Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Povinné ručení bude u ČSOB pojišťovny bez bonusů dražší

| rubrika: Co se děje | 2. 10. 2008 | 8 komentářů
Povinné ručení bude u ČSOB pojišťovny bez bonusů dražší
Povinné ručení je podle pojišťoven rok od roku v Česku výhodnější. Kdo se podívá na základní sazby, vidí jiný trend. Zdražuje se. Pojišťovny to ale nerady slyší a upozorňují hlavně na slevy a výhody pro vybrané řidiče.

Nové sazby povinného ručení se už v některých tuzemských pojišťovnáchzase rýsují. Prozatím je zveřejnila jen ČSOB Pojišťovna. Ostatní pojistné ústavy nyní finišují kalkulace před zveřejněním. Do konce měsíce by podle našich informací měla sazby oznámit jak jednička tuzemského trhu Česká pojišťovna, tak i dvojka, tedy Kooperativa. Ta zatím zveřejnila jen nové výhody k pojistkám.

Česká podnikatelská pojišťovnasazby oznámí nejspíše v druhé polovině října. Wűstenrot, pro kterou nově povinné ručení v tuzemsku od října prodává vedle slovenské Wüstenrot poisťovny i její pobočka Wűstenrot pro Českou republiku, chce aktuální sazby zveřejnit nejpozději v listopadu. Uniqaústy své mluvčí prohlašuje, že neplánuje změnu tarifu a sazby povinného ručení u nich tedy zůstávají beze změn. Stejnou strategii zvolila rovněž pojišťovna Generali. Dosavadní nováček, pojišťovna Direct, která na českém pojistném trhu působí přes rok a čtvrt, prý sazby upravuje průběžně podle vývoje škod. Nově se na tuzemském trhu povinného ručení objeví od začátku října nabídka pojišťovny Slavia, která slibuje velmi výhodné podmínky. Celkem nyní v Česku prodává povinné ručení 14 pojišťoven.

Typy klientů povinného ručení

Na českém trhu povinného ručeníjsou nyní nejčastěji zastoupeny tyto tři typy klientů:

  • Ti, co hledají nejlevnější sazbypovinného ručení
  • Věrní klienti, kteří jsou u své pojišťovny spokojeni
  • Klienti zaměření na jiná kritéria než je jen cena pojistky

První zveřejněné nové tarify ČSOB Pojišťovny jsou v základní sazbě pojistného (tedy bez segmentace a bonusů) oproti loňsku o pár set korun zase dražší.Platí to pro všechny kategorie osobních vozů. Nejvíce pak pro ty, které mají největší objem motoru. Jsou prý podle propočtů pojistných matematiků nejrizikovější, tvrdí Michal Kaněra, ředitel neživotního pojištění ČSOB Pojišťovny. Do těchto kategorií přitom spadají jak luxusní limuzíny typu Lamborghini nebo Masseratti bohatých podnikatelů, tak i velké rodinné vozy. Ty si stále častěji pořizují kvůli dětem a pocitu bezpečí při řízení především ženy, které jsou podle statistik většinou méně rizikovějšími řidičkami než muži. Dražší pojistné se tak kvůli typu auta dotkne i jich, ačkoli třeba jezdí bez nehod. Vozy s kubaturou nad 2500 ccm měly letos základní pojistku 13 596 korun, v roce 2009 to bude 14 820, při započtení všech možných slev je pojistka o víc jak polovinu nižší.

Základní pojistné ale kupříkladu pro Škodu Felicia (s kubaturou 1,3 ccm), tedy nejfrekventovanější vůz na českých silnicích, bude u ČSOB Pojišťovny v příštím roce stát jejího majitele v základní sazbě 4 668 korun. To je o 192 korun více než letos. Konečný výpočet roční ceny pojistky je poněkud složitější. Pokud řidič minimálně devítileté Felicie bydlí v některém ze zvýhodněných okresů, platí pojistku jednou ročně, dosáhne na všechny obchodní slevy i maximální bonusa slevu pro nové klienty s bezeškodnou minulostí, zaplatí jen 1482 korun. To je 32 procent základní sazby. Kolik takových řidičů takto sníženou cenu pojistky ve výsledku opravdu získá, není ani podle expertů ČSOB Pojišťovny jasné. Záleží na relativně mnoha faktorech. Sleva na starší vozy se odhadem podle Kaněry týká až zhruba poloviny klientů pojišťovny, kombinace starší vůz a zvýhodněný okres pak asi čtvrtiny. Celkově má nyní tato pojišťovna přes 300 tisíc klientů.

Anketa

Je pro Vás při výběru pojistky důležitá sazba povinného ručení?

Takzvanou segmentaci, tedy zvýhodňování ceny pojistného podle okresů s nižší nehodovostí(dle bydliště provozovatele vozu) ČSOB Pojišťovna prosazuje dlouhodobě navzdory opakované kritice některých konkurentů s jinou obchodní politikou. V posledních letech se pak rovněž zaměřila na majitele starších aut a ty, kteří jezdí bezpečně. Na řidiče bez nehodovšem cílí všechny pojišťovny.

V Česku jezdí na silnicích velké množství postarších aut, takže by se dalo říci, že orientace na jejich provozovatele může být obchodně velmi zajímavá. Zvýhodňování provozovatelů vozů starších 9 let ale může mít i své „mouchy“, protože takový vozový park se postupně obměňuje. Původně zvýhodňovaní řidiči či majitelé starších aut o svůj benefit za staré auto pořízením nového vozu přijdou. Pojišťovna proto zvýhodňuje i ty, kdo mají nové auto, tedy i novou smlouvu, a jezdí 3 roky bez nehody tím, že jim dává takzvanou Slevu dobrého řidiče. Ta se ale každým dalším rokem postupně snižuje.

Kooperativa zatím sazby ještě nezveřejnila, pro nové i původní klienty ale připravila netradiční službu k povinnému ručení navíc. Vedle živelního pojištění, které již standardně svým klientům povinného ručení poskytuje, nyní nabízí zdarma i pojištění hospitalizace. To se netýká přitom jen případné nehody. Nové pojištění kryje poplatky za jakoukoli hospitalizaci následkem úrazu či nemoci (60 korun). Tato výhoda ovšem platí jen jeden rok.

Podle čeho si vybíráte poskytovatele povinného ručení vy? Podělte se o zkušenosti s ostatními čtenáři.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+3
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

2. 10. 2008 11:13, jezevec

strnulost sazeb podle kubatury motoru je smutné, stejně jako setrvalé lhaní imagemakerů pojišťoven o "vyšších" škodách způsobovaných automobily se silnějším motorem.
opravdu má felice s motore 1,9D třikrát a ž čtyřikrát větší škodovost než tatáž felicie s motorem 1,3 MPI? kdo tohle řekne, měl by si jít vypláchnout hubu mýdlovou vodou - a redaktor který to tak bez komentáře zapíše, by to měl po něm vypít.

Reagovat

 

+5
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (8 komentářů)

3. 10. 2008 | 10:11

Nafťáky že jsou znevýhodněny bezdůvodně? Vždyť tak strašně SMRDÍ!!! Před několika lety už to vypadalo, že ve městě nebude SMRAD z aut. A pak se vyrojily ty "nadupaný" TDIčka. Já si naopak myslím, že nafťáky jsou bezdůvodně...více

3. 10. 2008 | 0:18 | jezevec

ano. zatímco když má 1 řidič 4 auta - může klidně platit čtyři pojištění. protože je zcela evidentní, že jeden řidič může čtyři auta najednou řídit úplně snadno, jo????? takže v pojistce, jak tomu rozumím, nejde o výši škody...více

2. 10. 2008 | 14:51 | xe

Proč myslíte, že chtějí obelstít zrovna média? Sazby přece čerpáme všichni jako řidiči, tedy provozovatelé vozu... více

2. 10. 2008 | 14:26 | Michal Kára

Aha, takže rodina kde jsou čtyři řidiči a jen jedno auto (nikdo nemá ani služební) bude platit zbytečně 4x pojištění i když je nad slunce jasné, že víc jak jeden s ním jet nemůže, že ano? To je fakt super logický systém :-D...více

2. 10. 2008 | 14:17 | jezevec

co třeba nepojišťovat auta, ale řidiče? škodu nepůsobí obsah motoru (když už něco, tak VÝKON motoru, čímž jsou naftové vozy značně a hlavně bezdůvodně znevýhodněny), ale řidič. více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Kooperace, Termín vypořádání, Devizový tuzemec, vodafone, petr brousil, odstoupení od smlouvy, mobilní operátoři, aleš poklop, institucionální, mimořádná splátka, hranice důchodového věku, pohotovostní režim, BERNARD, inkasní společnost, vinařský fond, firemní auto, daňový odpočet, hektar půdy

1A10000, 3AE3250, 7T95499, 7C10793, 7T95495

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK