Smartbanking Citibank

Zdroj obrázku: Citibank

Po přihlášení se objeví hlavní menu aplikace v podobě pěti ikon a po výběru jednotlivých ikon se dostanete na dílčí podvolby. Zde je přehled hlavních voleb:

  • Účty
  • Převody
  • Termínované vklady
  • Kurzy
  • Nastavení

Zajímavé je, že i nepřihlášený klient může získávat různé informace z hlavní stránky pro nepřihlášené klienty, jako jsou hledání pobočky Cititbank (volba Najdi svou Citi), hledání slev na mapě (volba Najdi slevu), údaje o produktech Citibank (volba Produkty), informace o vlastní aplikaci (volba O Citi Mobile) a může volat na Call centrum banky (volba Linka CitiPhone).

Pomocí Citi Mobile Lokátoru si vyhledáte partnery (obchody) nabízející slevy a výhody k Citi kreditní kartě. Definujete vzdálenost, do které chcete hledat, a výsledek se vám zobrazí na mapě (viz obrázky níže).

Smartbanking Citibank

Zdroj obrázku: Citibank

Pod volbou účty vidíte nejen zůstatky běžných účtů, ale i stav portfolia investic včetně transakční historie (první obrázek zleva, níže). Dále můžete hledat nejen nejbližší obchody se slevou, ale i bankomaty a pobočky Citibank (druhý obrázek zleva, níže).

Smartbanking Citibank

Zdroj obrázku: Citibank

Fio banka vás nechá přes smartbanking poslat peníze i do zahraničí a vypočte vám poplatky předem na kalkulačce

Fio banka

Smartbanking Fio banky vám nejen poskytuje informace o vašich financích, ale i možnost využít širší škály aktivních operací včetně zahraničních plateb. Můžete si ve svém chytrém telefonu prohlížet přehledy zůstatků a historii transakcí, zadávat platební příkaz – v rámci České republiky a na Slovensko zdarma, ale i do ostatních zemí eurozóny; přečíst si zprávy od banky, měnit nastavení, najít nejbližší pobočku nebo si spočítat poplatky za standardní transakce.

Smartbanking Fio
Smartbanking Fio

Na úvodní stránce smartbankingu od Fio banky na vás čeká šest voleb:

  • Účty
  • Příkaz k úhradě
  • Nastavení
  • Kalkulačka poplatků
  • Pobočky
  • Kontakty

Na druhém obrázku zleva ukazujeme možnosti převodů pomocí Fio smartbankingu. Převody peněz lze provádět více způsoby. Tato část aplikace je více propracovaná než u konkurence. Můžete si zvolit mezi:

  • převodem mezi vlastními účty
  • převodem v korunách v Česku
  • převodem v eurech na Slovensko
  • převodem do států eurozóny

Dále můžete získat informace o čekajících příkazech, tj. zadaných a doposud nerealizovaných platbách. Transakční historie je přehledná a je založena na popiscích jednotlivých plateb, které jste použili vy nebo protistrana při převodu.

Smartbanking Fio banky je aplikace určená pro iPhone (iPad) a nově i pro telefony s operačním systémem Android. Informativní část je přístupná pro všechny bez přihlášení (jako u Citibank).

Equa bank – pěkný design v modré barvě

Equa bank

Volně přístupné, tj. bez přihlášení, jsou funkce Novinky, Bankovní kontakty a Nápověda, a může je tak využít kdokoliv, kdo si aplikaci stáhl. Další funkce pro vstup do mobilního bankovnictví už může využívat jen ten klient, který si užívání funkce mobilního bankovnictví předtím povolil v internetovém bankovnictví. Při přihlášení do aplikace lze zvolit funkci zapamatování hesla, obvyklou u internetových aplikací pro klasické počítače.

Bankovní kontakty nyní obsahují základní kontaktní údaje na zákaznický servis Equa bank, výhledově se rozšíří o vyhledání nejbližšího kontaktního místa banky a o další funkce. Funkci vyhledávání nejbližší pobočky a bankomatu však aplikace konkurence (např. Citibank nebo Fio banka) nabízejí, takže by Equa bank neměla s doplněním aplikace příliš otálet. Nápověda, jako poslední volba hlavního menu, vám poradí s ovládáním aplikace.

Smartbanking Equa bank
Smartbanking Equa bank

Zdroj obrázku: Equa bank

Na úvodní stránce smartbankingu Equa bank je šest ikon:

  • Přehled (zůstatky účtů, přehled transakcí)
  • Platby (provádění platebních příkazů)
  • Čekárna plateb (nezaúčtované platby)
  • Novinky (zprávy z banky)
  • Bankovní kontakty (kontakt na zákaznický servis)
  • Nápověda

Po volbě Přehled získáte informace o účtech, zejména o zůstatcích a o transakcích provedených jako poslední. Transakční historie je založena na popiscích jednotlivých plateb, které jste použili vy nebo protistrana při převodu.

Pomocí volby Platby vytvoříte nové příkazy k úhradě. V Čekárněplateb můžete získat informace o čekajících příkazech, tj. zadaných a doposud nerealizovaných platbách.

Převody peněz lze provádět více způsoby: převodem mezi vlastními účty nebo převodem v korunách v Česku. K zadávání plateb můžete využít šablon, které jsou opět známé z internetového bankovnictví.

Jako plus oceňujeme u aplikace od Equa bank samostatnou volbu Novinky, která je přístupná i pro nepřihlášeného klienta.

Aplikaci lze využívat pro iPhone i pro telefony s Androidem.

mBank chybí ve smartbankingu aktivní transakce

mBank

V souhrnu vám aplikace zajistí přehled o produktech mBank, mimo jiné také např. možnost získat informace o obchodních místech mBank, ale nelze s ní provádět aktivní operace. Umožňuje jen pasivní operace, to znamená takové, při nichž není vyžadována autorizace prostřednictvím SMS kódu. V tom spatřujeme ve srovnání s konkurencí, která takové operace podporuje, značný nedostatek. Nastavovat a posílat nové platební příkazy tedy prozatím nelze. Pozitivem je stav účtů umístěný na hlavní obrazovce po přihlášení a celková přehlednost aplikace.

Smartbanking mBank
Smartbanking mBank

Zdroj obrázku: mBank

Na prvním obrázku zleva vám představujeme hlavní obrazovku po přihlášení, na níž vidíte zůstatky svých základních účtů, jejichž seznam je nastavitelný (což považujeme za zajímavý rys aplikace mBank, odlišný od ostatních námi dříve představených aplikací), a pod nimi hlavní volby:

  • Účty
  • Karty
  • Úvěry
  • Nabídka pro Vás (informace z banky)
  • Nastavení

Na druhém obrázku zleva výše vidíte podrobný přehled účtů, a to včetně informace o disponibilním zůstatku.

Smartbanking mBank
Smartbanking mBank

Zdroj obrázku: mBank

Další obrázky se týkají transakční historie a přehledu platebních karet.

Všechny funkcionality aplikace od mBank

Osobní a podnikatelské účty

  • Přehled a detaily ke všem osobním, podnikatelským a spořicím účtům
  • Detaily jednotlivých účtů
  • Historie transakcí
  • Nezaúčtované transakce
  • Blokace plateb
  • Plánované transakce
  • Předdefinovaní příjemci, platební převody
  • Trvalé platební příkazy
  • Inkaso / SIPO
  • K podnikatelským účtům také mTRANSFER

Platební karty

  • Přehled a detaily k vašim platebním kartám.
  • Autorizační limity dle částky a počtu
  • Transakční historie
  • Nezaúčtované transakce na platebních kartách
  • Blokace plateb
  • Provedení on-line splátky na kreditní kartě a zobrazení detailů smlouvy
  • Detaily úvěrových produktů
  • Transakční historie
  • Parametry úvěrového produktu
  • Blokace přístupových kanálů
  • Seznam a mapa obchodních míst, kontaktní údaje mBank
  • mBLOG, aktuality
  • Zobrazení speciální nabídky, např. předschválený úvěrový produkt
  • Nastavení úvodní stránky

Hotovostní úvěry, hypotéky

Další

Mobilní aplikace je vytvořena speciálně pro mobilní zařízení firmy Apple (iPad nebo iPhone) a další značky telefonů nepodporuje. Aplikace je dostupná zdarma a v podstatě nabízí přístup k vybraným funkcím internetového bankovnictví. Instalace aplikace by měla být jednoduchá. Ve svém iPhonu nebo iPadu si vyberete AppStore. Do vyhledávání aplikací napište mBank CZ. Objeví se vám dvě aplikace. Pro iPhone zvolíte možnost mBank CZ. Pro iPad vyberete druhou možnost mBank CZ for iPad. Pomocí tlačítka install si stáhnete  zdarma aplikaci do svého mobilního zařízení.

Závěry

► Pokud se rozhodujete o tom, k jaké bance se uchýlíte se svými penězi, a rozhodující je pro vás komunikace s bankou přes mobilní telefon, bude jistě hrát roli to, zda vlastníte iPhone, mobilní telefon s Androidem nebo jiný telefon (např. Nokii nebo BlackBerry). Pokud nevlastníte iPhone ani telefon s Androidem, jedinou volbou pro vás je UniCredit Bank nebo Citibank. Obě banky nabízejí aplikace, které mají to, co od nich očekáváte. Navíc Citibank má propracovanější vyhledávání poboček a bankomatů, a pokud rádi využíváte kreditní karty a na ně navázané slevy, tak je pro vás Citibank smartbanking ta správná volba.

► Pokud naopak posíláte hodně plateb, a to i na Slovensko nebo do zemí EU, tak byste se měli rozhodnout pro Fio smartbanking.

► Vyhovuje-li vám jemný design, propracovaný detail a jednoduchost, zajímají vás novinky od banky, bude pro vás vhodný smartbanking od Equa bank.

► mBank je designově také povedená, včetně přehlednosti, ale chybí jí zatím podstatná věc, neumožňuje provádět aktivní transakce.

Klady a zápory jednotlivých řešení

Banka

          

            

UniCredit Bank

  • pro více typů telefonů
  • propracované zprovoznění aplikace a přihlášení pomocí dvou SMS
  • historie karetních transakcí
  •  žádné výrazné zápory

Citibank

  • pro více typů telefonů
  • vyhledávání poboček a bankomatů v okolí
  • vyhledávání slev v okolí
  • investiční portfolio v mobilu
  •  žádné výrazné zápory

Fio banka

  • více typů plateb
  • platby na Slovensko zdarma
  • platby do EU
  • převody mezi vlastními účty
  •  žádné výrazné zápory

Equa banka

  • hezký design
  • vysoká přehlednost a jednoduchost
  • novinky na hlavní stránce pro nepřihlášeného uživatele
  • převody mezi vlastními účty
  • nenabízí vyhledávání poboček (jen volání na call centrum)
  • zatím jen pro iPhone

mBank

  • na hlavní obrazovce základní přehled účtů s možností je vybrat
  • hezký design
  • přehlednost
  • bez možnosti použít aktivní operace (platby)




  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-7
Ano
Ne

Diskuze

5. 12. 2011 | 12:04 | Hugo

Právě na 2.1. více

1. 12. 2011 | 17:21 | Carla

Na cem to nefunguje? Mam 2.3. více

1. 12. 2011 | 15:53 | Hugo

Který z nich má Androida 2.1? více

1. 12. 2011 | 10:23 | Tortugas

Citi Mobile pouzivame v rodine na trech telefonech s Androidem a vsude bez problemu. Nexus S, Xperia Mini, Wildfire S více

1. 12. 2011 | 8:50 | Martin

Hodně odfláknuté - Uni nezvládá, pokud máte více kreditních karet (zobrazí pouze jednu a nelze si zvolit, kterou), u zadávání příkazu k úhradě lze zadat Zprávu příjemci, ale ne Zprávu majiteli účtu, navíc aplikaci nelze mít...více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Basket certifikát, Reálná veličina, Absolutní hodnota, státní podpora, daň z příjmů, penzijní připojištění, daňové odpočty, doplňkové penzijní spoření, likvidní složka fondu, daňový rozpočet, Konto Komplet, daňové paušály, není co závidět, zamrzlé, andrej kiska mladší, konvergenční program, Stanislav Fiala, cece eur

1HCVERVA, 1HCVERVA, 4E16485, 6C20415, 7T77760

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK