1. Děti už vás neznají jinak než pracující
Elissa Ashwood, bývalá finanční konzultantka společnosti McKinsey & Co. v práci průměrně trávila přes 80 hodin týdně. Jednou přišla domů a našla obrázky, které namalovaly její děti. "Na obrázku byl táta, jak s dětmi plaval a hrál s nimi videohry," říká Ashwood. "Mě nakreslily o samotě, s počítačem a BlackBerry. Zlomilo mi to srdce."
Investiční bankéři se s dlouhou pracovní dobou musejí smířit, uvádí dále Ashwood, bývalá viceprezidentka pro finance a účetnictví v Citibank.
"Vysoké platy jsou ve financích především kvůli přesčasům a velkým bonusům," tvrdí Robert Hohman, ředitel a zakladatel portálu Glassdoor.com. "Význam práce v životě pak přeroste rozumnou míru, což není optimální." Glassdoor je pracovní komunita, kde uživatelé dávají reference na firmy, v nichž pracují nebo pracovali. Téměř 10 % těchto firem (přes 6 tisíc) se zaměřuje na finance.
Dlouhá pracovní doba však neznamená, že máte finančnictví opustit úplně. Odejít je lepší tehdy, když si dokážete říct, co chcete, než když pouze víte, že něco nechcete. Stará známá pravda.
2. V práci neřeší vaše námitky
Bojíte se, abyste nevypadali, že nechcete spolupracovat? Nebo oddělení lidských zdrojů (HR) prostě jen nereaguje na vaše stížnosti? Je na čase s tím něco udělat. "Snaží se HR vaše problémy bagatelizovat? Trpělivost je v pořádku, ale měli byste si nastavit určitou hranici," upozorňuje Linnda Durré, obchodní konzultantka. "Jinak z vás bude akorát utrápený kus hadru."
Nejspíš navíc nebudete jediní, kdo si připadá podobně. Mohlo by být i v zájmu vedení firmy své zaměstnance vyslechnout.
3. Netušíte, kdo firmu vlastně řídí
Ne vždy je jasné, kdo zastává jakou funkci. "Vztah na pracovišti je určen nejen hierarchií, ale také informovaností," tvrdí Hohman. "Vyšší management má většinou přístup k více informacím než ostatní zaměstnanci. Obzvlášť v recesi. Lidé by měli požadovat transparentnost v dlouhodobém řízení společnosti."
4. Máte zdravotní problémy
Podle Andyho Hayese, kdysi zaměstnance ABN AMRO, se žaludeční křeče, bolesti hlavy a únava odvíjejí od toho, že vás nenechají dělat samostatná rozhodnutí, musíte se podřizovat a jednají s vámi jako s malým dítětem.
"Život je příliš krátký na to, abyste přišli do kanceláře a tam s vámi takto jednali. Když jsem zjistil, že oddělení, do kterého jsem přestoupil, má obrovské množství stížností, ale skoro žádné reakce, byl to varovný signál."
5. Na nic jiného nemáte?
Toto je typické hlavně pro zaměstnance v účtárnách. "Valíte jednu závěrku za druhou a každý očekává, že se postaráte o problémy, které přijdou. A přitom to neocení," uvádí Ashwood. "Lidé to většinou vydrží, protože jim něco říká, že možná na nic víc ani nemají."
Podkopané sebevědomí je pak tou nejpřímější cestou k pocitu, že nic jiného, než to, co zrovna děláte, ani nezvládnete.
6. Inspirace dělat něco jiného
"Manžel(ka) nebo kamarád vám navrhnou něco, z čeho by mohla být zajímavá práce, třeba podnikatelský záměr," říká Hayes. Zřejmě ví, o čem mluví – kdysi vyměnil místo finančního experta za vlastní mediální společnost Hayes Media Company.
7. Děláte to jen pro peníze
"Finanční instituce budou vždy velké firmy," říká Hayes. "Když se tyto firmy topí v miliardových ziscích, nikdo odsud nepotřebuje odcházet nebo dělat dusno." Když ovšem necháte tu dřinu pro peníze plavat, možná se zlepší váš pocit ze života a ten kýžený "bonus" přijde z úplně jiné strany.
Chcete znát další tři důvody, proč skončit ve finančnictví? Přečtěte si zbytek článku na serveru investicniweb.cz
Sdílejte článek, než ho smažem