Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Komerční pojistka zajistí rychlý přístup ke zdravotní péči

| rubrika: Recenze | 9. 4. 2009 | 7 komentářů
Komerční pojistka zajistí rychlý přístup ke zdravotní péči
Dostat se na odborné vyšetření k lékaři může v Česku trvat i několik týdnů. Šetřit čas pacientů a poskytovat i další servis zdravotní asistence chce novinka pojišťovny UNIQA. V naší recenzi jsme přidělili novému pojistnému produktu tři hvězdičky.

Hodnocení Peníze.cz

Zobrazit podrobnější hodnocení

Pojišťovna UNIQA přišla jako první v Česku s programem ucelené zdravotní asistence, který klientům zjednodušuje přístup k čerpání zdravotní péče. Produktová novinka nazvaná MedUNIQA šetří čas pacientů, zkracuje objednací lhůty u odborných lékařů a umožňuje konzultovat veškeré nejasnosti ohledně zdraví s odborníky po telefonu.

Při vývoji produktu vycházela UNIQA ze sociologických průzkumů. Podle nich je celkem 80 procent Čechů spokojeno s úrovní zdravotní péče, pacienti si ale stěžují na špatnou organizaci ve zdravotnictví, kdy na vyšetření u specialistů čekají mnohdy i několik týdnů. Terčem kritiky jsou i nabité čekárny a zdlouhavé čekání než se pacient dostane do ordinace. Podle analýz chybí také čas na dostatečně dlouhou komunikaci lékaře s pacientem, protože za dveřmi již čeká další pacient.

Prostřednictvím telefonu si nyní pojištěný klient může u pojišťovny UNIQA sjednat celkem tři služby:

  1. nechat se snadno a rychle objednat ke specialistovi,
  2. konzultovat telefonicky 24hodin denně vše co souvisí s jeho zdravím a
  3. zažádat o expertní analýzu své diagnózy u jiného odborníka.

Tento ucelený servis zdravotních asistenčních služeb, který není v Česku zatím běžnou samozřejmostí, není ale pro klienty s příliš nízkými příjmy.

Roční pojistné se pohybuje v rozpětí od 3 do 5 tisíc korun. Nejlevněji přijde pojistka patnáctiletého mladíka, který zaplatí ročně 2938 korun. Pojistné se zdražuje s přibývajícím věkem a žena zaplatí vždy o několik stokorun ročně více než stejně starý muž. Například 35letého muže vyjde komerční zdravotní asistence ročně na 3538 korun a stejně starou ženu na 4143 koruny, muže ve věku 55 let pak na 4 337 korun a ženu na 4678 korun ročně. Za ošetření u stomatologů, kterých je nyní značný nedostatek, se připlácí dalších 920 korun již bez ohledu na věk a pohlaví.

UNIQA se netají tím, že její nový program MedUNIQA je zacílený hlavně na pracovně vytíženou klientelu ve věku od 30 do 50 let z velkých měst, která má nedostatek volna, vydělává za měsíc více než 25 tisíc korun a je ochotná dát měsíčně 300 až 450 korun za kvalitní zorganizování odborné péče. Za tuto částku garantuje UNIQA, na rozdíl od současného systému veřejného zdravotního pojištění, rychlý a jasně definovaný standard asistenčních služeb.

Vše funguje prostřednictvím nepřetržité asistenční linky. Při objednání k lékaři klient pojišťovně sdělí, k jakému specialistovi potřebuje zajít a nahlásí tři vhodné termíny, ve kterých má čas vyšetření absolvovat. Pojišťovna ho okamžitě objedná ke smluvnímu lékaři, obratem mu potvrdí čas a termín vyšetření a zároveň garantuje, že se do ordinace specialisty dostane pacient nejdéle do pěti dnů od zavolání a v čekárně bude čekat nejvýše půl hodiny.

Anketa

Jak dlouho zpravidla čekáte na ošetření u odborného lékaře?

Klient má možnost objednat se celkem k jedenácti specializacím, například na chirurgii, gynekologii, internu, neurologii, ORL, ortopedii, oční, kožní, na rehabilitaci a případně i k zubaři. Zdravotní zařízení, které klienta přednostně ošetří, pak inkasuje od pojišťovny UNIQA dohodnutou odměnu. Její výši ale pojišťovna nezveřejňuje. UNIQA tak v podstatě nastartovala to, čím si už dávno mohly výrazněji konkurovat v péči o klienty veřejné zdravotní pojišťovny.

Do programu MedUNIQA si pojišťovna zdravotnická zařízení vybírá. Zatím má uzavřené smlouvy se čtrnácti medicínskými středisky ve dvanácti městech. Jde například o Prahu, Brno, České Budějovice, Havířov či třeba Břeclav. Klienti bydlící mimo tato města, tak musí na lékařská vyšetření dojíždět. Podle tvrzení pojišťovny jde o zařízení, které patří v regionu ke špičce, musí mít ve všedních dnech prodlouženou ordinační dobu zpravidla až do 20 hodin, dobře fungující centrální recepci, návaznou odbornou lékařskou péči včetně lůžkové a například zajištěný i pitný režim pro pacienty.

Pojištěný klient získává s pojistkou také možnost zavolat si o radu, například požádat o vysvětlení laboratorních výsledků, diagnózy nebo účinků předepsaných léků. Tato informační odborná služba funguje 24 hodin denně. Telefonicky lze také kdykoliv požádat, aby pojišťovna zajistila analýzu diagnózy, kterou pacient třeba nečekal nebo má podezření, že je chybná a potřebuje ji ověřit u druhého specialisty.

Do programu mohou vstoupit zatím jen klienti ve věku 15 až 60 let a pojištění může trvat nejdéle do 65 let. Do budoucna chce UNIQA pojišťovat i děti. Další omezení nejsou, záleží jen na klientovi, jak často chce asistenční službu využívat. Pojistka se tak může vyplatit nejen lidem s vysokými příjmy, ale i těm, kdo nyní potřebují častou a lépe organizovanou odbornou péči bez dlouhého čekání.

Jste ochotní si připlatit za rychlejší objednání k lékaři? Podělte se o svůj názor s ostatními.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+4
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

9. 4. 2009 13:19, Tat

Už je to tady, můžeme zvonit klíčemi. Člověk s příjmem do cca. 18.000,- hrubého ať zdechne - hlavně, že bude ošetřen bohatší.
Bohužel tuto teorii (nyní praxi) se pomalu podařilo vštěpit do palic i chudých podopbně jako křesťansou víru, která to podporuje v plné míře.

Reagovat

 

-3
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (7 komentářů)

12. 11. 2010 | 13:47 | simona palinčáková

Vážení, asi by stálo za to, si tuto nabídku od MedUniqa pojišťovny dočíst do konce. Se svým výdělkem se rozhodně neřadím mezi snídající kaviár.....oslovila mě ale možnost se nechat každoročně vyšetřit na odborném pracovišti...nechci...více

10. 4. 2009 | 11:14 | Tat

Vážení, nevíte o čem mluvíte, až budete doopravdy nemocní (nepřeji to ani svému nepříteli - na rozdíl od Vás), tak poznáte zač je toho loket. více

10. 4. 2009 | 8:49 | comment

Tak v tom posledním se velice mýlíš, protože od zajištění takových služeb pro chudé a nemajetné tu máme perfektní věc - regulaci nájemného. Takže už zbývá zregulovat jen ty mercedesy a kaviár, a bude to mít "Tat" komplet....více

9. 4. 2009 | 21:28

Stejně tak si člověk s příjmem do 18 kKč brutto nejspíš nekoupí Mercedes, nebude snídat kaviár a nebude mít byt s výhledem na Hradčana... více

9. 4. 2009 | 20:09 | PatrikChrz

A to mě zase chybí že si nemůžu připlatit normálně. Tedy ne, že bych si musel platit pojistku, ale abych si mohl zaplatit konkrétní služby. Např. jsem nemocný, tak zvednu telefon a doktor se sestřičkou by přišel přímo ke...více

Oblíbená témata

pojistka

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Veřejné výdaje na zboží a služby, Rozestavěná budova, Populismus, trojúhelník, produktová nabídka, občanská vybavenost, náhrada škod, mateřství, AXA Assistance, investiční portfolio, Aleš Poklop, Pácal, nejvyšší nejnižší čistý prodej

6H20488, 6H20501, 0000001A, 3J17350, 7U18980

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2017 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK