Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Stoleté povinné ručení se přesouvá na internet

| rubrika: Co se děje | 28. 3. 2008 | 4 komentáře
Stoleté povinné ručení se přesouvá na internet
Trhem povinného ručení v Česku hned tak něco nepohne. Nováčci se proti obrům prosazují těžce. Zvláště, když zbraně pro lov klientů mají všechny pojišťovny v podstatě stejné. Mezi ty novější, které by měly hrát v budoucnu prim, patří přímý prodej přes telefon a internet.

Jací jsou v pojišťovnách typičtí klienti povinného ručení

UNIQA
Snažíme se našimi produkty oslovit průřezově celou populaci motoristů, pro některé jsou připraveny speciální zvýhodnění nebo cílené produkty.

KOOPERATIVA
Naše statistiky říkají, že je to muž, stáří 45 let a vlastní 8 let staré vozidlo.

WÜSTENROT POJIŠŤOVNA
Našimi typickými klienty starší, zkušení řidiči, kteří vlastní starší motorové vozidlo s dieselovým motorem.

ČSOB POJIŠŤOVNA
Ze zavedené segmentace a ze skladby portfolia pojištěných vozidel by se dalo říct, že významnou část našich klientů tvoří lidé z „vybraných“ okresů, vlastnící vozidla starší 10 let.

ČESKÁ POJIŠŤOVNA
Všichni motoristé, kteří vlastní automobil nebo se u nás pojistili.

ALLIANZ
Náš produkt je koncipován tak, aby vyhovoval požadavkům široké motoristické veřejnosti.

ČPP
Více než 40 procentům našich klientů je přes čtyřicet let a vlastní vozidlo starší deseti let.

DIRECT
Třetina řidičů je ve věku 33-45 let a má auto značky Škoda. Tři čtvrtiny ze všech klientů jsou muži.

Povinné ručení se na českém území platí už sto let. Na začátku se týkalo jen aut, která uměla jezdit rychleji než 25 km v hodině. Těch bylo navíc jen pár set. O něco později, v době vzniku českého státu, už existovalo asi 80 pojišťoven. Nyní se v Česku pohybuje přes šest milionů tuzemských vozidel a pojišťoven, které je pojistí, je podle České kanceláře pojistitelů jedenáct.

„Trh povinného ručení v Česku od demonopolizace (v roce 2000, poznámka red.) vyspěl v silně konkurenční a dynamický segment. Některé pojišťovny se v posledních několika letech soustředily zejména na rozdělení klientů, které systém rozvíjí od prosté solidarity doplněné o bonusy a malusy směrem k systému lépe odrážející rizika jednotlivých skupin řidičů podle sociodemografických charakteristik, tedy především věku, pohlaví, místa bydliště,“ říká Eva Svobodová z pojišťovny Uniqa a dodává, že vzhledem ke stoupajícímu počtu aut jde o oblast, která má stále velký potenciál rozvoje.

Za zhruba devět let trvání volného trhu s povinným ručením se vyprofilovaly zhruba tři skupiny klientů,“ uvádí mluvčí ČSOB Pojišťovny Jitka Polívková. Podle ní jsou v tuzemsku klienti, kteří každým rokem hledají jen to nejlevnější pojištění, dále klienti věrní, kteří jsou u své pojišťovny spokojeni. Třetí skupinou jsou ti, kteří si pojišťovnu vybírají podle jiných kritérií, než je jen cena pojistky. Ty zajímají například přidané služby, servis či rychlost likvidace pojistné události. Ačkoli jsou klienti i podle Svobodové čím dál vyspělejší, srovnávají nabídky pojišťoven, vybírají si co nejvýhodnější pojistky a vyžadují čím dál vyšší kvalitu, stále je prý ale rozhodujícím kritériem cena produktu.

Trh s povinným ručením v roce 2007

Tržní podíly jednotlivých pojišťoven jsou nejen podle Polívkové víceméně stabilizované a mění se jen velmi pomalu. Nedá se prý proto v nejbližší době očekávat, že pojišťovny s minimálním tržním podílem anebo případně nové pojišťovny, by nějak významně narušily nadvládu České pojišťovny a Kooperativy. Zatím se to nepovedlo ani dvěma pojišťovnám, které do Česka přišly loni, Dolnorakouské pojišťovně a pojišťovně Direct. Ty za půl roku existence přilákaly několik desítek tisíc z šesti milionů klientů.

Britsko-izraelská pojišťovna Direct vyrukovala v polovině loňského roku se strategií přímého prodeje povinného ručení. „Klient tím může kromě času ušetřit i peníze, a to díky tomu, že v ceně pojistného nejsou započteny žádné zprostředkovatelské provize ani náklady na pobočkovou síť,“ vypočítává výhody generální ředitelka Direct pojišťovny Zdenka Pelikánová.

Přímé kanály mají podle Pelikánové budoucnost. Například jen ve Velké Británii se přes ně prodává více než 50 procent veškerého autopojištění a velký nárůst vykazuje třeba i Polsko. Za čtyři roky od vzniku polské pojišťovny Link4 specializované na přímý prodej vzniklo v Polsku deset dalších konkurentů přímého prodeje. Od května loňského roku získal nováček českého trhu zhruba 17 tisíc pojistných smluv a do konce roku jich chce mít v databázi přes 50 tisíc.

Anketa

Jakým způsobem jste si sjednali povinné ručení?

Ostatní hráči na trhu se zatím nováčků neobávají. Význam přímého prodeje pojistek si ovšem uvědomují téměř všechny pojišťovny. Pro některé z nich, jako například pro Allianz, je rozvoj přímých prodejních kanálů jako internet či telefon jednou z hlavních priorit. „Byli jsme první, kdo na českém trhu nabídnul sjednávání pojištění on-line a předpokládáme, že přímý prodej bude hrát do budoucna stále větší roli. S tím úzce souvisí i potřeba usilovat o lepší informovanost klientů i dalších zájemců o pojistné produkty, aby se sami dokázali v široké nabídce produktů zorientovat a vybrat si pro sebe ten, který odpovídá jejich požadavkům a potřebám,“ konstatuje mluvčí Allianz Pavla Paseková. Také ČSOB Pojišťovna podle své mluvčí hodlá prodej pojistek přes přímé kanály posílit.

Jiné pojišťovny sice v dohledné době žádné výrazné změny ve způsobu přímého prodeje neslibují, své protihráče ale bedlivě sledují a online prodej nabízejí snad všechny.

Nováček tuzemského trhu, pojišťovna Direct, podle své generální ředitelky nehodlá zůstávat prý jen u pojištění motorových vozidel. Ještě letos chce vedle novinek k autopojištění nabídnout v přímém prodeji i další produkty, například v oblasti neživotního pojištění.

Jak se vám líbí webové stránky jednotlivých pojišťoven a jaký máte názor na prodej pojištění přes internet? Podělte se o zkušenosti s ostatními čtenáři.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+8
Ano
Ne

Diskuze

27. 2. 2012 | 17:04 | aneta

Není to vůbec dobrá pojiš´tovna.A to píšu slušně.A bavit se s nimi? Komunikují pouze telefonicky anebo mailem? No kde to jsme?!!! Manžel jim dal mailem výpověď a oni poslali upomínku s pokutou a pak klidně řekli,že jim přišel...více

1. 5. 2008 | 23:55 | JK

No mně Direct moc neoslovila. Na první pohled je to sice zajímavé, ale když se jich přímo zeptáte, tak neochotně naznačí že je v tom jejich "levném" háček. Lze to najít i v diskusi s jejich ředitelem co byla někde na Inetu...více

1. 4. 2008 | 13:31 | Věra Tůmová

Dobrý den Kamile, děkuji za doporučení, také jsem už v minulém týdnu na toto téma s pojišťovnou Direct diskutovala. ČKP má podle nich skluz v aktualizaci výsledků, protože Direct má mít auditované výsledky přes deset tisíc...více

28. 3. 2008 | 10:31 | Kamil

Návrh pro autorku: zkuste jen tak ze zajímavosti srovnat reklamní výdaje pojišťovny Direct a vydělit je počtem získaných klientů. V rámci tradičního podzimního boje pojišťoven získali masivní reklamní masáží za desítky či...více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Splatnost, Výnos, Připojištění, aleš poklop, daňové odpočty, třetí pilíř, příspěvek zaměstnavatele, penzijní společnosti, Petr Skokan, rituální předmět, organovo, podpora podnikání, kristýna patenidisová, komerční zdravotní pojištění, ekologická újma, červenec, souběh důchodů, výjimka

4AU2468, 3P42397, 7B23159, PEACE4AL, 6T58785

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK