Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Nenechte se zlákat zbytečnostmi u povinného ručení

| rubrika: Jak na to | 10. 5. 2010 | 2 komentáře
Nenechte se zlákat zbytečnostmi u povinného ručení
Pojišťovny v kampaních u povinného ručení lákají na různá zvýhodněná připojištění pro nové klienty. Některá ale nejsou pro motoristy příliš velkým přínosem, ale spíš jen marketingový trik. Dobrá připojištění k povinnému ručení by měla krýt především rizika s vysokými škodami.

Řidiče, který si vybírá povinné ručení, mohou kromě ceny a pojistných limitů zlákat i připojištění, které nabízejí pojišťovny k povinnému ručení „zdarma“. Jenže ne vždy se jedná o zlepšení pojištění a krytí smysluplných rizik. Stále častěji jde spíše o chytré tahy marketingových specialistů pojišťoven, jak na sebe upozornit a prodat více povinného ručení. (Přečtěte si více o tom, co vlastně znamenají nabídky zdarma v článku Jak drahé je zdarma.)

Poslední novinkou na tuzemském trhu je povinné ručení, které zdarma pokrývá riziko střetu se zvěří. Přišla s ním v březnu pojišťovna Generali. Divoká zvěř zaviní podle ní zhruba každou čtyřicátou dopravní nehodu. Jen vloni pojišťovna Generali zaznamenala 1200 případů klientů, kteří srazili zvíře. "Že se nejedná o zanedbatelné riziko dokazuje celková škoda, která dosáhla 38 miliónů korun," říká mluvčí pojišťovny Generali Jiří Cívka. Potvrzují to i čísla Policie ČR za rok 2009. Ta šetřila z celkového počtu 75 tisíc nehod více než tři tisíce nehod způsobených střetem se zvěří.

Parametry nového připojištění od Generali mají ovšem omezení. Připojištění získají jen noví klienti, kteří si povinné ručení sjednali letos v březnu či později. Kdo z nich má navíc sjednané i havarijní pojištění, která kryje stejné riziko, si ochranu před nehodou se zvířetem nemůže z pojištění vyndat. V případě nehody ale může čerpat pojistné plnění z obou pojistek, tvrdí specialista pojišťovny Radek Bureš. Limit pojistného plnění je 100 tisíc korun za pojistné období (standardně 12 měsíců). „Drtivá většina našich klientů se ale do této částky vejde. Klienti mohou pojistné plnění čerpat bez ztráty bonusu i několikrát, a to až do výše limitu,“ dodává Bureš. U připojištění je tisícikorunová spoluúčast.

Pokud řidič s připojištěním rizika střetu se zvěří strhne vozidlo a nenarazí do zvířete, pojišťovna případné poškození auta nehradí. Brání se tím pojistným podvodům. V rámci připojištění navíc hradí jen střet s divokou zvěří, kterou definuje zákon o myslivosti. Jestliže se řidič střetne s ovcí, psem či krávou, má smůlu. Jedná se o domestikovaná zvířata, o která má povinnost se starat jejich majitel. Ten má podle Bureše nést i následky škody.

Zdroj: Dreamstime

Uvedený typ připojištění k povinnému ručení dosud žádná jiná tuzemská pojišťovna nenabízí a v nejbližší budoucnosti ani o tom nikde neuvažují. „Povinné ručení je konstruováno tak, aby chránilo výhradně vše kolem Vás, nikoliv Vás samotné. Vychází z principu solidarity a také logické úvahy, že viník nehody u sebe zpravidla nemá tolik peněz, aby mohl v hotovosti zaplatit škodu těm, kterým ji způsobil. Vše ostatní, co chrání samotného motoristu, jenž si povinné ručení sjednává, už vlastně s tímto zákonným pojištěním nemá nic společného a jde výhradně o marketingovou akci,“ podotýká Václav Bálek z České pojišťovny.

Zástupci většiny oslovených pojišťoven střet se zvěří nepovažují za příliš závažné riziko a pojišťovny raději k povinnému ručení nabízejí jiná připojištění. Za ty si ale klienti někdy musí připlatit. I tak ale mají pro motoristy tato připojištění větší efekt, protože kryjí nákladné škody. Mezi nejsmysluplnější připojištění k povinnému ručení patří podle pojišťoven připojištění čelních skel, úrazové připojištění řidiče, pojištění proti živelným či přírodním škodám či pojištění nadstandardní právní asistence. (Spočítejte si, zda se vám více vyplatí auto na benzín či na naftu.)

„Za důležité považujeme připojištění skel kvůli stavu některých našich vozovek. Riziko rozbití čelního skla je na nich vysoké,“ říká například Kateřina Bílá z pojišťovny Wüstenrot. Její slova potvrzují i statistiky České pojišťovny, kde denně evidují 200 pojistných událostí spojených se skly, ročně se kvůli sklům obrátí na tuto pojišťovnu na 50 tisíc motoristů. Připojištění skel se klientovi podle Pavly Pasekové z Allianz vyplatí v případech, kdy škodu způsobí viník, jehož totožnost nelze zjistit.

Přínosné je podle Marka Zemana z pojišťovny AXA i připojištění úrazu řidiče, neboť v případě nehody kompenzuje klientovi jeho újmu, a to i u nehody, kterou zavinil a ze svého povinného ručení by na plnění neměl nárok.

Anketa

Které připojištění k povinnému ručení je podle vás nejlepší?

Důležitější než riziko střetu se zvěří je podle Milana Káni z Kooperativy připojištění živelních rizik. Chrání před poměrně velkými škodami, které jsou navíc kryty připojištěním bez omezeného limitu plnění. Jen vloni řešila Kooperativa v povinném ručení 2600 živelních pojistných událostí, u kterých klientům vyplatila 45,6 milionu korun. Za pět let existence tohoto připojištění zdarma k povinnému ručení to byly škody za více než 180 milionů korun. Mnoho těchto škod hlásí i Česká podnikatelská pojišťovna (ČPP)která nabízí podobné připojištění přírodních rizik. To zahrnuje jak střet se zvěří a poškození plastových částí v prostoru motoru, tak i živelní událost. ČPP jej ale neposkytuje zdarma. Pro majitele dražších vozů může mít význam podle Evy Svobodové z pojišťovny UNIQA i připojištění s krytím proti totální škodě odcizením či požárem ve vozidle.

Podle některých expertů má smysl i připojištění nadstandardní právní asistence. „Klient ji může využívat například při sporech s kontrolou vozidla v rámci STK, s parkovacím místem, stáním či garážováním vozidla. Stejně tak ji ocení motoristé v trestním či správním řízení souvisejícím s provozem vozidla,“ upřesňuje Zeman z pojišťovny AXA.

 

Jaká připojištění či bonusy k povinnému ručení preferujete vyjma ceny vy?

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+11
Ano
Ne

Diskuze

10. 5. 2010 | 14:00 | to - buddy

Vždyť to má správně....:-) více

10. 5. 2010 | 7:43 | Buddy

klienti srazilY! druhy odstavec... více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Aukční režim, Dlouhodobá rovnováha, NAV, e-shopy, zbyněk stanjura, andrej babiš, architektura, jan raška, velký obchod, správa investic, pojistné období, klienti bank, doplňky, cena půdy, klientský dům, odchod, termín, Stavební úvěr

4B08606, 3B36443, 5C14900, 5C14900, 4M29394

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK