Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

MeteoUniqa pomůže zachránit majetek, ale jen někomu

| rubrika: Recenze | 14. 7. 2009
MeteoUniqa pomůže zachránit majetek, ale jen někomu
Povodním, ani vichřici zabránit nelze. Vědět, že se k nim schyluje ale může lidem pomoci zachránit majetek, který by jinak tyto živly poškodily. V tomto ohledu může být velmi užitečná novinka od pojišťovny Uniqa. Zaujala nás natolik, že jsme jí dali tři hvězdičky.

Hodnocení Peníze.cz

Zobrazit podrobnější hodnocení

Dozvědět se v předstihu, že hrozí vichřice nebo prudký liják, začíná být vlivem nevyzpytatelného počasí i v Česku stále důležitější. Nejenže by to třeba při posledních červencových záplavových deštích některým nešťastníkům umožnilo zachránit život, ale dalším stovkám a možná tisícům lidí by to pomohlo uchránit alespoň částečně jejich majetek . Velmi užitečným pomocníkem by se jim mohla stát služba MeteoUniqa, kterou v Česku od července zatím jen některým novým klientům nabízí pojišťovna Uniqa .

MeteoUniqa je nový meteorologický servis, který umožňuje rozesílat klientům informace SMS nebo emailem o blížící se extrémní nepřízni počasí , jež by mohla ohrozit jejich zdraví nebo majetek. V tuto chvíli je systém, který využívá služeb UBIMET - největší soukromé firmy pro předpovědi počasí ve střední Evropě, nastavený pouze pro některé klienty pojišťovny . Podle tiskové mluvčí pojišťovny Uniqa Evy Svobodové je služba přístupná klientům, kteří si nově uzavřou buď kompletní pojištění vozidla (tedy pojistku na povinné ručení a havarijní pojištění ), nebo si u pojištění majetku sjednají pojistku na domácnost a stavbu Uniqa Top1, případně budou mít obě pojištění. Kdo ze stávajících klientů by měl o službu zájem, bude muset podle manažerky produktu Zity Sklenářové původní pojistku zrušit a sjednat ji nově, jiná možnost zatím podle ní není.

Meteorologickou službu bude mít podle Sklenářové k dispozici rovněž více než čtyři tisíce tři sta stávajících členů věrnostního programu Q-Partner (klienti s více produkty, kteří splňují podmínky věrnostního programu). Do budoucna je podle ní možné, že se služba rozšíří i na další klienty, popřípadě neklienty, podobně jako v Rakousku, kde tuto službu Uniqa takto provozuje již pět let (služba pro neklienty je zpoplatněná). Rozhodující pro další rozšiřování bude, jak se služba v Česku uchytí a zda o ní projeví klienti zájem.

Klienti, kteří budou mít na novou službu pojišťovny Uniqa nárok se nejprve musí zaregistrovat přes webové stránky pojišťovny, bezplatnou telefonní linku nebo prostřednictvím obchodního zástupce pojišťovny . Zde vedle základních údajů klienti uvedou, jakým způsobem chtějí zprávy dostávat a pro jakou oblast. Registrace i posílání varovných zpráv je zdarma. Zařazení do databáze může po registraci trvat podle Sklenářové zhruba jeden až dva týdny dle typu pojistné smlouvy a způsobu sjednání.

Varovnou zprávu ze systému MeteoUniqa obdrží klienti jen v situaci, že experti meteorologického týmu UBIMET vyhodnotí blížící se výkyv počasí jako extrémní . V takovém případě přijde SMS či emailové varování těm klientům, které by tento výkyv počasí mohl ohrozit. Ve zprávě bude vždy specifikace druhu nepříznivého počasí, upřesnění jeho síly a času, kdy by mělo nastat. Klient by ji měl obdržet vždy s dostatečným předstihem, a to minimálně několika hodin, tvrdí pojišťovna.

Možnost, že by MeteoUniqa klientům posílala zbytečně poplašné zprávy o blížící se živelné události, která by na konec vůbec nepřišla, není podle mluvčí Evy Svobodové příliš pravděpodobná. "Za celou dobu mého dvouletého pobytu v Rakousku, kde jsem tuto službu využívala, nikdy nenastala situace, že bych obržela varování bezdůvodně. Bouře nebo vichřice, před kterou zpráva varovala, opravdu vždy dorazila. Někdy ale přišla zpráva se čtyř hodinovým předstihem, jindy třeba jen 40 minut před živelnou událostí, podle toho, jak se meterologům podařilo data vyhodnotit," poznamenává Svobodová.

Před jakým nepřízivým počasím MeteoUniqa varuje

Varování obdržíte v následujících případech:

  • Vichřice: riziko silného vichru s rychlostí v nárazech >100km/h
  • Bouře: riziko silné bouře spojené se silným deštěm a možným krupobitím
  • Přívalový déšť: riziko intenzivního přívalového deště (30/50/70/100 mm během 6/12/24/36 h)
  • Sníh: riziko nového sněžení (10/15/25 cm během 6/12/24 h)
  • Namrzající déšť: riziko mírně silného namrzajícího deště

Zdroj: Uniqa

Systém dokáže varovat u pětice vybraných druhů nepříznivého počasí , a to od určité jejich intenzity (viz Box). Zahrnuje momentálně jen oblasti na území České republiky. Zpráva je vázaná na jedno konkrétní poštovní směrovací číslo (PSČ). Zadané poštovní směrovací číslo lze podle Zity Sklenářové snadno změnit. Je možné ho přeregistrovat přes web pojišťovny Uniqa či na pobočce. „Když se chystáte na cestu nebo hodláte strávit víkend na chatě, jednoduše změňte své PSČ a získávejte informace o blížícím se nepříznivém počasí pro místo, kde se právě nacházíte,“ píše se u produktové informace na webové stránce pojišťovny. Kdo by ovšem potřeboval být informovaný o počasí na dvou různých místech, jak v souvislosti s pojištěným majetkem doma, tak třeba i na chatě nebo ve firmě, má zatím smůlu.

Novinka pojišťovny Uniqa vypadá jako velice užitečný a efektivní pomocník při ochraně majetku . V tuto chvíli je ale zatím spíše jen bonusem pro vybraných pár tisíc klientů a lákadlem pro nové zákazníky neživotního pojištění. Pokud by ji pojišťovna rozšířila za rozumný poplatek třeba i pro klienty konkurence, určitě by to prospělo oběma stranám, tedy pojišťovnám i klientům .

Znáte nebo využíváte nějakou podobnou službu? Podělte se o zkušenosti s ostatními čtenáři.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+16
Ano
Ne

Diskuze

Žádný komentář nebyl vložen.

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Zůstatek na účtu ze stavebního spoření, Reálný domácí produkt, Předpokládaná doba dožití, referendum, pavel kohout, unicredit, eet, jan bureš, kapitálový pilíř, hodnota investice, Kodaňský summit, náklady soudního řízení, ego, makléřská firma, korunový invstor, Bill Hunt, malus, pozůstalostní důchody

2J57559, 3A00000, 3E63117, 3SA7434, 4P45884

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK